دات نت نیوک
X

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

SuperUser Account
/ دسته ها: مقاله

شمشیر دولبه بحران

شمشیر دولبه بحران


امیر حسین صراف/ تحلیلگر صنعت هوانوردی/ am_sarraf@yahoo.com هیچ مجموعه تجاری و اقتصادی نمی‌تواند تمام رخدادها و متغیرهای بیرونی خود را پیش‌بینی و کنترل کند اما برآیند دو عامل رویدادهای تصادفی (متغیر غیر قابل کنترل) و انتخاب‌های مشترک انسانی (متغیرهای کنترل‌پذیرتر) است که سرنوشت یک تجارت را رقم می‌زند. وقوع شرایط بحرانی اقتصادی و سیاسی برای کشورها و متعاقب آن شرکت‌های تجاری مانند یک شمشیر دولبه می‌ماند که هم می‌تواند مجموعه‌های درگیر را به قهقرا ببرد یا مانند سکوی پرتابی برایشان عمل کند.

 

شمشیر دولبه بحران

به‌طور مثال در دهه ۹۰ میلادی صنعت هوانوردی تجاری هندوستان در شرایط نوسانی بدترین و بهترین دوران خود را گذراند. دخالت‌های سیاسی در امور هوانوردی در کنار وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور و نیز مشکلات تامین سوخت و افزایش هزینه‌های عملیاتی ناوگان هوایی شرایط اسفباری را برای شرکت‌های هواپیمایی هندی پدید آورده بود. هرکدام از بخش‌های فعال در صنعت هوایی هند به‌طور مستقل نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌های کوتاه و بلندمدت اقدام کرده و در بسیاری از موارد، برنامه‌ها با یکدیگر تداخل پیدا کرده و نتیجه‌ای معکوس دربر داشتند. در اواسط همین دهه و به دستور دولت هند کمیته‌ای از صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران شرکت‌های هوایی تشکیل شد تا با دیدگاهی بی‌طرف و به دور از مسائل و منافع شرکتی یا سیاسی، به بررسی شرایط موجود پرداخته و با ارائه راهکارهای اجرایی در جهت بهبود و پیشرفت صنعت هوایی کشور قدم بردارند. در گام نخست کمیته موظف شد تا نسبت به بررسی کامل صنعت هوایی هند و یکپارچه‌سازی برنامه‌ها اقدام کرده و برنامه‌ای کلی تحت‌عنوان نقشه راه صنعت هوانوردی تجاری را به همراه راهکارهای اصلاحی با تاثیرات فوری در بخش‌های خدمات هوایی و فرودگاهی کشور تدوین کند.

مطلب قبلی بهبود فرآیندهای مدیریت
مطلب بعدی چگونه می‌توان یک رئیس خوب بود؟
Print
200 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

مدرس و مشاور بازاریابی فروش دیجیتال مارکتینگ مدرس مذاکره

 

 

 

 

 مشاور دیجیتال مارکتینگ

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ در ۲۷۳۰ سازمان خصوصی و دولتی بوده و همچنین مدرس دوره های مدیریت دانشگاه تهران - دانشگاه علامه - دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علمی کاربردی - دانشگاه تربیت مدرس دانشکده کارآفرینی - اتاقهای بازرگانی - پارکهای علمی و فناوری - مراکز آموزش بازرگانی - مدیریت تحقیقات صنعتی - بانکهای دولتی  و خصوصی 

و موسسات آموزش خصوصی و دولتی هستند که بخش کوچکی از این سوابق 18 ساله را در تصویر زیر شاهد خواهید بود.

 دکترای حرفه ای بازاریابی DBA و MBA بازاریابی -  فوق لیسانس تجارت الکترونیک- لیسانس تبلیغات - فوق دیپلم تبلیغات و بازاریابی - دیپلم کامپیوتر

مشاوره مدیریت مشاوره بازاریابی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش