دات نت نیوک

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

SuperUser Account
/ دسته ها: مقاله

محاسبه نرخ افزایش ارزش دارایی‌های انسانی

محاسبه نرخ افزایش ارزش دارایی‌های انسانی 

نسبت به اتفاقاتی که باعث می‌شود افراد – چه داوطلبانه و چه به هر دلیل دیگر – سازمان شما را ترک کنند، نگاه ریزبینانه و واقع‌گرایانه‌ داشته باشید. آیا قرار است به موقعیتی بهتر از آنچه در شرکت شما داشتند، برسند؟ اگر چنین باشد، باید به خودتان افتخار کنید. این خبر بسیار خوبی است. اگر این‌طور نیست و آنها در تلاشند یا مجبورند در شرکت‌های دیگر در موقعیت‌هایی در سطوح پایین‌تر کار کنند، خبر بدی است و باید کاری کنید.  اگر امکان دارد، با افرادی که می‌خواهند شرکت را ترک کنند گفت‌وگو و مصاحبه کنید و یکسری داده‌های سخت به‌دست آمده از این مصاحبه‌ها را با حقوقی که این افراد دریافت می‌کردند، مقابله و مقایسه کنید. سپس نرخ افزایش ارزش آنها را حساب کنید. مثلا، تصور کنید شخصی را با حقوق ۵۰ هزار پوند در سال استخدام کرده‌اید و بعد از دو سال آن فرد شرکت شما را ترک می‌کند و در جای دیگری مشغول می‌شود که ۷۰ هزار پوند درآمد دارد. نرخ افزایش ارزش سالانه این فرد ۱۸ درصد است. کار کردن در شرکت شما، ارزش دارایی انسانی او را به میزان قابل‌توجهی بالا برده است.

محاسبه نرخ افزایش ارزش دارایی‌های انسانی

این نتیجه باعث می‌شود هرکس در سازمان شما کار می‌کند، احساس امنیت بیشتری داشته باشد؛ یعنی اطمینان از اینکه هر وقت بخواهد، گزینه‌های شغلی متعددی پیش‌روی خود دارد.  این حس امنیت به واسطه وجود گزینه‌های شغلی متعدد است که باعث می‌شود افراد بخواهند در شرکت شما بمانند و همکاری بلندمدت داشته باشند. درست است که این موقعیت متناقض به‌نظر می‌رسد، اما وقتی افراد می‌دانند همکاری با شما میزان پذیرش آنها را در بازار افزایش می‌دهد، تشویق به ماندن می‌شوند. این عقیده باید در کل زمانی که یک فرد در شرکت شما می‌گذراند، به‌طور مستمر ادامه داشته باشد. اگر این پیام را منتقل کنید که همه چیز عادی و ثابت شده و دیگر قرار نیست سرمایه‌گذاری بیشتری روی آنها انجام دهید، بهترین استعدادها هم که باشند، احساس ناراحتی و نارضایتی خواهند کرد. بنابراین به دنبال محیط‌هایی خواهند گشت که بتوانند یادگیری خود را ادامه دهند و برند شخصی خود را تقویت کنند و در نهایت شما را با افرادی تنها خواهند گذاشت که قابلیت‌هایشان ارزش آنها را در هر جای دیگر و حتی برای شما، محدود می‌کند.

مطلب قبلی نیاز به یادگیری مادام‌العمر
مطلب بعدی مربیگری حین کار ضروری است
Print
151 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

مدرس و مشاور بازاریابی فروش دیجیتال مارکتینگ مدرس مذاکره

 

 

 

 

 مشاور دیجیتال مارکتینگ

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ در ۲۷۳۰ سازمان خصوصی و دولتی بوده و همچنین مدرس دوره های مدیریت دانشگاه تهران - دانشگاه علامه - دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علمی کاربردی - دانشگاه تربیت مدرس دانشکده کارآفرینی - اتاقهای بازرگانی - پارکهای علمی و فناوری - مراکز آموزش بازرگانی - مدیریت تحقیقات صنعتی - بانکهای دولتی  و خصوصی 

و موسسات آموزش خصوصی و دولتی هستند که بخش کوچکی از این سوابق 18 ساله را در تصویر زیر شاهد خواهید بود.

 دکترای حرفه ای بازاریابی DBA و MBA بازاریابی -  فوق لیسانس تجارت الکترونیک- لیسانس تبلیغات - فوق دیپلم تبلیغات و بازاریابی - دیپلم کامپیوتر

مشاوره مدیریت مشاوره بازاریابی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش