دات نت نیوک
X

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

SuperUser Account
/ دسته ها: مقاله

در شرایطی که بازار کار کساد است،

 

  در شرایطی که بازار کار کساد است،

 چرا. باید آگهی دهید. مردم را راضی کنید. اما در همین مرحله هم ما اشتباهات بزرگی مرتکب می‌شویم. اولین نکته‌ای که باید رعایت کنیم این است که شرایط استخدام باید واضح باشد. این بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مشکلی است که وجود دارد. ما معمولا یک کمیته تشکیل می‌دهیم و همه درباره نیازمندی‌های شغل نظر می‌دهند و در نهایت، شرح وظایفی که منتشر می‌کنیم، آنقدر مسخره است که هیچ‌کس شرایطش را ندارد. یکی از دلایل اینکه شرکت‌ها در پیدا کردن نیرو مشکل دارند همین است که واقع بین نیستند. دومین اشتباه این است که به کارجو نمی‌گویند که کار کردن در این سازمان، چه جوری خواهد بود. مثلا با هم هماهنگ می‌کنند که «حواستان باشد کارجو، پیتر را نبیند چون اگر پیتر را ببیند، قطعا از او خوشش نمی‌آید.» غافل از اینکه کارجو قرار است با پیتر در یک اتاق کار کند، پس حق دارد بداند.

  در شرایطی که بازار کار کساد است،

کارجو، وقتی استخدام می‌شود، حقیقت را می‌فهمد و تصمیم می‌گیرد استعفا دهد. و شرکت مجبور است دوباره این فرآیند را تکرار کند. و اینکه بعضی از شرکت‌ها فکر می‌کنند هرچه افراد بیشتری فرم درخواست پر کنند بهتر است و تمام تلاششان در همین راستاست. و این اشتباه است. چون وقتی با کوهی از درخواست مواجه می‌شویم، بلد نیستیم کاندیداها را سازماندهی و غربال کنیم. پس بهتر است کاری کنیم که کارجوها قبل از اینکه درخواست دهند، خودشان خودشان را غربال کنند. یعنی اگر دیدند به درد این کار نمی‌خورند، اصلا درخواست ندهند. و این لازمه اش این است که ما به‌عنوان کارفرما از قبل به آنها حقایق را بگوییم. مثلا بگوییم ما اعتقادی به توازن کار و زندگی نداریم. این‌جوری، مجبور نیستیم با آدم‌هایی که تناسبی با شرکت ما ندارند مصاحبه کنیم و این را در مصاحبه کشف کنیم. شناختن آدم‌ها در مصاحبه خیلی سخت است چون آنها در مصاحبه همه حقایق را درباره خودشان نمی‌گویند چون می‌خواهند نظرتان را جلب کنند که استخدامشان کنید.

مطلب قبلی شرکت‌ها باید واحدهای منابع انسانی را بازسازی کنند؟
مطلب بعدی کمک به اینکه از شبکه ارتباطی مان فراتر رویم؟
Print
182 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

مدرس و مشاور بازاریابی فروش دیجیتال مارکتینگ مدرس مذاکره

 

 

 

 

 مشاور دیجیتال مارکتینگ

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ در ۲۷۳۰ سازمان خصوصی و دولتی بوده و همچنین مدرس دوره های مدیریت دانشگاه تهران - دانشگاه علامه - دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علمی کاربردی - دانشگاه تربیت مدرس دانشکده کارآفرینی - اتاقهای بازرگانی - پارکهای علمی و فناوری - مراکز آموزش بازرگانی - مدیریت تحقیقات صنعتی - بانکهای دولتی  و خصوصی 

و موسسات آموزش خصوصی و دولتی هستند که بخش کوچکی از این سوابق 18 ساله را در تصویر زیر شاهد خواهید بود.

 دکترای حرفه ای بازاریابی DBA و MBA بازاریابی -  فوق لیسانس تجارت الکترونیک- لیسانس تبلیغات - فوق دیپلم تبلیغات و بازاریابی - دیپلم کامپیوتر

مشاوره مدیریت مشاوره بازاریابی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش