مشاوره دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین و اینترنتیبا بهزاد حسین عباسی
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین روند دیجیتالی شدن کسبوکارها روز به روز شتاب بیشتری به خود میگیرد. امروزه حتی کسبوکارهای سنتی نیز تلاش میکنند با راهاندازی یک وبسایت، در دنیای دیجیتال حضور داشته باشند. این موضوع سبب شده تا صاحبان کسبوکارها اهمیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ را بیش از گذشته درک کنند. یک مشاور بازاریابی اینترنتی میتواند خدمات زیادی به شما ارائه دهد تا در کمترین زمان به بهرهوری به مراتب بالاتری از روشهای سنتی برسید.
مشاور دیجیتال مارکتینگ
یک مشاور بازاریابی آنلاین تخصص و تجربه بیشتری نسبت به شما دارد.
مشکلات کسبوکار را سریعتر تشخیص داده و بهتر حل میکند.
مشاور بازاریابی دیجیتال وضعیت رقبا را برای شما تحلیل میکند.
او دهها مورد از کسبوکارهای مشابه شما را بررسی کرده است.
هزینههای بازاریابی و تبلیغات را برای شما بسیار کاهش میدهد.
هزینههای ناشی از سعی و خطا شخصی را کاهش میدهد.
مشاوره بازاریابی و فروش، حضوری و تلفنی

ویژگیهای بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین در فضای اینترنتی در ایران چیست؟
افراد زیادی میتوانند این ادعا را داشته و ممکن است شما را به بیراهه ببرند.
در فهرست زیر چک لیستی از ویژگیهایی که یک مشاور بازاریابی دیجیتال باشد داشته باشد را ارائه دادهایم:
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین دارای چندین سال تجربه کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تسلط کافی به مباحث مختلف این حوزه از جمله، بازاریابی محتوایی، سئو و بهینهسازی سایت، ایمیل مارکتینگ، شبکههای اجتماعی، طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی.
حداقل در دو الی سه پروژه به عنوان مشاور سئو، مشاور بازاریابی محتوایی، مشاور راهاندازی وبسایت یا سایر حوزهها در کنار شرکتها و کسبوکارهای اینترنتی مختلف بوده باشد.
دارای تحصیلات در رشتههای مرتبط مانند فناوری اطلاعات، کامپیوتر، مدیریت و سایر رشتههای اینگونه باشد.
البته چنانچه تحصیلات وی مرتبط نباشد، نیاز است که در زمینههای مختلف دیجیتال مارکتینگ از دانش لازم برخوردار بوده و همیشه بروز باشد.
به ابزارهای مرتبط در این خصوص مانند GTMETRIX، KWFINDER، WORDPRESS،GOOGLE TRENDS، HOTJAR، MOZ، سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای دیگر تسلط داشته باشد.
با فضای دیجیتال کاملا آشنا بوده و بتواند نیاز جامعه مخاطب کسبوکارهای آنلاین را تشخیص داده و متناسب با آن استراتژی مناسب را اتخاذ کند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین به طور کلی با ادبیات مربوط به کسبوکار و خصوصا بازاریابی و فروش آشنایی و تسلط نسبی داشته باشد.
مهمتر از همه این موارد یک مشاور Digital Markting باید دارای نبوغ و ایدههای جذاب باشد تا بتواند کسبوکار شما را ارتقا دهد.
وظایف و نقش مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی به شما ارائه میدهد؟
اینگونه نیست که هر مشاور بازاریابی دیجیتال در تمام زمینههای این حوزه دارای تخصص باشد.
معمولا هر مشاور در یک یا چند زمینه خاص تخصص داشته و در سایر زمینهها نیز آشنایی نسبی دارد.
به عنوان مثال، یاور مشیرفر یکی از مشاوران این حوزه بوده که تخصص وی در زمینه مدیریت و تولید محتوا است.
به هر حال، بسته به اینکه کسبوکار شما چه مشکلی دارد، یک مشاور بازاریابی اینترنتی میتواند قابلیتهای زیادی داشته باشد که به برخی از آنها اشاره میکنیم:
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی اینترنتی مشاور بازاریابی آنلاین
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلایندر به کارگیری یک استراتژی مناسب تولید محتوا به صورت متنی، ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و سایر روشها بتواند به شما کمک کند.
نقاط ضعف و قوت محتوا را بررسی و تحلیل کند.
وضعیت سایت را به لحاظ سئو بررسی و راهکارهای مناسب برای بهبود آن را ارائه بدهد.
کسبوکار اینترنتی شما را در صفحات شبکههای اجتماعی تحلیل کند و متناسب با پتانسیلی که دارید، به شما در سوشیال مارکتینگ کمک کند.
ایدههای جذاب و کاربردی برای افزایش فروش اینترنتی و تبلیغات اینترنتی در زمینه کسبوکار شما ارائه دهد.
مشکلات فنی مرتبط با وبسایت شما را تشخیص و بتواند برای رفع آنها پیشنهادات مشخص ارائه دهد.
سازوکار بازاریابی ایمیلی یک کسبوکار اینترنتی را تحلیل و بتواند برای بهبود ایمیل مارکتینگ پیشنهادات کاربردی ارائه دهد.
طراحی کمپینهای تبلیغاتی خلاقانه یکی دیگر از وظایف یک مشاوران این حوزه است که باید در این زمینه نیز شما را یاری دهد.
با این اوصاف میتوان مشاوره بازاریابی دیجیتال را به چندین حوزه مختلف تقسیمبندی کرد.
ممکن است شما صرفا در یک حوزه نیاز به استفاده از خدمات بازاریابی دیجیتال داشته باشید. این حوزهها شامل موارد زیر هستند.

مشاوره سئو و بهینه سازی وب سایت
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین سئو یا بهینهسازی وبسایت بخش اصلی از فعالیت در فضای دیجیتال را شکل میدهد.
بدون دانش سئو نمیتوان در رتبهبندی موتورهای جستجو جایگاه قابل قبولی را کسب کرد.
مشاوره سئو حرفهای به کسبوکارها کمک میکند تا در برداشتن گامها، الگوریتمها و قوانین موتورهای جستجو خصوصا گوگل را بهتر رعایت کنند.
این امر در دراز مدت منجر به بهینهسازی صفحات وبسایت و در نهایت افزایش بازدید و فروش خواهد شد.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین مشاوره سئو از طریق ابزارهای سئو از جمله گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول، moz و سایر ابزارها میتواند وضعیت وبسایت و صفحات مختلف آن را از جنبههای مختلف بررسی و تحلیل کند.
این تحلیل به شما کمک میکند تا در درجه اول هم مشکلات کسبوکار خود را شناسایی و برطرف کنید و هم اینکه حوزههایی که مشتریان بیشتری دارد را شناسایی کنید.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEOو برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاینیکی از بهترین مزایای استفاده از مشاوره seo این است که با دید بهتری میتوانید اقدام به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی کنید.
چرا که سئو و بازاریابی محتوایی دو بال مکمل یکدیگر هستند.
بسیاری از کسبوکارهای آنلاین تصمیم میگیرند تا خدمات سئو مربوط به کسبوکار خود را برونسپاری کنند.
چرا که این کار منجر به صرفهجویی در هزینهها خواهد شد.
بسیاری از کسبوکارها نیز از مشاوره آنلاین سئو استفاده میکنند.
این کار هم در وقت و هم در هزینه آنها صرفهجویی خواهد کرد.
خصوصا آنکه بسیاری از خدمات مشاوره سئو سایت را میتوان به صورت تلفنی یا آنلاین و از راه دور دریافت کرد و نیازی به مشاوره سئو به صورت حضوری نیست.
برای دریافت مشاوره سئو سایت بهتر است ابتدا نیازها و انتظارات خود را مشخص کنید.
به عنوان مثال، آیا شما قصد دارید که صرفا رتبه وبسایت را بهبود ببخشید یا آنکه وبسایت از این لحاظ وضعیت مطلوبی دارد و صرفا به دنبال بهبود وضعیت آن به لحاظ سئو هستید؟
از آنجا که خدمات سئو به چندین بخش مختلف تقسیمبندی میشود، بنابراین ممکن است یک مشاور سئو صرفا در یک یا چند مورد از آنها دارای تخصص باشد.
از این رو بهتر است از همان ابتدا در مورد تخصص و تجربه وی سوال کنید.
مشاوره seo معمولا شامل حوزههای مختلف زیر خواهد بود:
- تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ
- بررسی مشکلات فنی مربوط به سئو
- بهبود خطاهای رایج در سئو از قبیل خطای 404
- بررسی وضعیت سئو محتوا تولید شده
- تحلیل وبسایت در ابزارهای گوگل از قبیل سرچ کنسول
- سایر خدمات سئو مربوط به وبسایت

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟
مشاور دیجیتال مارکتینگ با تحلیل و بررسی کسب و کار مورد نظر و بازار هدف، با توجه به زمان و بودجه، بهترین روش بازاریابی اینترنتی و آنلاین را برای رسیدن به اهداف ارائه می دهد.
بهینه سازی فرآیند های بازاریابی با هدف جذب مشتری در فضای آنلاین و افزایش فروش سازمانی از دیگر وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است.
اما تمرکز اصلی مشاور دیجیتال مارکتینگ بر نوع سازمان، نیازها و اهداف کسب و کار وابسته است.

تسلط کامل به مباحث دیجیتال مارکتینگ
آشنایی با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و چگونگی اجرای آنها
انتخاب بهترین استراتژی
شناخت بازار هدف و تقسیم بندی بازار
ایجاد فرصت های جدید برای کسب و کار
ارائه پیشنهاد برای بهینه سازی تبلیغات
بهبود فرآیند برند سازی
تحقیقات بازار مشتریان در فضای مجازی
تحلیل و پیشنهاد کلید واژه های مناسب
تدوین برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ
تدوین برنامه بهبود سئو سایت
آنالیز دقیق و تهیه گزارش از عملکرد سایت
تحلیل فاکتورهای ماندگاری مخاطب در سایت
آنالیز ساختار و سرعت سایت
مدیریت بازاریابی محتوا
مدیریت ویدئو مارکتینگ
مدیریت بازاریابی صوتی (پادکست)
تدوین برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی
مدیریت بازاریابی ایمیلی
برنامه ریزی کمپین های دیجیتال مارکتینگ
اجرای برنامه بازاریابی پیامکی
تدوین برنامه جامع تبلیغات آنلاین
تحلیل ورودی های وب سایت و تلاش برای جذب مشتری در فضای مجازی
تشکیل باشگاه مشتریان آنلاین
کنترل و بررسی فاکتورهای اعتبارسنجی سایت
برنامه ریزی ریپورتاژ آگهی، گوگل ادورز و …
بهبود تعامل با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی
ارائه محتوای خوب برای مخاطب
تدوین برنامه به کارگیری سئو
طراحی و اجرای لندینگ پیج های جذاب
تحلیل و سنجش میزان موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف دیجیتال مارکتینگ

مزایای مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟
برنامه ریزی جامع بازاریابی در فضای آنلاین
برآورد زمان و هزینه فرآیند دیجیتال مارکتینگ
خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO
بازاریابی با کمک موتور های جستجو (سئو)
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی محتوا
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات بنری
افراد به دلایل زیر از خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند:
- افزایش تعداد مشتریان
- تعیین اهداف جدید
- برنامه ریزی بلند مدت برای رسیدن به اهداف
- آنالیز کسب و کار در پیشبرد اهداف
- افزایش ارتباط با مشتریان
- اطلاع از فعالیت رقبا

تحلیل و آنالیز داده ها
توانایی تحلیل داده ها، به کارگیری ابزار گوگل آنالیتیکس برای سنجش میزان موفقیت کمپین های دیجیتال مارکتینگ در دستیابی به اهداف و ارائه پیشنهادهای مناسب با بودجه و سایر شرایط سازمان برای بهینه سازی فرآیند دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین ویژگی های مشاور دیجیتال مارکتینگ است.
تعیین اهداف درست
همه فعالیت ها و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ باید در راستای هدف اصلی شرکت انجام شود.
به همین علت توانایی تدوین اهداف درست و قابل دستیابی برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد.
در شرایطی که مشاور دیجیتال مارکتینگ تجربه و تخصص لازم را نداشته باشد.
با تدوین اهداف غیر واقعی و دور از دسترس، علاوه بر اینکه صاحبان کسب و کار را در دستیابی به اهداف سازمانی ناکام می گذارد، موجب نارضایتی مشتریان نیز می شود.
به همین دلیل انتخاب اهداف هوشمند دیجیتال توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ امری ضروری قلمداد می شود.
درک تمایز بین استراتژی و تاکتیک
یکی از نکات قابل توجه هر مشاور بازاریابی دیجیتال، درک تفاوت میان استراتژی و تاکتیک است.
استراتژی برنامه عملیاتی جامع برای رسیدن با اهداف مشخص سازمانی است در حالیکه تاکتیک به اقدام های خاص و زیر مجموعه استراتژی گفته می شود.
شنونده خوب
یک مشاور دیجیتال مارکتینگ برای درک نیازهای کسب و کار باید شنونده خوبی باشد.
ماهیت منحصر به فرد بودن کسب و کارها سبب می شود برای تحلیل و آنالیز مسائل زمان و توجه صرف شود.
تصمیم گیری هوشمندانه
یکی دیگر از وظایف مهم و حیاتی مشاور بازاریابی دیجیتال، گردآوری اطلاعات، منظم کردن آنها، تحلیل داده ها و در نهایت ارائه پیشنهاد و تصمیم گیری مناسب برای رسیدن به اهداف شرکت، اولویت بندی کارها و تعیین وظایف هر فرد در سازمان است.
مهارت رهبری
مهارت رهبری و برقراری ارتباط با مشتریان و افراد سازمان یکی از ویژگی های مشاور دیجیتال مارکتینگ است.
هیچ شرکتی علاقمند به همکاری با مشاور دیجیتال مارکتینگ غیر حرفه ای نیست.
با حضور مشاور دیجیتال مارکتینگ در سازمان چه می شود؟
- توسعه و رشد کسب و کار
- ورود کسب و کار به بازارهای جدید و بزرگتر
- بهبود موفقیت های کسب و کار
- افزایش درآمد
- دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمانی

چگونه بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنیم؟
تخصص مورد نیازتان را مدنظر داشته باشید.
مشاور دیجیتال مارکتینگ ممکن است در یک حوزه یا حوزه های گوناگون تخصص داشته باشد.
هنگام شروع همکاری به این نکته توجه داشته باشید که تخصص و تجربه مشاور سازمان شما با اهداف کاریتان هماهنگی داشته باشد.
خدمات مورد نیاز سازمان تان را بررسی کنید.
برای انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ، با توجه به بودجه و محدودیت های سازمان لیستی از مشاوران تهیه کنید.
از بین لیست مشاوران، بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ کسی است که خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد.
بودجه سازمان را در نظر بگیرید.
یک عامل مهم هنگام انتخاب مشاور دیجیتال مارکتینگ، مبلغ حق مشاوره و یا هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ و توافق قیمت آن است.
رزومه کاری و تجربه های موفق مشاور را بررسی کنید.
سوابق کاری موفق افراد نقش موثری در انتخاب آنها به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ شرکت ها دارد.
قطعا پروژه های موفق مشاور می تواند اعتماد صاحبان کسب و کار را به خود جلب نماید.
نظرات دیگران را در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ جویا شوید.
بررسی ها و توصیف های دیگران را در مورد کاندید مشاوره دیجیتال مارکتینگ سازمان تان مطالعه کنید.
بدین ترتیب می توانید به خطرات احتمالی و اشکالات مشاور خود پی ببرید.
به دنبال فرد معتبر باشید.
در مورد اعتبار مشاور دیجیتال مارکتینگ تحقیق کنید و موارد زیر را مدنظر قرار دهید:
– تجربه و سوابق کاری
– جوایز و تحصیلات
– گواهینامه ها و دوره ها
– رزومه کاری موفق
ارزش ها و روحیه کار تیمی مشاور را بررسی کنید.
سازمان به مشاور دیجیتال مارکتینگی احتیاج دارد که بتواند با همکاری تیم داخلی سازمان اهداف کسب و کار را محقق کند.
همچنین روحیه کار تیمی برای آموزش پرسنل بازاریابی موثر خواهد بود.

بهزاد حسین عباسی در چه زمینه هایی می تواند کسب و کار دیجیتال شما را یاری دهد؟
- برندسازی و هویت تجاری سازمان
- طراحی و توسعه محصول و خدمات
- تبلیغات اینترنتی
- تجربه کاربری
- سئو و بهینه سازی
- بازاریابی شبکه های اجتماعی

شرح خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ
- تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال
- تحلیل موقعیت فعلی کسب و کار در فضای آنلاین
- تدوین استراتژی و اهداف کسب و کار الکترونیک
- تحلیل و آنالیز رقبا در فضای وب
- تدوین برنامه زمانبندی تیم دیجیتال مارکتینگ سازمان
- تنظیم کمپین های بازاریابی دیجیتال
- تدوین استراتژی بازاریابی محتوا
- مشاوره بهبود فضای کسب و کار الکترونیکی
- ارائه گزارش دوره ای از فعالیت ها

دلایل اصلی که شما می بایست با مشاور بازاریابی محتوا بهزاد حسین عباسی مشاوره نمایید:
زمانی که شما استراتژی بازاریابی محتوا برای اجرا ندارید.
پس از اجرای استراتژی های پیشنهادی، نتیجه دلخواه برای شما بدست نیامده است.
بودجه و سرمایه کافی برای استخدام تمام وقت تیم حرفه ای تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال ندارید.
یک متخصص مشاور بازاریابی محتوا چه کاری برای شما انجام می دهد؟
بررسی اهداف سازمانی، ارزیابی حضور در شبکه های اجتماعی و سنجش جایگاه سایت شما در اینترنت
بررسی هم راستایی پیام ها و تبلیغات برند با چشم انداز و اهداف سازمانی
مدیریت و برنامه ریزی تیم تولید محتوای شرکت
ارائه گزارش در انتهای هر دوره
آموزش کارمندان واحد بازاریابی و تبلیغات برای فعالیت های شبکه های اجتماعی
مشاوره تبلیغات اینترنتی
راه اندازی کمپین تبلیغاتی
تحلیل وب سایت به کمک ابزارهای وبمستر و آنالیتیکس

برای استخدام مشاور بازاریابی محتوا چه مواردی را مدنظر داشته باشیم؟
آیا مشاور بازاریابی محتوا رزومه قوی در این زمینه دارد؟
آیا افراد منحصر به فردی به عنوان تیم با مشاور بازاریابی محتوا همکاری می کنند؟
آیا وبلاگ و پایگاهی وجود دارد که بتوانید نمونه کارهای او را بررسی کنید؟
مشاور انتخابی شما نسبت به رقبای خود در چه جایگاهی قرار دارد؟
آیا می تواند برای طرح ها و پیشنهادات خود تضمینی ارائه کند؟
آیا با شرکت ها و سازمان های مشابه فعالیت شما همکاری داشته است؟
آیا می تواند گزارشی از عملکرد و رزومه کاری خود ارائه دهد؟
آیا برای خود سیاست و برنامه مشخصی دارد؟
آیا با فرهنگ کسب و کار و صنف شما آشناست؟
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدام هستند؟
جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ موضوعات تئوری را رها کرده و به ارائه راهکارهای عملی می پردازد.
بازاریابی توسط موتورهای جستجو (سئو)
بازاریابی محتوا
بازاریابی درونگرا
بازاریابی شبکه های اجتماعی
تبلیغات بر اساس کلیک
اینفلوئنسر مارکتینگ
تبلیغات بنری
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی موبایلی
بازاریابی از طریق همکاری در فروش
بازاریابی ویروسی دیجیتال
تبلیغ مستقیم
بیلبوردهای دیجیتال
رادیو
پادکست
تلویزیون های اینترنتی
وب سایت ها
نرم افزارهای پیام رسان
پیامک

ما در چه زمینههایی میتوانیم به کسب و کار شما کمک کنیم؟
طراحی سایت
طراحی و اجرای فروشگاه اینترنتی
سامانه های اختصاصی تحت وب
سئو و بهینه سازی
ریپورتاژ آگهی
تولید محتوا
بازاریابی محتوا
تبلیغات اینترنتی
بازاریابی شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی
با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید!
مشاوره دیجیتال مارکتینگ و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین طراحی و مدیریت وب سایت : با ابزارهای مدیریت محتوا از جمله وردپرس بیشتر آشنا شوید.
بازاریابی محتوا
در این گام لازم است به اصول محتوا نویسی، هدف گذاری مخاطب، استراتژی محتوا، انتشار محتوا، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری تسلط یابید. شما با تولید محتوای مناسب و هدفمند می توانید مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید.
سئو
محتوای تولید شده توسط شما به وسیله موتورهای جستجو و کاربران مورد ارزیابی قرار می گیرد.
اگر محتوای تولیدی شما مورد پسند موتورهای جستجو نباشد کاربران اصلا سایت و محتوای شما را نمی بینند.
پس برای راه اندازی کسب و کارتان در فضای دیجیتال لازم است با اصول سئو ، کلمات کلیدی ، نحوه عملکرد موتورهای جستجو و الگوریتم های آنها ، سئوی داخلی و خارجی و … آشنا باشید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از پایه های اصلی انتشار و ترویج محتوا هستند و حتی از نظر برخی ویژگی ها مزیت های بیشتری نسبت به محتوای وب سایت یا وبلاگ دارند.
اعمال نفوذ در شبکه های اجتماعی توسط افراد با مخاطب بیشتر صورت می گیرد.
نکته قابل تامل در شبکه های اجتماعی آن است که هر کدام از آنها قوانین و روش کار مخصوص به خود را دارند.
پست گذاری و جذب مخاطب در لینکدین با اینستاگرام یا توییتر متفاوت است.
بازاریابی ایمیلی
مفهوم مسیر سفر مشتری در دیجیتال مارکتینگ بیان می کند برای تحقق اهداف و فروش باید پیوسته با مشتری در ارتباط بوده و لحظه ای او را رها نکنیم.
سیاست ها و مراحل بازاریابی ایمیلی و sms مارکتینگ و تکنیک های حرفه ای e-CRM برای درک همین موضوع است.
تبلیغات گوگل ادز
در کنار سئوی وب سایت می توان از تبلیغات کلیکی گوگل و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی بهره گرفت.
این روش زود بازده از سئوی ارگانیک است و تلفیق این روش ها می تواند مثمر ثمر باشد.
گوگل آنالیتیکس
تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک ابزار گوگل آنالیتکس می تواند مشاور دیجیتال مارکتینگ سازمان را از فعالیت ها، کمپین های تبلیغاتی، درآمد، هزینه، سود و بازده مطلع سازد.
اطلاعی از قبیل مخاطبان از کدام کانال ها جذب شدند؟ رفتار آنها در سایت چگونه بوده؟ هزینه و درامد هر مخاطب چقدر است؟ هر مشتری چه ارزشی برای سازمان دارد؟
طراحی و اجرای کمپین های تبلیلغاتی
برنامه ریزی و طراحی کمپین های تبلیغاتی از وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است که با آگاهی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بر حسب عملکرد رقبا، میزان بودجه و نوع کسب و کار ، بهترین ابزارها را انتخاب و در کنار هم چیدمان می کند.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ
توانایی هدف گذاری و تدوین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، تحلیل رقبا و ترغیب مشتریان معمولا بر عهده مشاور دیجیتال مارکتینگ سازمان است که با دانش و تجربه خود نرخ تبدیل مشتری و شاخص های استراتژیک را بهبود بخشد.
تخفیف دهی و قیمت گذاری
اثربخشی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بر هنر مشاور دیجیتال مارکتینگ از تخفیف دهی و سیاست قیمت گذاری استوار است.
یک مشاور خبره دیجیتال مارکتینگ می داند چه زمانی به چه میزانی و بر چه اساسی تخفیف دهد.
قیمت گذاری خیلی گران و یا ارزان هر دو به برند کسب و کاری شما آسیب می زند چرا که قیمت بالا مشتری را از خرید منصرف می کند و ارزان بودن کالا اعتبار و کیفیت را زیر سوال می برد.
خدمات دیجیتال مارکتینگ بهزاد حسین عباسی
تحلیل وب سایت یا فروشگاه اینترنتی کسب و کار شما
بررسی زیر ساخت های کسب و کار آنلاین در حوزه فعالیت سازمان شما
ارائه راهکارهای اجرا و پیاده سازی پروژه دیجیتال مارکتینگ
بررسی UI و پیشنهاد در جهت بهبود آن
بررسی UX و پیشنهاد در جهت بهبود آن
بررسی پلن محتوایی
آنالیز مشتریان
ارائه راهکارهای فروش اینترنتی
ایده یابی شروع کسب و کار اینترنتی
آنالیز بازاریابی موتور جستجو
تحلیل بازاریابی ایمیلی
تحلیل بازاریابی شبکه های اجتماعی
مشاور دیجیتال مارکتینگ چگونه به شما کمک می کند؟
بازار هدف را به شما نشان می دهد!
اولین و مهم ترین وظیفه مشاور بازاریابی دیجیتال، بررسی و ارزیابی کسب وکار ، تعیین اهداف و مشخص نمودن بازار هدف است.
شناسایی بازار هدف اولین گام در مسیر موفقیت کسب و کارها است.
شما با استخدام مشاور دیجیتال مارکتینگ خبره می توانید بازار هدف تان را به خوبی شناسایی و نشانه گیری کنید.
مدیریت فعالیت ها
لازمه موفقیت در هر کسب و کار داشتن برنامه ریزی یکپارچه و هماهنگ با اهداف سازمانی است.
مشاور دیجیتال مارکتینگ تمام فعالیت های بازاریابی شما را برنامه ریزی و مدیریت می کند تا تمامی کارها طبق برنامه درستی انجام شود.
ارزیابی روش های بازاریابی دیجیتال
گاهی ممکن است سازمان از روش نادرستی و غیر بهینه ای برای بازاریابی استفاده نماید.
در این شرایط وظیفه مشاور دیجیتال مارکتینگ آن است که با تجربه و مهارتش اشتباه پیش آمده را به صورت موثری هدایت نماید.
از این رو سازمان ها فارغ از نوع فعالیت و اندازه سازمان به مشاور دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارند تا راه رسیدن به اهداف را به درستی تشخیص داده و کمتر دچار خطا و اشتباه شوند.
آینده کسب و کارتان را پیش بینی می کند!
مشاور دیجیتال مارکتینگ با بهره گیری از دانش و تخصصی که دارد بهترین ابزار بازاریابی دیجیتال و کانال های جذب مشتری را به شما معرفی می کند.
یک مشاور خوب تیم بازاریابی دیجیتال سازمان را به گونه ای هدایت می کند که آینده روشنی برای کسب و کار رقم بخورد و کسب و کار به موفقیت دست یابد.
جذب مشتری
شما زمانی می توانید موفق باشید که مشتریان زیادی داشته باشید، از این رو مشاور دیجیتال مارکتینگ از بهترین استراتژی ها و مهارت های ارتباطی در جذب مشتریان بهره می گیرد.
ایجاد ساختار
برای تغییرات در کسب و کارتان گاهی لازم است نیروی جدید و بیشتری استخدام نمایید.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ شما را در جذب نیروی متخصص و ایجاد ساختار درست و منطقی برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال راهنمایی می کند.
تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ و مثالی از آنها
بهترین دیجیتال مارکتر ها یه تصویر واضح از چگونگی انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال برای اهداف کلیدی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود ،دیجیتال مارکتر ها می توانند بوسیله ی کانال های در دسترس از کمپین بزرگتری حمایت کنند.
یک بازاریاب محتوا (content marketer)
می تواند مجموعه ای از پست های وبلاگ را درست کند تا در ادامه کتاب الکترونیکی جدیدی را درست کند
بازاریاب شبکه های اجتماعی (content marketer)
پس از انتشار پست ها در رسانه های اجتماعی به تبلبغ این پست ها کمک میکنند و شاید یک دیجیتال مارکتر با ساخت یک کمپین ایمیل با ارسال کتاب الکترونی به مشتریان باعث افزایش دانلود کتاب الکترونیک و منتشر شدن آن شود.
ما در ادامه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتر ها صحبت میکنیم در این بخش در مورد رایج ترین روش های دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنیم.
بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو (seo)
تمام فعالیت هایی که رای اینکه سایت(یا وبلاگ)شما در نتایج گوگل رتبه بالاتری قرار بگیرد.
و در نتیجه باعث افزایش ترافیک رایگان وبسایت شما میشود.
در موارد زیر سئو مورد استفاده قرار میگیرد.
وبسایت
وبلاگ
بازاریابی محتوا (contetn marketing)
در بازاریابی محتوا هدف ایجاد محتوا شامل افزایش ترافیک ،برند سازی و افزایش فروش و مشتری میشود مواردی که میتوانند در استراتژی سئو نقش داشته باشند عبارتند از :
پست های وبلاگ
کتاب های الکترونی
اینفوگرافی
پادکست
ویدئو
و . . .
بازاریابی شبکه های اجتماعی (social media marketing)
این شیوه بازاریابی باعث افزایش قدرت بازاریابی محتوا و افزایش برندیگ میشود،که در نهایت موجب بالا رفتن ترافیک و همچنین فروش میشود
میتوانید از ابزار های زیر برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید
اینستاگرام
تلگرام
توئیتر
لینکدین
و . . .
تبلیغات کلیکی:PPC یا Pay-per-click
تبلیغاتppc یکی از روش های افزایش ترافیک وبسایت هست با پرداخت هزینه ای به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما ،یکی از رایج ترین نوع PPC ، گوگل ادورز Google adwords هست که در کلمه کلیدی مورد نظر شما در بالای صفحات نتایج گوگل به ازای هر کلیک هزینه ای پرداخت خواهید کرد
بازاریابی اتوماتیک(Affiliate Marketing)
در این روش با کمک نرم افزارهایی برای بهینه سازی عملیات بازاریابی اولیه بکار میرود
خیلی از فعالیت ها بازاریابی تکراری بازاریابی میتواند بصورت خودکار انجام شود
ارسال ۶ ایمیل در فواصب معیین برای یک هدف خاص بعد از دریافت ایمیل در صفحه ی فرود
برنامه زمانبندی ارسال پست ها در رسانه های اجتماعی
ارسال پست های سایت و . . .
ایمیل مارکتینگ (email marketing)

از ایمیل مارکتینگ برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده میشود و اغلب برای تبلیغ محتوا،تخفیف ها ،رویداد ها و . . . استفاده میشود انواع ایمیلی که ممکن است در کمپین های تبلیغاتی ارسال شود
ارسال پست های وبلاگ
ایمیل های مرتبط به علاقه مشتری با دسته بندی آنها در صفحه فرود
ایمیل برای پیگیری افرادی که در سایت شما چیزی را دانلود کرده اند
و . . .
بازاریابی عصبی(Neuromarketing)
این شیوه بازاریابی ترکیبی از علم بازاریابی و عصب شناسی هست که نسبتا نو پا هست ،در بازاریابی عصبی بر اساس عمکرد مغز و همچنین تجزیه تحلیل هایی که از گوگل آنالیتیکس و Heat map بدست میاوریم.
میتوانیم بیشتر روی تجربه کاربر(ux) کارکنیم تا بیشترین حس لذت و رضایتمدی را در مشتری ایجاد کنیم تا به ترویج دهنده برند ما تبدیل شود ، از این علم در تمامی مراحل بالا استفاده میشود چون تجربه کاربری امروزه یک اصل بازاریابی دیجیتال هست
بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا (inbound marketing)
به مجموعه ای از روش های بازاریابی برای جذب و لذت بردن مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین هست شما مینوانید از همه ی تاکتیک های بازاریابی اینترنتی ذکر شده به عنوان یک استراتژی بازاریابی درونگرا استفاده کنید(غیر از PPc)
دیجیتال مارکتر(Digital Marketer) کیست ؟
دیجیتال مارکتر مسئول افزایش ترافیک و برندیگ از طریق تمامی کانال های دیجیتالی(چه رایگان چه پولی) هست ،که این کانال ها عبارتند از :
- رسانه های اجتماعی
- سئو
- ایمیل
- وبلاگ و . . .
ولی امروزه دیجیتال مارکتر ها فعالیت هایی برای افزایش فروش و رضایتمتدی مشتری(بهبود تجربه کاربری) انجام میدهند.
دیجیتال مارکتر معمولا بر روی یک شاخص کلیدی عملکرد KPI برای هر کانال متمرکز میشوند تا بتواند بدرستی عملکرد شرکت را در یکی از از آنها اندازه گیری کند.
برای مثال یک دیجیتال مارکتر مسئول سئو (SEO) باید ترافیک (ارگانیک) که از طریق جستجوی گوگل به یک صفحه از وبسایت آمده است را پیدا کند.
در کسب و کار های کوچک ممکن هست یک متخصص عمومی بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال که در بالا گفته شده را داشته باشد.
ولی در کسب و کار های بزرگ هر یک از این تاکتیک ها دارای متخصص متعددی هستند که هر کدام فقط بر روی یک یا ۲ کانال دیجیتال تمرکز میکنند.

در اینجا چند نمونه از متخصصان اورده شده
مدیر سئو
شاخص کلیدی عملکرد (KPI) اصلی : ترافیک ارگانیک
بطور خلاصه یک مدیر سئو ،وبسایت مورد نظر رو در نتایج اولیه گوگل قرار میدهد و با استفاده از روش های مختلف برای بهینه سازی موتور های جستجو و مدیر سئو میتواند بطور مستقیم با سازندگان محتوا کار کند که محتوایی تولید میکنند.
رتبه بگیرند و همچنین زمانی این محتوا در شبکه های اجتماعی منتشر میشود خوب عمل کند.
متخصص بازاریابی محتوا
شاخص کلیدی عملکرد (KPI) اصلی : :time on site (مدت زمان کاربر در صفحه)،ترافیک وبلاگ ،برندینگ
متخصصان محتوا در اصل سازندگان محتوا هستند آنها استراتژی محتوا را تعیین میکنند و همچنان وبلاگ نویسی را انجام میدهند.
این متخصصان با دیگر بازاریابان و کارکنان برای اطمینان از اینکه محتوای تولید شده محصولات و کمپین های راه اندازی شده را پوشش میدهند در ارتباط هستند

مدیر رسانه های اجتماعی
شاخص کلیدی عملکرد (KPI) اصلی : دنبال کننده ها (فالوور)،impression(توضیحات در پایان)،اشتراک گذاری
شاید بنظر شما نقش بازاریاب رسانه های اجتماعی آسان باشد ولی بستگی به صنعت مورد نظر دارد !!!
و از همه مهمتر مدیر شبکه های اجتماعی یک برنامه ارسالی محتوای نوشته شده طراحی میکند
و همچنین ممکن هست با متخصص بازاریابی محتوا کارکند تا یک استراتژی محتوا برای ارسال در رسانه های اجتماعی داشته باشند
نکته: در KPI بالا impression به تعداد دفعاتی که یک پست در رسامه مورد نظر نمایش داده میشود.

متخصص تجزیه تحلیل اطلاعات
شاخص کلیدی عملکرد (KPI) اصلی : بهبود نرخ تبدیل(conversiot rate)،نرخ بازکردن ایمیل(email open rate)
این متخصص با استفاده از ابزار هایی به کل تیم بازاریابی اجازه میدهد تا رفتار مشتریان خود را درک کنند و از آنجایی که بسیاری از عملیات بازاریابی شرح داده شده در بالا بطور جداگانه از هم انجام میشوند مهم این هست که فردی باشد تا بتواند عملکرد کمپین ها را پیگیری کند. با ابزار هایی مثل گوگل آنالیتیکس و تحلیل های Heat Map .
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی جاذبه ای(inbound marketing) در چیست ؟!
شاید این ۲ در نگاه اول مشابه به نظر بیایند و در هر ۲ تمرکز بر ایجاد محتوای دیجیتال دیجیتال برای مصرف کننده ها هست در حقیقت لغت دیجیتال مارکتینگ در بینروش های بازاریابی تفاوتی ندارد
آنچه ما به عنوان روش های inbound و outbound صحبت میکنیم هر دو تحت چارچوب بازاریابی دیجیتال قرار دارند ، تاکتیک های outbound هدف قرار دادن پیام به طور مستقیم در مقابل بسیاری از مردم در فضای آنلاین ، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا مربوط هست و استقبال میکنند.
برای مثال ویدئو های تبلیغاتی که در آپارات قبل از ویدئو اصلی مشاهده میکنید، که سعی میکنند یک محصول یا خدمت را برای افرادی که آماده دریاف آن نیستند فشار دهید.
ولی باید عرض کنم امروزه با توجه به پرسونای مخاطب تبلیغات بسیار هدفمند تر شده
ولی در نهایت شما خود را در مقابل چشمان مخاطبان قرار داده اید از طرف دیگر ، با تاکتیک های بازاریابی جاذبه ای که به وسبله محتوا میباشد تا مشتریان هدف خود را بر روی وبسایت جذب کنید .
یکی از ساده ترین و قدرتمند ترین دارایی های بازاریابی جاذبه ای یک وبلاگ هست که به وبسایت شما اجازه میدهد تا بر اساس شرایطی مشتریان ایده آل خود را جذب کنید
در نهایت بازاریابی جاذبه ای بک روش بازاریابی هست که برای جذب و ایجاد حس لذت در مشتریان آنلاین استفاده میشود.
از سوی دیگر دیجیتال مارکتینگ صرفا یک اصلاح کلیدی برای توصیف تاکتیک های بازاریابی دیجیتال از هر نوعی هست

آیا دیجیتال مارکتینگ برای همه ی کسب و کار ها می باشد ؟!
بازاریابی دیجیتال میتواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند .
صرف نظر از آنکه شرکت شما چه محصولی ارایه میکند.
بازاریابی دیجیتال شامل شناسایی مخاطبان شما و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش هست که همانطور گفتم امروزه در دیگر مسایل مربوط به تجربه کاربری و افزایش فروش نیز فعالیت دارد.
مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟!
بر خلاف بسیاری از تلاش های بازاریابی سنتی به بازاریابان اجازه میدهد تا نتایج واقعی را در زمان واقعی ببینند،اگر در تبلیغات روزنامه ای تبلیغ کرده باشین میدانید چقدر سخت است که آمار داشته باشین چه تعداد افراد واقعا به تبلیغ شما توجه کرده اند.
هیچ راهی برای اینکه متوجه شد چقدر این تبلیغات در فروش موثر هست نیست .
از سوی دیگر شما ROI تقریبا هر جنبه ای از تلاش های بازاریابی خود را ارزیابی کنید

ترافیک وبسایت
در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزار های تحلیلی میتوانید تعداد دقیقی از افراد که صفحه ی اصلی وبسایت در زمان مشخصی مشاهده کرده اند
اطلاع داشته باشین یا اینکه با چه دستگاهی (کامپیوتر،موبایل)و از کدام کشور وارد وبسایت شما شده اند،ا
ین اطلاعات به شما کمک میکند تا کانال های بازاریابی خودتون رو الویت بندی کنید تا موجب افزایش ترافیک سایت شما شود
برای مثال اگر فقط ۱۰ % از ترافیک شما از ترافیک ارگانیک هست شما میدانید به صرف زمان زیادی در گوگل برای افزایش این درصد دارید ،
در بازاریابی سنتی ،خیلی سخت است که مراحل قبل از خرید و نحوه تعامل کاربر با برند خود را متوجه شوید ،
اما در دیجیتال مارکتینگ میتوانید روند ها و الگو های رفتاری افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی شناسایی کنید.
به کمک این موضوع میتوانید تصمیمات بهتری در مورد نحوه جذب آنها به بالای قیف فروش وبسایت بازاریابی کنید.
عملکرد تولید محتوا و lead (مشتری راغب) در دیجیتال مارکتینگ
تصور کنید که شما یک بروشور محصول درست کردین و از طریق نامه برای مردم ارسال کردین ،این بروشور شکلی از محتوا هست.
شما بعد از ارسال هیچ اطلاعاتی ندارین که چه تعداد بروشور شما را بازکرده اند و چه تعداد آن را مستقیم به سطل آشغال انداخته اند.
حالا تصور کنید این بروشور را در وبسایت خود داشته باشین ،شما میتوانید ببینید که دقیقا چگونه صفحات ارسال شده را مشاهده کرده اند .
شما می توانید اطلاعات تماس افراد را با استفاده فرم هایی جمع آوری کنید !!!!
نه تنها میتوانید اندازه گیری کنید تعداد افرادی که با محتوای شما درگیر شده اند چقدر است،بلکه زمانی که افراد آنها را دانلود می کنند اطلاعات افراد علاقمند رو جمع آوری کردین که این عالیه .

آیا من بودجه زیادی برای دیجیتال مارکتینگ نیاز دارم ؟!
این موضوع کاملا بستگی به استراتژی شما دارد .
اگر شما بر روی تاکتیک های بازاریابی جاذبه ای مثل سئو ،شبکه های اجتماعی و تولید محتوا یک سایت تمرکز کنید خبر خوبی که دارم شما به هیچ وجه نیاز به بودجه زیادی ندارید،
در بازاریابی جاذبه ای تمرکز اصلی بر روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا هست که برای مخاطبان شما تولید میشود (مگر اینکه تصمیم به برون سپاری اینکار کنید) و سرمایه ای که باید بذارین وقت شما هست.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی اما با تاکتیک های outbound marketing مانند تبلیغات آنلاین ،خرید لیست های ایمیل و . . . بدون شک هزینه هایی وجود دارد.
برای مثال برای پیاده سازی PPC با استفاده از گوگل ادورز (Google AdWords) شما در مقابل سایر کسب و کارهای صنعت خود در بالای نتایج گوگل با کلمه کلیدی که میخواین نمایش داده میشوید ،
با توجه به رقابت کلمه کلیدی اینکار میتواند مقرون بصرفه یا بسیار گران قیمت باشد برای همین تمرکز بر روی دستاورد های ارگانیک و طبیعی را مناسب میدانیم
بازاریابی موبایل چگونه در استراتژی من قرار میگیرد ؟!
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO یکی دیگر از مولفه های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی تلفن همراه است.
بطور میانگین ۷۰% از زمان مردم در رسانه های دیجیتال به وسیله ی گوشی همراه است .
در حالی که مصرف رسانه های دیجیتال مبتنی بر دکستاپ کمتر از نصف می باشد.
و به این معناست که بهینه سازی صفحات وب ، تصاویر رسانه های اجتماعی ،آگهی های دیجیتال برای تلفن همراه ضروری است .
اگر شرکت شما دارای اپلیکیشن موبایل هست که کاربران میتوانند با برند شما ارتباط برقرار کنند یا محصولات خودشون رو بخرن برنامه شما زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار دارد.
منبع: بهزاد حسین عباسی
[…] حالی که کانال های بازاریابی دیجیتال به چندین دسته تقسیم می شوند، مهم است که مشاور […]
[…] مشاوره دیجیتال مارکتینگ […]
[…] مشاوره دیجیتال مارکتینگ […]
چطور مشاوره بگیرم
[…] مشاوره دیجیتال مارکتینگ […]
عالی هست
[…] مشاوره دیجیتال مارکتینگ […]