دات نت نیوک
X

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

SuperUser Account
/ دسته ها: مقاله

نگرشی جدید در مدیریت نیروی کار

نگرشی جدید در مدیریت نیروی کار


نویسنده: Tammy Erickson مترجم: مریم رضایی منبع: London Business School : همه انسان‌ها به نوعی احساس امنیت مالی نیاز دارند؛ اطمینان از اینکه به اندازه کافی درآمد داشته باشند تا زندگی خودشان و خانواده‌شان در سال‌های آینده تامین شود. اما عقیده افراد در مورد اینکه چه چیزی به آنها این حس امنیت را می‌دهد، طی دهه‌های اخیر تغییرات چشمگیری کرده است. افراد مسن‌تر احتمالا امنیت را در این می‌بینند که سال‌ها یک شغل داشته باشند و ترجیحا همه این سال‌ها را در یک شرکت بگذرانند و در نهایت با حقوق نسبتا خوبی بازنشسته شوند. اما بیشتر کارمندانی که در اواسط عمر کاری خود هستند، تناسب چندانی بین وفاداری به یک شغل و رسیدن به بازنشستگی در سال‌های دور نمی‌بینند. آنها به‌خوبی می‌دانند که اشتغال بلندمدت دیگر تضمینی نیست و نیروی کار جوان‌تر هم چنین ایده‌هایی را به‌طور کلی رد می‌کند.

نگرشی جدید در مدیریت نیروی کار

برای بیشتر آدم‌های امروزی، «امنیت» در قالب داشتن گزینه‌های شغلی مختلف نمود دارد؛ یعنی اطمینان از اینکه اگر در کاری به نتیجه نرسید، بتواند به‌راحتی یک شغل جدید پیدا کند.  وقت آن رسیده که این تحول در رویکرد افراد برای استخدام و حفظ نیروی کار هم منعکس شود. سال‌های سال، کارفرماها از قراردادهای کاری قدیمی استفاده کرده‌اند که می‌گویند اگر یک نیروی کار وفادار باشد، شغلی بلندمدت با حقوق و مزایای کافی برای او تضمین می‌شود. ما همچنان به دنبال این بودیم که وفاداری پیوسته از خودمان نشان دهیم، در حالی که این واقعیت را نادیده گرفته‌ایم که تعدیل نیرو در حال‌حاضر یک رویکرد پذیرفته شده برای هماهنگ‌سازی ظرفیت نیروی کار با تقاضا است. تعجبی ندارد که به بسیاری از افراد دوطرف این معادله، حس دورویی و عدم‌صداقت دست می‌دهد.  بنابراین اگر می‌خواهیم استعدادهایی که نیاز داریم را استخدام و حفظ کنیم، باید چه وعده‌ای به آنها بدهیم؟ به‌طور خلاصه، باید به آنها تضمین دهیم که آنقدر موقعیت خوبی خواهند داشت که هر وقت بخواهند، می‌توانند بروند. احمقانه به‌نظر می‌رسد؟ شاید اما اگر به افراد کمک کنیم باور کنند که بعد از کار کردن در شرکت شما رزومه خوبی خواهند داشت و با گزینه‌های شغلی بیشتری روبه‌رو خواهند شد، از بهترین روش برای جذب و حفظ آنها در شرایط کنونی استفاه کرده‌ایم. اقداماتی که باید انجام دهید، عبارتند از:

مطلب قبلی به چالش کشیده شدن مدیران و کارکنان
مطلب بعدی محاسبه نرخ افزایش ارزش دارایی‌های
Print
187 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

مدرس و مشاور بازاریابی فروش دیجیتال مارکتینگ مدرس مذاکره

 

 

 

 

 مشاور دیجیتال مارکتینگ

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ در ۲۷۳۰ سازمان خصوصی و دولتی بوده و همچنین مدرس دوره های مدیریت دانشگاه تهران - دانشگاه علامه - دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علمی کاربردی - دانشگاه تربیت مدرس دانشکده کارآفرینی - اتاقهای بازرگانی - پارکهای علمی و فناوری - مراکز آموزش بازرگانی - مدیریت تحقیقات صنعتی - بانکهای دولتی  و خصوصی 

و موسسات آموزش خصوصی و دولتی هستند که بخش کوچکی از این سوابق 18 ساله را در تصویر زیر شاهد خواهید بود.

 دکترای حرفه ای بازاریابی DBA و MBA بازاریابی -  فوق لیسانس تجارت الکترونیک- لیسانس تبلیغات - فوق دیپلم تبلیغات و بازاریابی - دیپلم کامپیوتر

مشاوره مدیریت مشاوره بازاریابی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش