دات نت نیوک
X

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

SuperUser Account
/ دسته ها: مقاله

چگونه می‌توان یک رئیس خوب بود؟

چگونه می‌توان یک رئیس خوب بود؟


مترجم: سید‌حسین علوی لنگرودی/ alavitarjomeh@gmail.com منبع: HRM : در بخش نخست این مطلب گفته شد که کارکرد اصلی یک رئیس، مدیر یا رهبر تجاری چیزی نیست، مگر هدایت تیم‌های کاری برای دستیابی به نتایج مطلوب. در این تعریف دقیق از کارکرد اصلی روسا، مدیران و رهبران، سه وظیفه کلیدی نهفته است که عبارت است از: هدایت، تیم‌سازی و کسب نتایج. با این همه باید دانست که تحقق کامل این سه کارکرد منوط به رعایت نکات ظریف و مهمی است که به دو مورد از مهم‌ترین آنها در ادامه اشاره خواهد شد.
چگونه می‌توان یک رئیس خوب بود؟ (بخش دوم)
ارزش قائل شدن برای کارکنان به‌عنوان انسان

چگونه می‌توان یک رئیس خوب بود؟

واضح و آشکار است روسای خوب باید برای فردیت و شخصیت کارکنان خود ارزش قائل شوند. براین اساس هیچ گاه نمی‌توان رئیس مغروری که فکر کردن به شخصیت افراد را در شأن خود نمی‌داند، رئیس خوب و بزرگی در نظر گرفت. بعضی از مدیران به این دلیل در برخورد مهربانانه با کارمندان دچار تردید هستند که رفتار مهربانانه با افراد را بر خلاف اصول حرفه‌ای و دیسیپلین می‌دانند و در برخورد با افراد به آنها به‌عنوان یک انسان نگاه نمی‌کنند، بلکه کارمندان را صرفا ابزارهایی برای رسیدن به هدف می‌دانند. چنین روسایی یک عنصر اساسی و کلیدی را نادیده می‌گیرند که همه ما انسان‌هایی با احساسات و عواطف خاص خود هستیم و باید به این موضوع نیز نگاه ویژه‌ای داشت. ناگفته پیداست که بی‌اعتنایی نسبت به احساسات و عواطف موجب رنجش کارمندان از روسا شده و از انگیزه کار کردن ایشان می‌کاهد، در نتیجه آنها از رفتن به سرکار و گذراندن ساعاتی چند در آنجا احساسی ناخوشایند و گاه همراه با تنفر و بیزاری خواهند داشت.

مطلب قبلی شمشیر دولبه بحران
مطلب بعدی به چالش کشیده شدن مدیران و کارکنان
Print
200 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

مدرس و مشاور بازاریابی فروش دیجیتال مارکتینگ مدرس مذاکره

 

 

 

 

 مشاور دیجیتال مارکتینگ

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ در ۲۷۳۰ سازمان خصوصی و دولتی بوده و همچنین مدرس دوره های مدیریت دانشگاه تهران - دانشگاه علامه - دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علمی کاربردی - دانشگاه تربیت مدرس دانشکده کارآفرینی - اتاقهای بازرگانی - پارکهای علمی و فناوری - مراکز آموزش بازرگانی - مدیریت تحقیقات صنعتی - بانکهای دولتی  و خصوصی 

و موسسات آموزش خصوصی و دولتی هستند که بخش کوچکی از این سوابق 18 ساله را در تصویر زیر شاهد خواهید بود.

 دکترای حرفه ای بازاریابی DBA و MBA بازاریابی -  فوق لیسانس تجارت الکترونیک- لیسانس تبلیغات - فوق دیپلم تبلیغات و بازاریابی - دیپلم کامپیوتر

مشاوره مدیریت مشاوره بازاریابی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش