دات نت نیوک

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

SuperUser Account
/ دسته ها: مقاله

چطور می‌توانیم متقاضیانی پیدا کنیم که برای شغل مربوطه مناسب باشند؟

چطور می‌توانیم متقاضیانی پیدا کنیم که برای شغل مربوطه مناسب باشند؟

باید به متقاضیان بگوییم که کار کردن در سازمان ما دقیقا چه جوری است. شرکت Texas Instruments از یک روش جالب استفاده می‌کند. آنها از متقاضی می‌خواهند به سایتشان برود و تست بدهد تا معلوم شود که با سازمان جور است یا نه. شما می‌توانی تست‌دهی و وب‌سایت به تو می‌گوید که افرادی با نمره مشابه تو، وقتی استخدام شدند، چه عملکردی در سازمان داشته‌اند. آنها نمره‌ات را نمی‌بینند و به کسی نشان نمی‌دهند. فقط خودت آن را می‌بینی و تصمیم با توست که درخواست بدهی یا نه. هر متقاضی، برای سازمان هزینه و مسوولیت دارد و این‌طوری، فقط کسانی درخواست می‌دهند که واقعا با سازمان همخوانی دارند. با این حال، تعداد کسانی که درخواست می‌دهند هنوز هم زیاد است. چطور آنها را بررسی و در صورت لزوم، حذف کنیم؟ چطور پیش‌بینی کنیم که کدامشان کارمند خوبی از آب درمی‌آید؟ بعضی‌ها از تست IQ استفاده می‌کنند. بعضی‌ها هم از ویژگی‌های شخصیتی کمک می‌گیرند، مثل وجدان کاری.

چطور می‌توانیم متقاضیانی پیدا کنیم که برای شغل مربوطه مناسب باشند؟

اما اینها خیلی تعیین‌کننده نیستند. و این یعنی ما چیز زیادی از کارجوها نمی‌دانیم. اما دانشمندان داده‌ها کار متفاوتی انجام می‌دهند. آنها می‌گویند ما هیچ معیاری نداریم که از قبل پیش‌بینی کند. شاید تست شخصیت تعیین‌کننده باشد. شاید سابقه کار. شاید قد. ما نمی‌دانیم. ما فقط هرچه در مورد کارجو می‌دانیم را در یک مدل می‌گنجانیم و از آن به یک جواب می‌رسیم. یک نمره. پس باید یک مدل طراحی ‌کنیم. در مورد داده‌های آموزشی (Training Data) صحبت کنیم، بر اساس اینکه کارکنانمان در گذشته چه عملکردی داشته‌اند. سپس به کارجو نمره می‌دهیم و نمره، به این سوال جواب می‌دهد که پیش‌بینی چقدر دقیق بوده؟ و معیار، کارکنانی‌اند که در حال حاضر در سازمانتان عملکرد خوبی دارند. این روش از هر ابزاری که تا به حال استفاده کرده‌ایم بهتر است. پس دانشمندان داده‌ها در این زمینه، کلی جای پیشرفت دارند. یک نمره، یک عدد، مشخص خواهد کرد که کارجو همخوانی دارد یا نه. همخوانی با چه چیزی؟ با کارکنان فعلی که عملکرد خوبی دارند. اما در حال حاضر کسی این کار را انجام نداده. دلیلش این است که فروشندگان الگوریتم‌های داده ها، چیزی از حوزه استخدام نمی‌دانند. ولی شرط می‌بندم که به زودی راهشان به این حوزه باز شود و روانشناسی پرسنل را کنار می‌زنند و احتمالا کارشان خیلی بهتر خواهد بود چون تمام دغدغه آنها، این است که بهتر پیش‌بینی کنند.
این مطلب برایم مفید است

 

مطلب قبلی کمک به اینکه از شبکه ارتباطی مان فراتر رویم؟
مطلب بعدی آیا باید مانند ایلان ماسک بسیار جسور باشیم؟
Print
154 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

مدرس و مشاور بازاریابی فروش دیجیتال مارکتینگ مدرس مذاکره

 

 

 

 

 مشاور دیجیتال مارکتینگ

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ در ۲۷۳۰ سازمان خصوصی و دولتی بوده و همچنین مدرس دوره های مدیریت دانشگاه تهران - دانشگاه علامه - دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علمی کاربردی - دانشگاه تربیت مدرس دانشکده کارآفرینی - اتاقهای بازرگانی - پارکهای علمی و فناوری - مراکز آموزش بازرگانی - مدیریت تحقیقات صنعتی - بانکهای دولتی  و خصوصی 

و موسسات آموزش خصوصی و دولتی هستند که بخش کوچکی از این سوابق 18 ساله را در تصویر زیر شاهد خواهید بود.

 دکترای حرفه ای بازاریابی DBA و MBA بازاریابی -  فوق لیسانس تجارت الکترونیک- لیسانس تبلیغات - فوق دیپلم تبلیغات و بازاریابی - دیپلم کامپیوتر

مشاوره مدیریت مشاوره بازاریابی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش