اخبار

9 راهی که ما از هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده می‌کنیم

9 راهی که ما از هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده می‌کنیم

سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های عظیمی در استفاده و کاربرد هوش مصنوعی بوده‌ایم – و هوش مصنوعی وعده‌های مهمی را برای افراد در سراسر جهان دارد. هوش مصنوعی در حال حاضر محصولات اصلی گوگل را تغذیه می‌کند که به میلیاردها نفر از مردم هر روز کمک می‌کند. بگیرید از ساعت پخش فیلم، پیدا کردن نزدیک‌ترین دکتر یا یافتن مسیرهای بهتر به خانه – کار ما در زمینه هوش مصنوعی بر مبنای ارتقاء تجربیات روزمره مردم است.

ما بیش از دو دهه است که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنیم. برخی از محصولات محبوب ما در گوگل – مانند Lens و Translate – به طور کامل با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص نویسه‌های نوری و یادگیری ماشین ساخته شدند. و بسیاری از محصولات دیگر گوگل اکنون دارای هوش مصنوعی هستند و به عنوان نتیجه، به میلیاردها نفر بهتر و مفیدتر کمک می‌کنند.

بسیاری از این ارتقاء‌ها به عنوان نتیجه‌ای از اختراع ما در سال 2017 به نام “ترانسفورمر” امکان‌پذیر شده‌اند. این ترانسفورمر به عنوان پدربزرگ مدل‌های زبان مدرن محسوب می‌شود و ما اکنون قادر به ایجاد مدل‌های زبانی هوش مصنوعی (مانند BERT، PALM، MUM و LaMDA) بر روی این معماری هستیم که همه چیز را از حل مسائل ریاضی پیچیده گرفته تا پاسخ به سوالات به زبان‌های جدید و بیان استدلال‌های خود از طریق کلمات با استفاده از ترتیب فکری می‌توانند انجام دهند.

در ادامه نه راه را بیان خواهیم کرد که ما امروز از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی محصولات خود استفاده می‌کنیم.

جستجو. زمانی که گوگل تأسیس شد، بیشتر جستجوها در خانه‌ها، آزمایشگاه‌های کامپیوتر یا کتابخانه‌ها انجام می‌شد. بیست و پنج سال بعد، هوش مصنوعی امکان جستجو در زبان‌های جدید، با ورودی‌های جدید (مانند جستجو با دوربین خود یا حتی زمزمه کردن یک آهنگ) و حتی ورودی‌های چندگانه را فراهم می‌کند. با تشکر از مالتی‌جستجو، اکنون می‌توانید با تصاویر و متن به طور همزمان با برنامه گوگل جستجو کنید. بنابراین دفعه بعدی که از یک الگوی دیوار جالب الهام گرفته‌اید، می‌توانید فقط یک عکس بگیرید و متن اضافه کنید تا آن الگو را روی یک پیراهن پیدا کنید.

نقشه‌ها. هوش مصنوعی پشت پشت نقشه‌های گوگل داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا اطلاعات به‌روز در مورد شرایط ترافیک و تأخیرات را فراهم کند – گاهی اوقات به شما کمک می‌کند تا کاملاً از سرکوب ترافیک جلوگیری کنید. همچنین به طور خودکار مواردی مانند ساعات کاری کسب‌وکارها و محدودیت‌های سرعت را به‌روز می‌کند تا شما بتوانید هر روز اطلاعات جدیدی در مورد جهان خود ببینید.

تلفن Pixel. هوش مصنوعی به ترجمه فوری تلفن Pixel شما بین 21 زبان در چت کمک می‌کند، همچنین مکالمه صوتی بین 6 زبان مختلف در حالت مترجم را تسهیل می‌کند. همچنین این هوش مصنوعی امکان حذف اشیاء مزاحم از عکس‌ها را فراهم می‌کند.

عکس‌ها. مردم تعداد زیادی عکس می‌گیرند اما فراموشی آسان می‌تواند خاطرات را در بر بگیرد. بنابراین در سال 2015، ما هوش مصنوعی در گوگل فتوس توسعه دادیم تا به شما کمک کند عکس‌ها را براساس محتوای آن‌ها جستجو کنید. و اخیراً ما از هوش مصنوعی در فتوس برای کمک به بازبینی “خاطرات” فراموش شده شما استفاده کرده‌ایم.

یوتیوب. یوتیوب از هوش مصنوعی برای تولید خودکار زیرنویس‌ها برای ویدیوها استفاده می‌کند، که آنها را به تمامی مخاطبان، از جمله کسانی که ناشنوا یا دارای مشکلات شنوایی هستند، قابل دسترس می‌کند.

معاون. انسان‌ها مثل… انسان‌ها حرف می‌زنند. مدت طولانی مدت کامپیوترها این کار را انجام نمی‌دادند. فناوری هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی (NLP) توسعه داده شده برای معاون به آن امکان می‌دهد که در یک روش شبیه به ارتباط انسانی متوجه و پاسخ دهد – که اجازه می‌دهد تا متن سوال شما را تجزیه و تحلیل کند و سعی کند معنای سوال شما را تشخیص دهد. بنابراین هوش مصنوعی آن است که تلفن شما، خانه‌تان، تلویزیون شما یا ماشین شما را قادر به درک معنای جمله “سلام گوگل، پارک سگ نزدیکتر کجاست” می‌کند – و به سرعت مسیریابی شما را فراهم می‌کند.

Gmail. ما همگی با ویژگی‌هایی مانند تکمیل خودکار و بررسی املایی آشنا هستیم، که هر دو توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شوند. اما اگر تاکنون تعجب کرده‌اید که چرا Gmail کمتر از سرویس‌های ایمیل دیگر اسپم دارد – به هوش مصنوعی نگاه کنید. قابلیت‌های فیلترینگ اسپم ما توسط هوش مصنوعی ارتقا یافته‌اند و تقریباً 10 میلیون ایمیل اسپم را هر دقیقه مسدود می‌کنند – و از رسیدن بیش از 99.9٪ از اسپم، تلاش‌های تقلبی و نرم‌افزارهای مخرب به شما جلوگیری می‌کنند.

تبلیغات. کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک در سراسر جهان برای پیدا کردن مشتریان و رشد کسب‌وکارهای خود به Google Ads اعتماد می‌کنند، و ما این کار را با هوش مصنوعی آسان‌تر می‌کنیم. به عنوان یک مثال، از طریق Performance Max، تبلیغ‌دهندگان به ما اهداف کمپین خود را بیان می‌کنند و دارایی‌های خلاقیت خود را به اشتراک می‌گذارند، و هوش مصنوعی به طور خودکار یک کمپین تبلیغی بسیار موثر را در تمام ویژگی‌های گوگل برای دستیابی به بودجه‌شان تولید و اجرا می‌کند. همچنین ما از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا به طور خودکار تبلیغات ویدئویی در افقی را به تبلیغات عمودی یا مربعی تبدیل کنیم، بر اساس آنچه کسی در YouTube تماشا می‌کند.

ابر. در آخر، در حالی که ما به شدت در حالتی هستیم که هوش مصنوعی به بهبود محصولات ما کمک می‌کند – ما به همین اندازه هیجان‌زده هستیم که توانایی هوش مصنوعی را در دست دیگر کسب‌وکارها قرار دهیم، تا بتوانند روش کار و عملکرد خود را تغییر دهند. Google Cloud هوش مصنوعی را در راه‌حل‌های بی‌شماری که مشتریان ما می‌توانند برای نیازهای منحصر به فرد خود سفارشی کنند، مانند DocAI برای پردازش اسناد، Contact Center AI برای عملیات مرکز تماس، Vertex Vision AI برای تجزیه و تحلیل ویدئو و تصویر، Translation Hub برای ترجمه در بیش از 100 زبان به مقیاس و بسیاری مثال‌های دیگر، تعبیه کرده است.

ما برای کار در زمینه هوش مصنوعی هیجان‌زده هستیم و به تعهد متعهد هستیم که به طریقی پاسخگویی به مسئولیت‌پذیری توسعه دهیم تا محصولات ما برای مردم حتی مفید‌تر شوند. اما ما به همین اندازه هیجان‌زده هستیم که هوش مصنوعی وعده‌های بزرگی را برای حل برخی از چالش‌های مستدامتی متمرکز ما دنیا دارد: سواستفاده از کار هوش مصنوعی DeepMind برای کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در منابع در مقابل بحران آب و هوا، یا گسترش دسترسی به تشخیص پزشکی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *