کامل ترین مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی با بهزاد حسین عباسی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی حرکت در مسیر تبلیغات ساده نیست. اگر آگاه به پیچ و خم های راه نباشیم محکومیم که سقوطی سنگین را متحمل شویم. در واقع مشاوره در تبلیغات نشان دهنده راهی است که یک برند باید برای رسیدن به بازار هدف طی نماید. تبلیغات یکی از راه های ارتباطیِ مهم با مشتری است. بیراه نیست اگر بگوییم موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از شرکت ها به تبلیغات صحیح و برنامه ریزی شده آن ها بستگی دارد. داشتن مشاور، موفقیت یا عدم موفقیت شما را در یک پروتکل را رقم خواهد زد .به زبان ساده، تبلیغ راهی است برای رساندن پیام های یک شرکت به مشتریان خود.

 

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی


مشاوره تبلیغات

تاثیر مشاور تبلیغاتی در مسیر موفقیت شرکت ها مشاوره تبلیغات اینترنتی

برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد

لازم است که فعالیتهای تبلیغاتی بر اساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرد.

برنامه تبلیغات به ما کمک می‌کند تا با پیمودن مسیری درست به نتیجه‎ای قابل قبول دست یابیم.

مدیران یک شرکت نیازمند آن هستند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند.

و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت آن ها محسوب می شود.

حرکت در این مسیر به جز با داشتن یک مشاور حرفه ای امکان پذیر نیست.

در این میان مشاور تبلیغاتی در ابتدا، راهکارهایی را درقالب مشاوره به مشتریان خود می دهد.

ابزارهای دقیق تبلیغاتی را برای محصول مورد نظر به مشتری ارائه می کند.

و نیز با ارائه یک قیمت تخمینی، مشتری را در جریان هزینه هایی که باید در این راه بپردازد قرار می دهد.

به عنوان مثال، ممکن است مشاوران شرکت تشخیص دهند که معرفی یک کالای به خصوص در برخی از مدیاهای گران و گزاف قیمت هیچ نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

و جزو هزینه های اضافه محسوب شود.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مزایای مشاوره تبلیغاتی

مشاور تبلیغاتی در مشاوره ی اولیه، تمام این اطلاعات را در اختیار مشتری خود قرار می دهد.

علاوه بر این همان طور که در بالا توضیح داده شد، در تمام مراحل تولید یک مدیای تبلیغاتی بر هزینه ها و کیفیت اجرا، نظارت مستقیم دارد.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی بعد از اجرای تبلیغات نیز بازخورد مربوطه را در نظر می گیرد، اثر بخشی آن ها را بررسی کرده، و به فراخور نیاز، بخشی که ضعیف به نظر می رسد را تقویت نموده

و نقاط قوت را حفظ می نماید تا کمپین مربوطه از ثبات کافی در بخش‎های مختلف برخوردار گردد.

اما مهمترین مزیت همکاری با مشاور تبلیغاتی توانمند آن است که وی با تسلط به حوزه های مختلف بازاریابی و مدیریت برند، تبلیغات را بر اساس این نگاه دقیق و جامعنگر پیش می برد

و هدفش از تبلیغات ، کامل کردن ابزارهای ارتباطی یکپارچه بازاریابی است.

حتی تسلط مشاور تبلیغاتی به حوزه های یاد شد در کنار تعهد او گاهی باعث می شود

تا مشتری را از تبلیغ بازداشته و از ابزارهای دیگر ترویج و ترفیع کالا برای رونق کسب و و کار مشتریان خود استفاده نماید.

مشاوره تبلیغات

وظایف مشاور تبلیغات

  • شناخت شرایط سازمان و تهیه گزارش شناخت از محصولات، خدمات و کمپانی طرف قراردادش.
  • برنامه ریزی و اجرای برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی مورد نیاز سازمان ها در حوزه تبلیغات و برندسازی
  • طراحی یک برنامه تبلیغاتی ( تقویم تبلیغاتی ) برای ساختارمند کردن برنامه های تبلیغاتی
  • تعیین بودجه بندی مناسب در شرایط سه حالت خوش بینانه، عادی و سختگیرانه، برای تقویم تبلیغاتی یاد شده.
  • طراحی یک برنامه اجرای (Action Plan ) قابل استفاده برای اجرای دقیق کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی
  • پیش بینی و طراحی کمپین های تبلیغاتی در تقویم تبلیغاتی به فراخور نیاز
  • انتخاب پیمانکاران تبلیغاتی و نظارت بر عملکرد آنها برای عینیت بخشی هرچه بیشتر به برنامه های تبلیغاتی طراحی شده.
  • گزینش رسانه های اثربخش تبلیغاتی با توجه به میزان نرخ تبدیل و قیمت در زمینه رسانه های دیجیتال و رسانه های سنتی
  • آموزش پرسنل کارفرما در حوزه تبلیغات و کمک به استخدام نیروهای مدنظر در این حوزه
    و در نهایت، مشاور تبلیغات وظیفه تسهیل فرآیند سنجش اثربخشی تبلیغات را از طریق گروه های تحقیقات بازار فراهم می کند.
مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی


تبلیغات

تبلیغات امریست کاملا غیر ضروری مگر اینکه شما به دنبال سود یا فروش بیشتر محصولات خود باشید.

اگر نیاز به اجرای کمپین های تبلیغاتی و تبلیغات مستمر داشتید نیاز به یک مشاور تبلیغاتی برای تدوین و پیاده سازی ایده ها، برای هدفمند کردن بودجه و هزینه مصرف شده در تبلیغات را در راستای فروش بیشتر و افزایش سودآوری، در کسب کارها احساس می شود.

یک مشاور تبلیغاتی چه کاری انجام می دهد؟

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی مشاور تبلیغات بر راهی که کسب و کار در ارتباط برقرار کردن با مشتریان فعلی و آینده پیش گرفته است تمرکز می کند

و کسی است که روند و بازار هدف را درک می کند.

شرکت ها مشاوران تبلیغاتی را برای استفاده از تخصص آن ها در ارزیابی کمپین های تبلیغاتی و ارائه پیشنهادات در زمینه پیشرفت استخدام می کنند.

اولین گام به عنوان یک مشاور تبلیغاتی، درک کامل از کسب و کار مشتری است.

به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک شیرینی پزی است، آیا از طریق موسسات خرده فروشی فروش انجام می دهند؟ یا رستوران ها؟

آیا آنها برای عموم کار می کنند؟ آیا محصولی خاص برای گروهی خاص را تهیه می کنند، مانند کیک های خاص یا کیک عروسی؟

با استفاده از این اطلاعات، مشتری را از طریق تبلیغات به هدفی که مد نظرش است می رسانید.

شما رادیو، روزنامه، مجلات، تبلیغات آنلاین، نشریات محلی، بیلبوردها، سایت های شبکه های اجتماعی و گزینه های تلویزیونی را ارزیابی می کنید.

سپس نیازهای مشتری و بودجه او را در نظر می گیرید و از خلاقیت خود برای ایجاد گزینه های بازاریابی منحصر به فرد برای هر مشتری استفاده می کنید.

مشاوره تبلیغات
مشاوره تبلیغات در فضای مجازی

این وظیفه به سادگی پاسخ دادن به یک سوال تا تهیه یک برنامه تبلیغاتی کامل که در آینده گسترش یابد می باشد.شما همه این کارها را با این هدف بزرگ انجام می دهید: که مطمئن باشید مخاطبان هدف پیام را می شنوند.

برای رسیدن به این هدف، باید از تکنیک های تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار استفاده کنید.

اما حتی بیشتر از آن، باید بدانید مشتری شما با مشتری خود چگونه ارتباط برقرار می کند، و در صورت نیاز آن را برای نتایج بهتر تغییر دهید.

مشاوره تبلیغاتی آنلاین یا آفلاین به دو روش پروژه ای یا مشاوره تبلیغات ساعتی صورت می پذیرد.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی در ادامه به شرح وظایف و مسئولیت های مشاور تبلیغاتی خواهیم پرداخت:کمک در آماده سازی کمپین های تبلیغاتی، عناصر مورد نیاز بازاریابی و عناصر ترویج فروش.

ایجاد استراتژی های تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف مرتبط با کسب و کار.

پشتیبانی در برنامه ریزی رسانه ها و مدیریت حمایت مالی برای کمپین تبلیغاتی.

بررسی و تایید توزیع عناصر تبلیغاتی برای بهبود تصویر برند.

اطمینان حاصل کردن از اینکه تبلیغات همه قوانین و دستورالعمل های شرکت ( کتابچه برند ) را دنبال می کند.

بررسی، مدیریت و تأیید آگهی ها به صورت موردی.

ایجاد فرصت های جدید از طریق تماس های سرد و شبکه سازی به منظور افزایش فروش و درآمد.

ایجاد روابط کاری قدرتمند با مشتریان به کمک فراهم کردن خدمات عالی و متمایزدرک نیاز های مشتری و توصیه محصولات و خدمات بهینه برای برطرف کردن نیازها.

ایجاد لیست اولویتی از مشتریان و نمایندگی ها با توجه به پتانسیل درآمدزایی شان.

اطمینان حاصل کردن از اینکه مقادیر صورتحساب برای همه قراردادها از مشتریان به موقع جمع آوری می شود.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی


مشاوره تبلیغات

هماهنگی با مدیران عمومی برای اطمینان از اینکه تمام تاییدیه های مربوط به هزینه برای تبلیغات به دست می آید و مشکلات به موقع حل می شود.

تهیه سفارشات و پیشنهادهای فروش برای مشتریان.

شرکت در جلسات مرتبط با صنعت و رویدادهای بازاریابی در صورت نیاز.

توسعه و مدیریت خرده فروشی برای محصولات.

هدف قرار دادن دقیق و به موقع سوالات و مشکلات مشتریان.


چرا تبلیغات اینترنتی برای شرکتها جذابیت پیدا کرده اند؟

تبلیغات اینترنتی و استفاده از امکانات فضای آنلاین، جذابیت شگفتی دارد. این جذابیت خصوصاً برای کسانی که تبلیغات را قبلاً در فضای فیزیکی تجربه کرده‌اند خیلی بیشتر است.

در تبلیغات اینترنتی، قیمت‌ها ارزان و هزینه‌ها پایین است. به همین دلیل کم نیستند کسانی که به تبلیغات در فضای آنلاین به عنوان «تیری در تاریکی» نگاه می‌کنند.

هزینه‌ی تیراندازی چنان پایین است که شکار در تاریکی هم می‌تواند جذاب و اقتصادی باشد!

وضعیتی که در تبلیغات اینترنتی وجود دارد، درست شبیه اتفاقی است که در مورد پیامکهای تبلیغاتی افتاده است.

قیمت پیامک در حدی ارزان است که به سادگی می‌توان علی‌الحساب (!) به صدهزار نفر که نه آنها را می‌شناسیم و نه آنها ما را می‌شناسند، پیامکی ارسال کرد و به هر حال چیزی را از دست نداده‌ایم.

حداقل دستاورد این است که نام ما را شنیده‌اند! (البته متمم، این سبک را تایید نمی‌کند و توضیحات کاملی در این خصوص را در بحث مشتری یابی با استفاده از پیامک ارائه کرده است).

مشاوره تبلیغات
مشاوره تبلیغات

به هر حال برای شرکتی که ماهیانه چند صد میلیون تومان هزینه تبلیغات محیطی می‌کند، چند میلیون تومان هزینه و درج بنر تبلیغاتی در سایتها یا ارسال ایمیل تبلیغاتی، تصمیمی نیست که چندان نیازمند فکر و تحلیل باشد.

همین مسئله است که از ظرفیت فضای آنلاین و فرصتهای تبلیغات اینترنتی به درستی استفاده نمی‌شود.

نقش بازاریابی محتوا در تبلیغات اینترنتی چیست؟

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی متمم یکی از اثربخش‌ترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی را بازاریابی محتوا می‌داند.

ما در یکی از درسهای متمم توضیح داده‌ایم که بازاریابی محتوا چگونه می‌تواند به تبلیغات کمک کند و تبلیغات به کمک محتوا به چه معناست.

همچنین اگر بخواهید دیدگاه عمیق‌تری نسبت به این حوزه داشته باشید و مثال‌های ساده‌تر و کاربردی‌تر را مشاهده کنید، می‌توانید مطلبی که درباره دلایل شکل گیری بازاریابی محتوا در متمم منتشر شده است را مرور کنید.

شاید یکی از اولین سوال‌هایی که در فضای تبلیغاتی آنلاین به وجود می‌آید این است که: به سراغ کدام فضا بروم؟ برای خودم سایت داشته باشم؟ اکانت فیس بوک و اینستاگرام داشته باشم؟ یا اصلاً در همین سایت‌های موجود بنر تبلیغاتی بزنم و به سراغ فعالیت‌های جدی نروم؟

متمم در حوزه استراتژی محتوا بحثی دارد به نام «انتخاب رسانه های اجاره ای».

پیشنهاد ما این است که قبل از مطالعه ادامه این بحث، سری به این مطلب بزنید و اگر فرصت دارید روی تمرین آن هم فکر کنید تا فضا برای شما شفاف‌تر شود.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی


مشاوره تبلیغات

بحث سئو در تبلیغات اینترنتی چیست و تا چه حد باید آن را جدی بگیریم؟

واقعیت انکارناپذیر این است که امروزه بسیاری از کاربران در فضای آنلاین،‌ از طریق موتورهای جستجو و به طور خاص از طریق موتور جستجوی گوکل، پاسخ خواسته‌های خود را جستجو می‌کنند.

بنابراین طبیعی است که برای هر کسب و کاری مهم باشد که موتورهای جستجو، سایت و محتوای آنها را به کاربران پیشنهاد کند.

اما از سوی دیگر، کمتر بازاری را می‌توان یافت که به اندازه‌ی بازار سئو، در آن کارهای غیرحرفه‌ای و تقلب یا تحمیل هزینه‌های بیهوده به مشتری، رایج باشد.

به همین دلیل متمم یک مجموعه درس اختصاصی را در مورد سئو طراحی و تدوین کرده است.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی اما خوب است خلاصه درس را قبل از مطالعه تکنیک‌های آن بدانید: سئو و بالا آمدن در موتورهای جستجو، نه به معجزه نیاز دارد و نه به تکنیک‌های پیچیده.

پیش و بیش از هر چیز، شما نیازمند محتوا هستید.

محتوای اصیل و اوریجیتال که از جایی کپی نکرده باشید و در مورد کسب و کار خودتان نوشته باشید.

اگر کسی، در فهرست توصیه ‌های خود، این توصیه را به عنوان شماره‌ی اول اعلام نکرد، توصیه متمم این است که قبل از آنکه هزینه‌های بیهوده به شما تحمیل شده و کلاه از سرتان برداشته شود، از دفتر او فرار کنید!

مشاوره تبلیغات
مشاوره تبلیغات

استفاده از ایمیل در تبلیغات اینترنتی تا چه حد می‌تواند اثربخش باشد؟

خلاصه‌ی بحث در مورد تبلیغات از طریق ایمیل بسیار ساده است. تبلیغات از طریق ایمیل، وقتی اثربخشی واقعی خواهد داشت که ایمیل شما خوانده شود و دریافت کننده از اینکه ایمیل شما را دریافت کرده است خوشحال باشد! همین!

اما انجام دادن این که به اندازه‌ی گفتنش ساده نیست. به همین دلیل تا کنون ما در متمم مطالب متعددی را در مورد ایمیل مارکتینگ منتشر کرده‌ایم.

قبل از هر چیز بد نیست که نگاهی به بحث ایمیل مارکتینگ یا هرزنامه های انبوه داشته باشید.

بسیاری از آن چیزی که ما امروز به اسم ایمیل مارکتینگ می‌شناسیم فقط ارسال ایمیل اسپم است. کاری که گاهی اوقات هزینه های آن به مراتب بیشتر از مزایای آن است.

در مورد طراحی ایمیل هم نکات ساده اما مهمی را می‌توانید در اینجا بخوانید.

اما مهمترین مطلبی که ما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آن نگاه بیندازید، طبقه بندی انواع ایمیلها است.

با توجه به این طبقه بندی می‌توانید اثربخشی ایمیلهای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

 

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی


مشاوره تبلیغات

مشاوره تبلیغات چیست؟

فرآیند مشاوره تبلیغات با تحقیقات و پژوهش در زمینه کسب و کار آغاز می شود و در نهایت منجر به ارائه راهکارهای عملی جهت بهبود فرآیند تبلیغاتی سازمان می گردد.

مشاور تبلیغاتی سازمان وظیفه تحلیل داده های آماری و مشاهدات تجربی به منظور پیشنهاد راهکارهای موثر در فرآیند تبلیغات را عهده دار است.

مشاور تبلیغات چه کسی است؟

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی مشاور تبلیغاتی فرد یا سازمانی است که توسط کسب و کار ها برای ارائه خدمات مشاوره تبلیغاتی به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت دعوت به همکاری می شود.

مشاور خبره پس از گفتگو با مدیران کسب و کار و بررسی سازمان مورد نظر به تعیین بودجه و تدوین برنامه تبلیغاتی بر اساس نیازهای مشتری، ویژگی های محصولات و خدمات و اهداف سازمانی می پردازد.

علاوه بر این می توان مسئولیت طراحی و اجرای برنامه های تبلیغاتی، نظارت بر تولید محتوای تبلیغاتی یا انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب را بر عهده مشاور تبلیغاتی سازمان قرار داد.

همچنین مشاور تبلیغات در خصوص برنامه های بازاریابی، روابط عمومی، ارتباطات و تبلیغات سازمان برنامه ریزی و تصمیم گیری می نماید.

شما با بهره گیری از توانایی های یک مشاور تبلیغاتی گام مهمی در جهت پیش گرفتن از رقبا خواهید داشت.

مشاوره تبلیغات
مشاوره تبلیغات

مشاوره تبلیغات به چه شکلی انجام می شود؟

مشاوره ساعتی : در مشاوره ساعتی، مشاور تبلیغات تنها وظیفه راهنمایی و پیشنهاد فرصت ها را در حوزه کسب و کار شما را بر عهده دارد. در این روش مشاوره تبلیغاتی فرصت بحث و بررسی عمیق مشکلات و تحلیل راه های پیشنهادی وجود ندارد.

به همین علت مشاوره تبلیغاتی ساعتی تنها به کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها توصیه می شود و حداقل ۵ الی ۸ ساعت مشاوره جهت بررسی کسب و کار مورد نیاز خواهد بود.

مشاوره ماهانه یا سالانه (بلند مدت) : دوره های بلند مدت مشاوره تبلیغات معمولا در مدت زمان مشخص مثلا ۸ ساعت الی ۱۲ ساعت در ماه به مدت شش ماه تا یک سال انجام می شود.

جلسات مشاوره با حضور مدیران شرکت و در محل از پیش تعیین شده برگزار می شود.

در مشاوره تبلیغاتی بلند مدت، شخص مشاور نقش توصیه کننده، برنامه ریز و ناظر بر اجرای پروژه است و با تحلیل و شناخت موقعیت سازمان در بازار رقابتی توصیه های لازم جهت اجرای برنامه های تبلیغاتی را ارائه می نماید و بر اجرای برنامه ها نظارت کامل دارد.

مشاوره تبلیغات
مشاوره تبلیغات

خدمات مشاوره تبلیغات بلند مدت شامل چیست؟

  • بررسی جایگاه فعالی تبلیغاتی و برند سازمان
  • انجام تحقیقات و تحلیل بازار
  • پیشنهاد راه حل های هوشمندانه و خلاق
  • بهبود ارتباط با بازار هدف به منظور افزایش فروش و تبدیل مخاطبان به مشتری
  • طراحی و تدوین برنامه جامع تبلیغاتی و برندسازی
  • نظارت بر عملکرد پیمانکاران تبلیغاتی
  • بررسی و تحلیل فعالیت های تبلیغاتی رقبا
مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

چه زمانی شما به یک مشاور تبلیغاتی در سازمان خود نیازمند هستید؟

اگر هزینه های بالای تبلیغات سازمان شما را به ستوه آورده است…
اگر احساس می کنید به قدر کفایت به مخاطبان هدف معرفی نشده اید…
اگر از همکاری با شرکت های تبلیغاتی رضایت نداشته اید…

تبلیغات چیست؟

به تحریک و ایجاد انگیزه در مخاطب برای انجام اقدامی در راستای محصول یا خدمت سازمان تبلیغات می گویند.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی


مشاوره تبلیغات

تبلیغات و برندینگ چه تفاوتی دارند؟

برندینگ مفهومی جامع تر از تبلیغات است و به عبارتی تبلیغات بخشی از فرآیند برندینگ به حساب می آید.

در تبلیغات سازمان ها با استفاده از کانال های ارتباطی به پیاده سازی استراتژی های برند، گسترش آگاهی از برند و ترویج فرهنگ برند می پردازند.

در طول فرآیند برندسازی هدف سازمان ها این است که طبق یک برنامه ریزی دقیق و منسجم، میزان شناخت و درک مخاطب از برند افزایش یابد.

انواع کانال های تبلیغاتی

کانال های تبلیغاتی با مخاطب زیاد و هزینه بالا مثل رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله
کانال های تبلیغاتی با مخاطب متوسط و هزینه متوسط مثل نمایشگاه، شبکه اجتماعی و بازاریابی آنلاین
کانال های تبلیغاتی با مخاطب کم و هزینه اندک مثل ارسال نامه و ایمیل و کوپن تخفیف
برای انتخاب مناسب ترین و به صرفه ترین کانال تبلیغاتی لازم است سازمان ها با مشاور تبلیغاتی خود مشورت نمایند. چرا که مشاور متخصص و با تجربه می تواند از هدر رفت منابع جلوگیری نماید.

 
آماری از نتایج تبلیغات

نتایج تحقیقات نشان می دهد ترکیبی از کانال های تبلیغاتی به صورت موثر تری می تواند در موفقیت سازمان اثرگذار باشد و حضور مشاور تبلیغاتی خبره در سازمان ها به صورت موثرتری نتایج را بهبود می بخشند.

بیش از ۶۵ درصد سازمان ها با استفاده از ترکیب کانال های تبلیغاتی نرخ بازگشت سرمایه خود را بهبود داده اند.
تنها ۷ درصد از شرکت ها با بهره گیری از یک کانال تبلیغاتی توانستند نرخ بازگشت سرمایه بهتری کسب کنند.
حدود ۳ درصد سازمان ها در دو حالت فوق نتیجه یکسانی در نرخ بازگشت سرمایه کسب کردند.
۲۵ درصد شرکت ها از تاثیر تبلیغات بر نرخ بازگشت سرمایه سازمان شان بی اطلاع هستند.

 

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

هدف اصلی از تبلیغات چیست؟

هدف نهایی تبلیغات افزایش آگاهی مخاطبان پیرامون یک محصول، خدمت و یا برند است.

همه سازمان ها پس از انجام تبلیغات به دنبال افزایش سود، شهرت برند و تشویق مشتری برای خرید بیشتر هستند.

مشاور تبلیغات در سازمان وظیفه برنامه ریزی و انتخاب بهترین محتوای تبلیغاتی و کانال تبلیغاتی را بر عهده دارد.

اهداف تبلیغات و استخدام مشاور تبلیغاتی در سازمان ها

  • ایجاد تقاضا
  • معرفی محصول
  • ارائه قیمت فروش محصول
  • افزایش شناخت برند
  • اطلاع رسانی از محصول جدید
  • ایجاد اعتماد از برند
  • افزایش سهم بازار
  • افزایش نرخ استفاده از محصول
  • توسعه بازار
  • دستیابی به فضای جدید رقابتی
مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

انواع تبلیغات بر اساس عملکرد

  • تبلیغات محصول : این نوع تبلیغ به منظور افزایش تمایل به خرید در مشتریان و مصرف کنندگان است به نحوی که مخاطب از محصول و فواید آن اطلاع یابد. تبلیغات محصول با هدف افزایش فروش صورت می گیرد.

در شرکت های تولیدی انتخاب نوع تبلیغات و تحلیل نتایج حاصل از رفتار مشتریان بر عهده مشاور تبلیغاتی است.

  • تبلیغات نهادی : تبلیغات نهادی با هدف نشان دادن کیفیت، تصویر و شهرت سازمان طراحی و اجرا شده است.
  • تبلیغات ملی : کمپین های تبلیغاتی ریاست جمهوری و شرکت های بزرگ برای ترغیب و تحریک مخاطب از این روش تبلیغات استفاده می کنند.
  • تبلیغات خرد : تبلیغات خرد توسط خرده فروشان انجام می شود و تنها بر افزایش مصرف تاکید دارد نه یک محصول خاص.
  • تبلیغات محلی : تبلیغاتی هکه به منظور جذب مخاطب محلی برای فروش محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد تبلیغات محلی نامیده می شود.
  • تبلیغات تجاری : تبلیغات شرکت های تولیدی و خدماتی برای معرفی محصول و برند و تشویق مخاطب به مصرف آن محصول تبلیغات تجاری است.
مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

چگونه تبلیغات خود را موثرتر اجرا کنیم؟

  • تمرکز بر مخاطب خاص
  • افزایش آگاهی از برند با ایجاد محتوای مناسب
  • تخمین درست از تعداد مشتریان بالقوه سازمان

چرا تبلیغ می کنیم؟

  • تبلیغات می تواند بر مخاطب اثرگذار باشد.
  • آگاهی از برند سازمان را افزایش می دهد.
  • بر اعتبار پیام شما می افزاید.
  • سایر فعالیت های سازمان را تقویت می کند.
مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

استراتژی تبلیغات ۵M چیست؟

ماموریت (Mission) : هدف اصلی سازمان از انجام تبلیغ
پیام (Message) : محتوایی که از طریق تبلیغ به مخاطب ارائه می شود
رسانه (Media) : انتخاب کانال مناسب برای انتقال پیام به مخاطب
بودجه (Money) : بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی و ارائه تبلیغ
ارزیابی (Measurement) : ارزیابی کارایی و اثربخشی تبلیغ

خدمات مشاور تبلیغاتی شامل چیست؟

ارائه مشاوره تبلیغاتی، مشاوره تبلیغات آنلاین و مشاوره تبلیغات محیطی
ارائه راهکارهای خلاق تبلیغاتی
برنامه ریزی و تدوین کمپین تبلیغاتی
ارائه راهکارهای جذاب در برگزاری تبلیغات

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

هدف از به کار گیری مشاور تبلیغاتی در سازمان ها چیست؟

مشاور تبلیغاتی با هدف پیشبرد اهداف خدمت رسانی و فروش و پیشرفت در مسیر موفقیت سازمانی در یک سازمان مشغول به فعالیت می شود.

مزیت های حضور مشاور تبلیغاتی در سازمان چیست؟

مشاوره تبلیغاتی مسیری است که همه سازمان ها برای رسیدن به اهداف و ساخت برند ارزشمند و قابل اعتماد طی می کنند.

قطعا مسیر تبلیغات جاده پر پیچ و خمی است که بدون حضور فرد یا سازمانی خبره در امر تبلیغات پیمودن آن دشوار خواهد بود.

می توان گفت موفقیت و عدم موفقیت سازمان ها در گرو برنامه ریزی صحیح و اجرای درست استراتژی های تبلیغاتی است.

حضور مشاور تبلیغاتی در امر برندسازی سازمانی بسیار اثرگذار خواهد بود.مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

تاثیر مشاوره تبلیغات در موفقیت سازمان ها

برای استفاده موثر از بودجه تبلیغاتی و افزایش بازدهی تبلیغات لازم است برنامه جامع تبلیغات تدوین و اجرا شود تا با سازمان بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

حضور یک مشاور تبلیغاتی در سازمان می تواند در ارائه راهکارها و ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی محصول به مشتریان به سازمان کمک کند و برآوردی از هزینه لازم بر اساس کانال مورد نظر، حجم تبلیغات و … به مدیران سازمان ها ارائه کند.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی مشاور تبلیغاتی علاوه بر اینکه بر تمام مراحل تولید تبلیغ و چگونگی اجرای آن نظارت دارد، با بررسی رسانه های گران قیمت و یا محتوای نامناسب مدیران سازمانی را از صرف هزینه اضافه مطلع می سازد.

همچنین پس از اجرای کمپین تبلیغاتی با بررسی نتایج حاصل از اجرای تبلیغات، میزان اثربخشی تبلیغ و نقاط قوت و ضعف ان را شناسایی می کند.

می توان گفت مهم ترین مزیت استخدام مشاور تبلیغاتی تسلط او بر مباحث بازاریابی، فروش، تبلیغات و برندینگ است که کمیپن تبلیغاتی را به صورت یکپارچه همراستا با اهداف پیش می برد.

وظایف مشاور تبلیغاتی چیست؟

  • تعیین نیازهای کسب و کار
  • تجزیه و تحلیل داده های بازار
  • تمرکز بر اجرای کمپین های تبلیغاتی
  • بررسی چگونگی توسعه بازار با نظارت مشاور تبلیغاتی سازمان
  • بررسی شرایط سازمان، محصولات و خدمات کارفرما
  • تهیه و تدوین برنامه جامع تبلیغاتی و برندینگ سازمان
  • طراحی برنامه تبلیغاتی و اجرای آن
  • تعیین بودجه بر اساس برنامه تبلیغاتی تدوین شده
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی مناسب سازمان
  • انتخاب پیمانکار تبلیغاتی مناسب و نظارت بر اجرای کمپین ها
  • انتخاب بهترین و موثرترین رسانه های تبلیغاتی
  • آموزش پرسنل در حوزه بازاریابی و تبلیغات
  • ارزیابی فرآیند تبلیغات توسط تیم مشاوره تبلیغات
  • همکاری با سازمان در جهت افزایش سود و منفعت صاحبان کسب و کار

آموزش و مشاوره تبلیغات در اینستاگرام

یکی از ابزارهای مهم و مفید برای تبلیغات، استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. شاید برای برخی، اینستاگرام تنها فضایی برای گذران وقت باشد اما برای صاحبان کسب و کار یک فرصت جذاب برای تبلیغات محسوب می شود.

علت موثر بودن اینستاگرام در تبلیغات، تعداد کاربران بالا است زیرا روزانه افراد زیادی در اوقات فراغت خود، از اینستاگرام برای گذران وقت استفاده می کنند و فروشندگان می توانند از آن طریق محصول خود را بفروشند.

البته فروش از طریق اینستاگرام چندان آسان نیست و نیازمند مطالعه ای در خصوص آموزش تبلیغات در اینستاگرام است.

ما در این جا به صورت مختصر به آموزش تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت. مشاوره مشتری مداری

چگونه از اینستاگرام به بهترین نحو استفاده کنیم؟

راه های متعددی برای بهره گیری از اینستاگرام به عنوان یک فضای فروش وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی بیزینس اکانت بسازید

در قدم اول آموزش تبلیغات در اینستاگرام به شما توصیه می کنیم که پیجتان را کاری کنید (پیج تجاری یا بیزینس اکانت).

اگر می خواهید مخاطب هدف به سرعت شما را پیدا کرده و با شما ارتباط برقرار کند لازم است که یک پیج کاری داشته باشید.

البته تنها داشتن پیج کاری کافی نیست بلکه شما باید تمام اصول آن را نیز رعایت کنید به عنوان مثال گذاشتن عکس های شخصی هر چند که جذاب باشند اما در پیج کاری چندان عاقلانه نیست.

برای تبلیغات هزینه کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای تبلیغات موفق در اینستاگرام باید انجام دهید، تبلیغ کار در پیج های پر بازدید است.

اگرچه این کار پر هزینه به نظر می رسد اما می تواند به رشد کسب و کار شما کمک شایانی کند.

کلیپ های تبلیغاتی بسازید

کلیپ های تبلیغاتی باید کوتاه مفید و مختصر باشند و منظور را به مخاطب هدف برساند.

هزینه این تبلیغات در پیج های پربازدید چندان زیاد نیست به عنوان مثال قیمتی در حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ برای هر ۱۰۰۰ بازدید است.

اگر می خواهید دیده شوید کلیپ تبلیغاتی را هوشمندانه بسازید. مشاوره فروش

نکته ای که در آموزش تبلیغات در اینستاگرام لازم می دانیم به شما خاطر نشان کنیم، اعتماد نکردن به فالورهای فیک است.

برخی از افراد در اینستاگرام اقدام به فالور گیری توسط ربات می کنند که در ظاهر پیج را پر مخاطب و جذاب نشان دهد تا بتوانند توسط تبلیغات، پول زیادی به جیب بزنند.

برای آن که فیک یا اصل بودن فالورها را متوجه شوید به میزان تعامل افراد با پیج توجه داشته باشید.

مدت هاست تبلیغات در فضای مجازی بازخورد و سود خوبی برای کسب و کار ها به همراه داشته و کسانی که به وسیله این دسته از تبلیغات به سود خوبی رسیده اند، حاضر نیستند آن را نادیده گرفته و کنار بگذارند.

یکی از شبکه های اجتماعی که تبلیغات مجازی از آن شروع شد، تلگرام است.

تلگرام با داشتن قابلیت کانال زدن، یکی از راه های مفید برای تبلیغات مجازی به شمار می رود.

کسانی که قصد جدی برای روی آوردن به این شیوه تبلیغی دارند باید حتما نکات آموزش تبلیغات در تلگرام را بدانند تا در این زمینه بتوانند سری در سر ها در بیاورند.

اگر شما هم به کسب و کارتان اهمیت می دهید و می خواهید از طریق تبلیغات تلگرامی به سود برسید، می توانید از مشاور تبلیغات در تلگرام کمک بگیرید.

مزایای تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در تلگرام دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

فروش زیاد

در فروش سنتی معمولا فروش محدود به افراد محلی بود اما در تبلیغات تلگرامی، افراد زیادی شما را می بینند و احتمال زیادی دارد که از شهر های مختلفی سفارش بگیرید.

خوبی این نوع تبلیغات این است که شما تعداد مشتریان زیادی خواهید داشت و دیگر بحث مسافت برای خرید محصول مطرح نیست.

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی انتشار سریع

تبلیغ شما به راحتی بین افراد مختلف جا به جا می شود که این یکی از مزایای بزرگ تبلیغ از راه تلگرام است.

اما چگونه می توان پستی طراحی کرد که افراد بدون آن که سود خاصی از ما بگیرند آن را برای دوستان خود بفرستند و در نتیجه مخاطبان بیشتری را به ما جذب کنند؟

طراحی پست جذاب و تحریک کننده فقط با شگردهای مشاوره تبلیغات در تلگرام امکان پذیر است.

یک مشاور تبلیغات به علت تجربه زیادی که دارد، سلیقه هر قشر از مخاطبان را شناخته و مطابق با آن می تواند پستی برایتان طراحی کند که همه به آن جذب شوند. مشاوره برندینگ

مشاوره تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی هزینه کم

شما برای تبلیغات تلگرامی مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت نیستید و نهایتا باید تعرفه حق مشاوره تبلیغات را به او پرداخت کنید.

مشاور تبلیغات می تواند به نوعی برای شما صرفه جویی در هزینه ها را به همراه داشته باشد.

اگر تا به حال به این ابزار به شکل جدی نگاه نمی کرده اید وقت آن رسیده که از یک مشاور تبلیغاتی راهنمایی و کمک بگیرید تا کسب و کارتان را از طریق این کانال کم هزینه گسترش دهید.

امکان بررسی بازخورد

زمانی که پستی را در تلگرام با مخاطبان هدفتان به اشتراک می گذارید المان های مختلفی وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها میزان کاربر پسند بودن تبلیغات را مشخص کنید.

زمانی که تبلیغی با بازخورد خوبی مواجه نمی شود باید تحلیل آن را بر عهده مشاور تبلیغات خود بسپارید تا علت یابی کرده و آن را حل کند.

قابلیت ادیت فوری

اگر هر کدام از محتواهای تبلیغی شما ایرادی داشته باشد، می توانید به راحتی جلو انتشار آن را گرفته و ادیتش کنید.

البته سعی کنید تا قبل از انتشار تبلیغ، آن را در مشاوره تبلیغات بررسی کرده و همه جوانب آن را بسنجید.

خصوصی سازی مخاطبان

شما می توانید برای آن که تعداد زیادی از مخاطبان را پوشش دهید، تبلیغاتتان را شخصی سازی کنید.

شخصی سازی تبلیغات در واقع دارای یک مرحله مقدماتی است به این معنا که شما باید ابتدا با ویژگی های شخصی مخاطبانتان آشنا شوید.

و سپس تبلیغی مناسب سلیقه ایشان تولید کرده و برای آن ها ارسال کنید.

تحقیق و شناسایی مخاطبان را می توانید به کمک مشاور تبلیغات انجام دهید.

تفاوت کانال و گروه برای بازخورد تبلیغات تلگرامی

سوال مشترک همه صاحبان کسب و کار این است که بین گروه و کانال چه تفاوتی از لحاظ بازخورد تبلیغات وجود دارد؟

هر کدام از این ها دارای مزایای خاص خود هستند به عنوان مثال شما در گروه می توانید با مخاطب هدفتان ارتباط مستقیم و زنده بگیرید.

ضمن آن که در گروه مخاطب اعتماد بیشتری دارد.

اما کانال های تبلیغاتی برای کسب و کارهایی مناسب است که به اندازه کافی شناخته شده و مخاطب به آنان اعتماد دارد. مشاوره استارتاپ

بنر

بنر های تبلیغاتی که شامل عکس، ویدئو و گاهی متن است.

متن خام

متن های بدون عکس که معمولا برای آن که باز خورد تبلیغات بررسی شود به همراه انواع دیگر در کانال های تلگرامی منتشر می شود.


استیکر

استیکر ها نیز فقط برای شمارش ویو پست ها دقیق بلا فاصله بعد از بنر یا متن منتشر می شود.

به یاد داشته باشید که اگر چه تلگرام راه ساده ای برای تبلیغات به شمار می آید.

اما در صورت استفاده صحیح و اصولی (همراه با بهره گیری از شرکت های مشاوره تبلیغات) می تواند شروع خوبی برای کسب و کار های نو پا و همچنین گسسترش دهنده کار شرکت ها، فروشگاه ها و سازمان های شناخته شده باشد.

مشاور های تبلیغاتی معتقدند در صورتی که از ابزار رایگانی مانند تلگرام برای تبلیغات به شکل گسترده استفاده نکنید، ضمن عقب افتادن از رقبا، متحمل ضرر های مالی نیز خواهید شد.

زیرا این ابزار تبلیغاتی در عین کار آمد بودن، رایگان است و به جز هزینه مشاوره تبلیغات نیاز به پرداخت هزینه دیگری برای استفاده از آن ندارید.

راز و رمز های تبلیغ در پیج های بزرگ

همه ما، بلاگر ها و افراد مشهوری را می شناسیم که روزانه در صفحه اینستاگرام خودشان تبلیغات متعددی انجام می دهند.

و ما به عنوان دنبال کننده به پیج هایی که توسط آنان معرفی می شود، اعتماد می کنیم.

کل داستان تبلیغات در اینستاگرام همین است؛ اعتماد سازی و فروش!

زمانی که شما به عنوان یک پیج نو پا وارد اینستاگرام می شوید، نمی توان انتظار فروش و جذب مخاطب یک شبه داشته باشید.

زیرا تبلیغات در اینستاگرام نیازمند صبر و حوصله است تا به نتیجه برسد.

منبع : بهزادحسین عباسی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

درخواست خود را جهت مشاوره تکمیل نمایید

  • اعداد با زبان انگلیسی وارد شود

جدیدترین مقالات

فهرست
4
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x