مشاوره برندینگ و برندسازی با بهزاد حسین عباسی

برند باعث می شود که مردم محصولات یک شرکت را با یک نام تجاری، هویت بصری، داستان، شخصیت، خاطره و تجربه شخصی، و … مشخص بشناسند. به طور کلی زمانی مردم اقدام به خرید محصولات یک شرکت می کنند که نام آن شرکت و محصولات آن را بشناسند که این کار تنها از طریق برندسازی امکان پذیر است. در واقع مشاوره برندسازی باعث می شود که نام یک کسب و کار به برندی معتبر تبدیل شود و در مدت زمان طولانی تری این برند توسط مردم شناخته تر شود. هر چه یک برند در زمان طولانی تری توسط مردم شناخته تر شده باشد، میزان اعتماد مردم به آن برند بیشتر شده و در نتیجه فروش آن کسب و کار به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. در این مبحث آموزش برندینگ و برندسازی را به طور رایگان در اختیارتان قرار داده ایم.

آموزش برندینگ و برندسازی

مشاور برند و مشاوره برندسازی – همکاری پروژه ای و یا ساعتی با یک مشاور برند یا مشاوران برندسازی با تجربه – مشاور برند – مشاور برند – مشاور برند – مشاوره برند – مشاور برند – مشاور برند – مشاوره برند – آموزش برندینگ و برندسازی

برند هر آنچه است که مشتریان شما در مورد شما فکر می کنند.

یعنی برداشت و تجربه مشتری از شما که شامل دیده ها، شنیده ها، تجربه شخصی، حس بویایی، حس شنوایی، بینایی و می توان گفت تمام حواس شما در نهایت برداشت شما و تجربه شما از برند است.

آنچه مشتریان در مورد شما می گویند نه آنچه شما در مورد خود می گویید.

مشاوران برندسازی تجارب سالها تجارب مدیریتی و تجربه تخصص و تحصیلات مرتبط دارند.

شاوره برندسازی و مشاوره برندینگ مشاور برند آموزش برندینگ و برندسازی

استفاده از مشاوره برندسازی چه مزایایی دارد؟

به طور کلی در هر کسب و کاری تعداد مشتری ها و نحوه رسیدن به آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مشاوره برندسازی به صاحبان مشاغل این امکان را می دهد که کسب و کار خود را به یک برند معتبر تبدیل کنند.

به این ترتیب با استفاده از این مشاوره افراد می توانند با صرف زمان و انرژی کمتر مشتریان خود را افزایش دهند.

از دیگر مزایای برند شدن می توان به اعتماد بیشتر مردم به کسب و کار افراد اشاره کرد. هرچه مردم یک کسب و کار را بیشتر بشناسند، بیشتر به آن اعتماد می کنند.

و محصولات مورد نیاز خود را از آن خریداری می کنند.

استفاده از مشاوره برندسازی به افراد این امکان را می دهد که میان محصول خود و سایر محصولات مشابه در بازار تفاوت ایجاد کرده و محصول خود را برتر نشان دهند.

برندسازی (خلق برند) یا برندنیگ

برندینگ Branding یک کلمه انگلیسی است بهتر است از واژه خلق برند (برندسازی) استفاده نماییم.

مشاور برند کیست؟

امروزه یکی از صنعت‌های شغلی که بیشتر از صنایع دیگر به چشم می‌آید، صنعت مشاوره است که خود این صنعت به شاخه‌های متفاوتی تقسیم می‌شود، مشاوره برند یکی از انواع مشاوره محسوب می‌شود.

که توانسته است بازار خوبی را پیدا کند.

وظیفه‌ای که یک مشاور برند باید انجام دهد را می‌توان تهیه‌ی گزارش مختص به یک موضوع، تحلیل رخدادهای بازار، یافتن شیوه‌هایی برای فروش بیشتر و موارد دیگری که در به اوج رسیدن یک شرکت تاثیر می‌گذارد؛

از همین جهت هر شرکت باید یک مشاور برند داشته باشد تا بتواند به اهداف خود برسد.

یک مشاور برند در بیشتر مواقع برای موفقیت در کار خودش با مشاوران مدیران و آژانس‌های تبلیغی تعامل اطلاعات انجام می‌دهد،

همچنین یک مشاور برند باید با اعضای شرکت که در تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند،

رابطه‌ی نزدیک و اصولی داشته باشد.

آموزش برندینگ و برندسازی

اما سوال اصلی این است که مشاور برند کیست؟

مشاوره برند توسط یک فرد که آن را مشاور برند می‌خوانند، انجام می‌شود؛

مشاور برند را می‌توان یک فرد در نظر گرفت که به افراد دیگر درباره‌ی برخی از مسائل توضیحاتی می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کنند تا یک درک بهتر درباره‌ی یک موضوع پیدا کنند.

این افراد با استفاده از نتایجی که در دست دارند و همچنین تجربه کاریشان، تلاش می‌کنند.

تا به مشتری خود یک برند که در بسیاری از زمینه‌ها موفق عمل کرده است را معرفی کند.

از آنجایی‌که مشاور برند علم و دانش بازاریابی، تحلیل و طراحی برند رادارند، می‌توانند به شرکت‌های مختلف راهکارهای لازم در جهت فروش هرچه بیشتر محصول خود را بدهند

و با سودی که ازاین‌جهت به دست می‌آورند، به اهداف خود دست یابند؛

یک مشاور خوب زمانی به موفقیت می‌رسد که آمار مورد نیاز خود را از طریق روش‌هایی مانند بررسی وب‌سایت‌های مختلف، بررسی بازار محصول، خدمات مختلف شرکت‌های دیگر به دست آورد.

نکته‌ای که راجع به مشاور برند وجود دارد این است که یک مشاور برند حقوقی از سوی شرکت دریافت نمی‌کند،

از همین جهت مدیر یک شرکت نمی‌تواند او را محدود و مجبور به پذیرش قوانین کند،

همچنین ممکن است یک مشاور برند اطلاعات و دانش خود را برای یک یا چند شرکت دیگر نیز استفاده کند،

مگر آنکه در قراردادی که بین شرکت و فرد بسته می‌شود،

این موضوع قید شود که فرد نمی‌تواند با شرکت‌های دیگر که به‌نوعی رقیب به‌حساب می‌آیند، همکاری داشته باشند.

ممکن است برایتان سوالی تحت عنوان، مدارک مورد نیاز برای فعالیت به‌عنوان یک مشاور برند چیست، پیش آید؟

باید گفت شما علاوه بر مدرک در زمینه‌هایی چون بازاریابی و برندینگ به تجربه‌ی بالا نیز نیاز دارید

و باید گفت بسیاری از شرکت‌ها برای استخدام یک مشاور برند، سخت‌گیری بیشتری بر موضوع سابقه‌دارند.

آموزش برندینگ و برندسازی

نقش مشاور برند در یک شرکت چیست؟

کسب اطلاعات از اهداف یک شرکت:

یک مشاور برند پس‌ازآنکه با یک شرکت شروع به همکاری کرد باید با حضور در جلسات و گفت‌وگو با اعضایی از شرکت که در بازاریابی و برندینگ نقش مهمی دارند، حضور داشته باشد؛

یک مشاور برند باید از موضوعاتی چون اهداف کوتاه و بلندمدت شرکت، فروش‌های شرکت، نقاط ضعف و قدرت برند، ارزش آن و بازاری که مختص به کالاست

و بهتر است بگوییم هر چیزی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بر مشاوره برند تاثیر می‌گذارد آگاه باشد

تا بتواند به بهترین نحو عمل کند.

بررسی نقاط ضعف و قدرت شرکت:

یک شرکت برای استخدام یک مشاور برند که از مهارت بالایی برخوردار است دلایلی دارد؛

برای مثال فرد مشاور باید بتواند ارزش برند شرکتی که در آن استخدام‌شده است را بالا ببرد

و برای اینکه بتواند این کار را به بهترین حالت انجام دهند باید نقاط ضعف و قدرت برند را بداند

تا بتواند موانع را از سر راه بردارد یا بر روی عوامل پیشرفت کار کند تا نتیجه‌ی مطلوبی را به دست آورد.

همچنین مشاور برند باید تشخیص دهد که مشکل کار در چیست،

چراکه بخش‌های مختلفی در جهت پیشرفت یک برند تاثیر دارد،

برای مثال می‌توان به بخش کسب‌وکار (فروش)، انگیزه کارکنان در جهت انجام امور، بازاریابی و بخش‌های دیگر اشاره داشت

و مشاور برند باید تک‌تک این بخش‌ها را مورد بررسی قرار دهد

و اگر در هر کدام از بخش‌ها شک کرد، می‌تواند در جهت برطرف کردن مشکل خرکاری را که مناسب می‌داند، انجام دهد.

آموزش برندینگ و برندسازی

درک نگرش مشتری:

بدون شک برای هر شرکت مهم‌ترین بخش برای موفقیت، مشتری به‌حساب می‌آید

و یک مشاور برند ماهر و کاربلد باید بر روی نگرش و نظر مشتریان مطالعاتی انجام دهد

و نظر آن‌ها نسبت به محصول شرکت را متوجه شود و اگر با نگرشی منفی در این جهت روبه‌رو شد

باید آن را به شرکت انتقال دهد تا در جهت رفع آن تصمیماتی گرفته شود.

مشاور بروند باید از مشتری خود سوال های گوناگونی بپرسد

تا متوجه شود که آیا برند شرکت موردنظرش عیبی دارد یا نه و اگر افراد محصولی مشابه با یک برند دیگر را ترجیح می‌دهند

دلیل این ارجحیت چیست و موارد این‌چنینی دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.

آموزش برندینگو برندسازی

برنامه‌ریزی در جهت بازاریابی:

پس‌ازآنکه مشاور برند توانست اطلاعات لازم در جهت موفقیت برند را تشخیص دهد،

نوبت به یک برنامه‌ریزی مناسب در جهت ارائه محصول می‌رسد آموزش برندینگ و برندسازی

تا بتواند با این بازاریابی، محصولات خود را در دید دیگران قرار دهد و به همین صورت باعث شود

تا فروش برند شرکت بیشتر شود.

تحقیق درباره‌ی برندهای دیگر:

از دیگر کارهایی که می‌توان برای مشاور برند در نظر گرفت، تحقیق درباره‌ی دیگر برندهای مشابه است

و این تحقیق می‌تواند به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود

و نتیجه را مورد بررسی قرارداد، دلایل موفقیت را باید به کار برد و از انجام دادن عوامل شکست خودداری کرد.

بهبود کیفیت: مشاور برند

باید همیشه به دنبال روش و ترفندهایی باشد که با استفاده از آن‌ها بتواند خدمات برند خود را بهبود بخشد؛

توجه داشته باشید برند شما باید به‌گونه‌ای باشد که کیفیت آن پس از فروش نیز تایید شود.

طرز فکر مشاوران برند

آموزش برندینگ و برندسازی

از نظر یک مشاور برند، برند همانند یک سیستم زنده می‌ماند

که در موفقیت اقتصادی آن شرکت نقش اساسی دارد،

بنابراین مشاور برند باید استراتژی و مدیریت مناسبی در این جهت برای برند در نظر بگیرد

و برای این کار باید با مشورت با مدیران شرکت انجام شود.

اگر این شرایط به‌صورت اصولی رعایت شود، می‌توان برند خود را همانند دیگر برندها به موفقیت رساند.

مشاوره برندسازی نامناسب چه عواقبی را در پی دارد؟

همانطور که گفته شد برندسازی نامناسب باعث می شود که یک حرفه و یا کسب و کار به مرز نابودی کشانده شود.

به طور کلی یک مشاوره برندسازی نامناسب انتظاراتی که صاحب یک شرکت دارد را برآورده نمیسازد.

یک مشاوره نامناسب در زمینه برندینگ و برندسازی نقاط ضعف کسب و کار را نمایان نمی کند

و نمی تواند راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات به وجود آمده ارائه دهد.

این مشاوره ها عموما توسط افرادی ارائه می شوند که اطلاعات کافی در زمینه برندینگ ندارند.

چنین افرادی تنها از روی تجربه اطلاعات کسب کرده اند و اطلاعات آکادمیک و نحوه حل مسئله را نمی دانند.

به این ترتیب می توان گفت استفاده از مشاوره نامناسب برای برندسازی علاوه بر آنکه اعتبار یک شرکت را از بین میبرد، سرمایه آن را نیز به هدر می دهد.

پس در هنگام انتخاب مشاور باید دقت بسیار زیادی به خرج داد.

آموزش برندینگ و برندسازی

مشاور برند کیست؟

مشاور برند به افراد کمک می کند تا بتوانند عملکرد برند را بهتر درک و آن را در پرتو جدیدی مشاهده کنند.

آنها با به کارگیری نگاه کارشناسانه و تجربه کار با مشتریان سعی دارند تا برندی موفق را ایجاد، مدیریت و ارزیابی کنند.

این وظیفه با تعامل میان مدیریت شرکت و بخش بازاریابی آغاز می شود.

مشاوران برند و مدیران برند، به برند مانند یک دارایی اقتصادی نگاه میکنند که تاثیری ماندگار در توسعه شرکت دارد.

مشاوران برند برخلاف آخرین جریان رایج بازاریابی، مشتریان را قادر می کنند تا موقعیت استراتژیک برند را توسعه دهند.

پس از آن است که بازاریابی وظیفه دارد تا این موقعیت و پیام های برند را به تمام نقاط اتصال برند با مشتری منتقل کند

به طوری که مشتریان بتوانند آن را درک و مشاهده کنند.

معیارهای تبلیغاتی، کار آژانس ها و تحقیقات بازار مسائلی جداگانه هستند که به عنوان بخشی از مسئولیت مشاور برند به حساب نمی آیند.

آموزش برندینگ و برندسازی

مشاوران برند چگونه فکر می کنند؟

مشاوران برند، برند را همچون سیستمی زنده در نظر میگیرند که میتواند موفقیت اقتصادی یک شرکت را تضمین کند.

بنابراین استراتژی برند و مدیریت برند از مسئولیت های مهم مدیران ارشد به شمار می رود

از سوی دیگر توسعه برند باید به وسیله تیمی از افراد نامتناجنس صورت پذیرد.

این تعامل همه عملکردهای برند را شامل میشود.

یک برند موفق به این صورت، از داخل به خارج توسعه پیدا میکند، و تبدیل به برندی میشود که معتبر و جذاب است و جایگاه متفاوتی از سایر رقبا دارد.

مشاوران برند با استفاده از روش های آزموده شده کوچینگ و مشاوره، افراد یا دپارتمان ها را قادر می سازند

تا ارزش های اصلی برند را در کار هرروزه خود به کار بگیرند و این ارزشها را به شکل درونی یا بیرونی ترویج کنند.

آموزش برندینگ و برندسازی

مشاور برند با چه کسانی کار میکند؟

مشاور برند به جز کار کردن با آژانس های تبلیغاتی و مشاور مدیران شرکت ها، میتواند به شکلی مستقل با صنایع نیز کار کند

و گزارش های تخصصی و خدماتی خود را با توجه به غنای تجربه و دانش خود در زمینه های برندینگ، بازاریابی و استراتژی به شرکت ها ارائه دهد.

آخرین گرایش ها در بازار استخدام مشاور برند گویای آن است که زمانی که بخش های مدیریت و برندینگ و بازاریابی با نگاهی متعصبانه به برند خود و محصولات آن نگاه می کنند،

نمی توانند به شیوه ای موفقیت آمیز به اهداف کسب و کار خود برسند.

اینجاست که نقش یک مشاور یا طرف سومی که نگاهی بی قضاوت داشته باشد در مساله اهمیت پیدا میکند

و نیاز به مشاور برند احساس میشود.

مشاور برند با زیرکی میتواند همه جنبه های بازاریابی و برندینگ را به شکلی مجزا از استراتژی های روابط عمومی، قیمت گذاری محصولات، بررسی بودجه بازاریابی ماهانه، فصلی و سالانه با توجه به اهداف فروش، کارهای خلاقانه، بسته بندی، توزیع، ارتباطات سازمانی و همه اجزای مرتبط با استراتژی های برندینگ و بازاریابی را دنبال کند و آنها را تحت نظر خود در آورد.

مشاور برند با توجه به هوش تجاری قویاش و داشتن گزارش های تخصصی مورد نیاز برای تبلیغ و فروش محصولات شرکت، به عنوان بخشی از اتاق فکر شرکت درمی آید.

او با برنامه ریزی و کار کردن روی استراتژی ها به نتایج جدیدی می رسد و اطمینان حاصل میکند

که اهداف سازمانی با پارامترهای رقابتی، ویژگی های اصلی محصولات، ارزیابی های مشتریان و تغییر پویایی کسب و کار هم راستا هستند.

قرارداد مشاور برند به چه صورت است؟

از آنجایی که مشاور برند در لیست حقوقی شرکت قرار ندارد، می تواند بدون محدودیت ها و قواعد دست و پاگیری که در مورد کارکنان شرکت ها اعمال میشود، از مهارت و دانش خود برای کمک به بیش از یک شرکت استفاده کند.

البته همیشه در چنین مواقعی مشاوران برندینگ قراردادهایی انحصاری با شرکت ها امضا می کنند

تا احتمال کمک به رقبای برند با دادن پیشنهاد محصولات مشابه به کمترین میزان برسد.

به طور معمول پرداختی ها به مشاوران برند به شکل ماهانه انجام میشود

و بر طبق مفاد و گزاره هایی صورت می گیرد که هم مورد تأیید مدیریت و هم مورد تأیید مشاوران است.

مشاور برند متخصصی است که معمولا در گرایش های بازاریابی، برندینگ و استراتژی مدرک کارشناسی ارشد دارد،

زمانی به مشاور موفق بازاریابی تبدیل میشود

که غنای دانش و تجربه خود را در این صنعت در بازهای دستکم ده ساله به دست آورده باشد

تا بتواند به بهترین شکل از نیازها و ملزومات یک مشاور برندینگ اطلاع و درک درستی کسب کند.

مؤسسات آموزشی و دانشگاه های بسیاری در حال حاضر دوره های ویژه مرتبط با برندینگ و بازاریابی برگزار میکنند

تا به علاقه مندان این صنعت کمک کنند تا تکنیک های عملی را همراه با بخش های نظری آن به خوبی یاد بگیرند.

با این حال پس از گذراندن این دوره ها در رشته های بازاریابی و برندینگ، داشتن سابقه کاری و کسب تجربه در شرکت های قوی و قرار گرفتن در بستری که بتوان در آن تجربیات خوبی کسب کرد، از ضروریات مهم برای مشاوران برند است.

وظایف مشاور برند

مشاور برند چه وظایفی به عهده دارد؟

زمانی که مشاور بازاریابی در تیم اصلی شرکت جای می گیرد، اولین کاری که باید به نحو احسن آن را به انجام برساند.

درک ماهیت و اهداف شرکت است که او باید این کار را از طریق شرکت در نشست ها و گفتگو با اعضای اصلی مدیریت و تیم بازاریابی و برندنیگ متوجه شود.

این کار شامل مأموریت و چشم انداز شرکت، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، پیشنهادات انحصاری فروش، ارزش های برند، نقاط قوت برند، اهداف بازار و مشتریان هدف و همچنین تاریخچه برند میشود.

مشاور برند باید این نکات را با دقت تمام در یادداشت هایش در نظر داشته باشد تا بتواند استراتژی رو به سوی جلوی شرکت را طراحی کند.

آموزش برندینگ و برندسازی

1. تجزیه و تحلیل شرایط دشوار

دلیل مشخصی وجود دارد که شرکت ها، مشاور برند را به استخدام خود در می آورند .

و دلیل منطقی آن کم شدن ارزش برند است. آنها می خواهند تا ارزش سهام برند افزایش پیدا کند

و دوباره ارزش خود را به دست آورد.

وظیفه و نقش اصلی مشاور برند، تجزیه و تحلیل این تنگناها است که می تواند مانع از رسیدن برند به اهداف مطلوبش باشد.

او باید بتواند بخش های مشکل دار را تشخیص دهد:

آیا این عملکرد اجرایی کسب و کار است که مشکل ساز است

یا مشکل در انگیزه کارکنان، ابزارهای بازاریابی، استراتژی های برندینگ، رقابت در بازار یا ماهیت و ویژگی های محصولات ارائه شده است؟

مشکل، می تواند در یکی از این بخشها یا چندین بخش به طور همزمان باشد.

او استخدام شده تا با تجریه و تحلیل های خود راه حلهای عملی و شدنی برای این مشکلات پیدا کند.

2. دسترسی به نظرات مشتریان

مشتریان، بهترین سفیران برند در هر شرکتی هستند و بسیار مهم است

که مشاور برند به نوع نگاه مشتریان دسترسی داشته باشد.

این دسترسی میتواند از طریق شکل دادن به تحقیقات و مطالعات دست اول یا دست دوم صورت بگیرد.

او نیاز دارد به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهد: چرا مشتریان درباره برند این گونه فکر میکنند؟

چگونه محصولات ارائه شده میتوانند به مشتریان در رفع مشکلاتشان کمک کند؟

انتظارات بعدی آنها از برند چیست؟ آیا آنها شکایتی از محصولات دارند یا نه؟

چرا آنها تمایل دارند که از برند رقیب خرید کنند؟

و سایر سؤالات مهم این چنینی است که موجب میشود تا شرکت بتواند به مشتریانی وفادار و بلند مدت فکر کند

و از داشتن آنها لذت ببرد.

3. برنامه ریزی برای بازاریابی و استراتژی ها تبلیغاتی

پس از درک ماهیت کسب و کار و ارتباط آن با محصولات پیشنهاد شده، مشاور برند باید به شکلی مؤثر شروع به برنامه ریزی برای استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی کند.

این استراتژی ها می توانند به افزایش فروش محصولات و ارتقا وضعیت برند کمک کنند.

4. بررسی رقبا

برای مشاور برند مطالعه رقابت های مستقیم و غیرمستقیمی که برند در بازار با آن مواجه است، ضروری است.

این کار به منظور برنامه ریزی و ایجاد استراتژی ها بازاریابی و ابزارهای تبلیغاتی و بالا بردن ارزش برند صورت میگیرد

و به شرکت کمک میکند تا بتواند دوباره مزیت های رقابتی خود را به دست آورد.

5. بهبود تجربه خدمات مشتریان

مشاور برندینگ همچنین نیاز به برنامه ریزی و طراحی برنامه های خدمات به مشتریان و به طور کلی تجربه مشتری حین و پس از خرید محصولات را دارد.

تا از این طریق به برند کمک کند تا مشتریان کنونی را به مشتریان وفادار خود تبدیل سازد.

آموزش برندینگ و برندسازی

⇐خدمات مشاوره برند در آژانس برندینگ ایده ⇒

سایر خدمات مشاور برند

در این مرور کوتاه شش خدمت دیگری را که می توان در مقام مشاور برند در کنار خدمات مشاوره ارائه داد، معرفی میکنیم.

افراد در مقام مشاور برند، خدمات بسیاری را می توانند به شرکت ها و سازمان ها ارائه دهند.

با این کار مشاوران برند می توانند مشتریان را از بازیکنان کوتاه مدت به نیرویی برای تداوم شرکت تبدیل کنند.

مواردی که در ادامه خواهد آمد گزینه هایی هستند که ممکن است جزو خدمات مشاوره قرار بگیرد:

ارزیابی سایت

بیشتر شرکت ها به دنبال فردی به عنوان مشاور بازاریابی و سئو هستند

اما معمولا نتایجی را که می خواهند از وبسایت شان نمی گیرند.

این امر می تواند به این خاطر باشد که آنها رتبه خوبی در سایت های جستجو ندارند و تلاش های آنها به درستی سامان نیافته است.

یکی از خدماتی که مشاوران برند می توانند به مشتریان خود ارائه کنند ارزیابی سایت است.

آنها می توانند نگاهی دقیقتر به وبسایت بیندازند و به شرکت در رسیدن به اهدافش یاری برسانند.

این ارزیابی میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • تطابق و اصلاح صفحات محتوایی براساس جامعه هدف
  • رعایت معیارهای اصلی بهینهسازی سئو مانند برچسب های H1 , H2 متادیتا و برچسب تصاویر
  • رعایت عوامل دیگری همچون نقشه سایت، ضوابط و شرایط استفاده از خدمات، حریم خصوصی و اطلاعات تماس
  • رفع لینک های شکسته یا ساختارهای نامناسب لینک دادن
  • شناسایی و رفع محتواهای نامرتبط، بی کیفیت و کپی شده
  • بررسی و رفع خطاها از هر نوعی
  • بررسی قابلیت های اساسی همچون سرعت بالا آمدن سایت
  • در نظر داشتن تجربه کاربری و گردش مناسب کاربر در سایت

تحلیل بازار

ارزیابی سایت و تحلیل بازار در کنار هم بسیار کارآمد عمل می کنند و متقاضیان بسیاری دارد.

به ندرت پیش می آید که چنین چیزی خریداری نداشته باشد

زیرا اگر شما به درستی ندانید که چگونه وبسایت خود را برای کاربران متناسب کنید یا چقدر از سهم بازار از آن شماست یا رقبای شما چه کسانی هستند،

چگونه ممکن است که بتوانید سهم خود را از بازار به دست آورید؟

مهمتر از همه اینکه شما چطور می خواهید سایت شرکتی را بهینه سازی کنید

که نیت مشتریان و متقاضیان بازارش را به برد: تحلیل رقابتی، » تحلیل بازار « درستی درک نکرده اید؟

اینجا سه جزء اصلی وجود دارد که می توان آن را زیر پرچم هدف بازار و حضور آنلاین.

هنگامی که تجزیه و تحلیل رقابتی درست انجام شود، شما نه فقط درباره رقبای اصلی خود اطلاعات لازم را به دست آورده اید

بلکه شما درباره این که چرا آنها شما را از چرخه رقابت خارج کرده اند

و این که چگونه بر آنها تسلط پیدا خواهید کرد، اطلاعات مفیدی دارید

و به این ترتیب به راحتی میتوانید متوجه شوید که مهمترین رقبای شما در کلمات کلیدی مورد نظرتان کدامند.

بررسی کلمات کلیدی

شما میخواهید درباره کلمات کلیدی ای که خریداران در گوگل سرچ میکنند بیشتر بدانید؛

همچنین شما می خواهید نیات پشت این جستجو را بشناسید و بدانید آنها چه سوالاتی دارند و چرا این سؤالات را می پرسند.

بررسی کلمات کلیدی، نوع محتوا و شرایط بهینه سازی آن را به شما نشان می دهد

اما در نظر داشتن نیات پشت سؤالات باعث میشود که تحقیق بهتر انجام شود.

چیزی که اهمیت بیشتری دارد این است که نوع نگاه گوگل به نیات مشتریان را بدانید.

این زاویه دید گوگل است که ترافیک را به سوی صفحات مورد نظر مشخص میکند.

شما با دانش تحلیلی خود بیشتر از هر فردی میتوانید به کلمات کلیدی درست و اهداف کاربران در جستجوی آنها دست یابید.

بازاریابی محتوایی

شما به عنوان مشاور برند می تواند طیف مختلفی از خدمات بازاریابی محتوایی را در پکیج خود داشته باشید.

خدماتی همچون: خدمات بلاگ نویسی، توزیع محتوا در سایت های معتبر مثل لینکدین یا فیسبوک یا مشابه آن.

انتشار رسانه ای، خبرنامه و اینفوگرافی

بازاریابی محتوایی در حال حاضر نیروی محرک قدرتمندی برای داشتن سئوی باکیفیت است.

چیز با آمدن بازاریابی آنلاین به شدت در حال تغییر است اما این را باید به خاطر داشته باشید که محتوا، پادشاه است.

خدمات ویدئویی

بازاریابی مبتنی بر ویدئو یکی از محبوبترین خدمات است.

همه دوست دارند در وبسایت ها و وبلاگ هایشان از ویدئو استفاده کنند

و البته همه عاشق کمپین های بازاریابی ویدئویی هستند.

کسب و کارها هم علاقه دارند که کانال یوتیوب خود را داشته باشند و آن را با محتواهای فراوان در سراسر اینترنت پر کنند.

اینجا هم مشاور برند با توجه به دانشی که از جامعه هدف و اهداف شرکت دارد،

محتواهای مناسب را در اختیار کاربران قرار دهد.

آموزش برندینگ و برندسازی

مشاوره های بازاریابی مستقل

اگر شما واقع در کنار مشاوره برند بتوانید در بازاریابی آنلاین موفق عمل کنید،

می توانید طیف وسیعی از مشتریان را به نسبت مشاوره به تنهایی داشته باشید

زیرا این نوع از خدمات، به نسبت پیشرفته تر هستند و به شرکت ها کمک می کنند

تا با دقت بیشتری اهداف خود را برنامه ریزی و دنبال کنند زیرا شما مجموعهای از خدمات را در کنار هم گرد آورده اید

که می توانید به صاحبان کسب و کارها خدمات و سود بیشتری برساند.

مشاوران برند می توانند در صورتی که از دانش و تجربه خوبی برخوردار باشند،

طیف وسیع و مهمی از خدمات را به مشتریان خود و شرکتها ارائه دهند

و از این طریق به آنها کمک کنند تا مراحل ارزیابی و بازیابی ارزش برند را با دقت و اطمینان طی و به توقعات خود از برند دست پیدا کنند.

مشاور برند ؛ برند و برند سازی در سال های اخیر توجه بسیاری از مدیران را جلب نموده است.

حال آنکه برند و برندسازی موضوعی فراتر از تبلیغات ، محصول خوب ، فروش بیشتر و … می باشد.

مدیریت برند و برند سازی در ذهن مشتری؛ نتیجه یک سلسله برنامه منسجم و یکپارچه در تمامی فرایند های داخلی شرکت در حوزه بازار و مشتری می باشد

و لزوم پیاده سازی آن حضور متخصصان اجرایی جهت شناسایی نیازهای مشتریان و ارائه خدمات ارزش آفرین خواهد بود.مشاور برند

برند های معروف و متعالی نتیجه یک فرایند مدیریت بازاریابی قوی هستند.

بدون داشتن برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت جهت ایجاد و مدیریت بازار نمی توان به داشتن یک برند قوی مطمئن بود.

اغلب افرادی که قصد دارند به واسطه تبلیغات ، یک برند را به بازار هدف و مشتریان شان معرفی کنند، باید بدانند که آگاهی از برند به صورت یک موج ایجاد شده و پس از مدت بسیار کوتاهی فراموش می گردد.

حضور در دپارتمان مشاوره برند و همجواری با اساتید مجرب داخلی و خارجی و همچنین طراحی مدلی به نام FG360 که امروزه خود به یکی از منابع دانشگاهی و عملیاتی در خصوص برند سازی و برندینگ محسوب می گردد،

نتایج درخشانی از مشاوره برند من می باشد.

مشاور برند باید بر اساس یک فرایند سیستماتیک به ارائه مشاوره برند و برندسازی در شرکت های مختلف پرداخته

و در نهایت مدیران شرکت ها به کمک مشاور برند خود را به بازار هدف معرفی نموده و فرایند فروش پایدار و همواری را ایجاد نماید.

این فرایند شامل ساخت نام و نشان تجاری ( ساخت برند )، توسعه برند و نام و نشان تجاری، ممیزی برند و ساختار برند می باشد.

همان گونه که گفته شد، مشاور برند باید یک فرایند سیستماتیک را طی نماید که از تحقیقات برند آغاز می گردد.

تحقیقات برند شامل تحقیقات میدانی و غیر میدانی است.

این تحقیقات به صورت تحقیقات مشاهده ای و تحقیقات پیمایشی (پرسشنامه ای) صورت می پذیرد.

نتایج و گزارش های این تحقیقات به صورت کمی (عددی) ارائه می گردد.

درصد خطا، درصد اطمینان، حجم نمونه، منطقه مورد بررسی و مواردی از این قبیل در زمان انجام تحقیقات بازاریابی کمی بایستی محاسبه و اعلام گردد.

آموزش برندینگ و برندسازی

تحقیقات برند با کاربردهای زیر صورت می پذیرد:

۱- شناسایی اندازه بازار بالقوه برند

۲- تجزیه تحلیل سهم بازار برند

۳- تجزیه تحلیل میزان فروش برند

۴- مطالعه در خصوص گرایشهای جدید برند

۵- پیش بینی های کوتاه مدت در خصوص بازار

۶- مطالعه محصولات رقبای برند مورد نظر

۷- پیش بینی های بلندمدت در خصوص بازار

۸- مطالعه در خصوص قیمت

۹- آزمایش محصولات جدید در سبد برند

۱۰- تعیین صفات و خصیصه های ممیزه بازار

آموزش برندیتگ و برندسازی

اما برسیم به موضوع اصلی:

برندسازی و بازاریابی از جمله فعالیت های استراتژیک هستند.

تبلیغات، برنامه ریزی رسانه، روابط عمومی، تبلیغات و ارتباطات دیجیتال و ترویج فروش از جمله ابزارهایی هستند

که استراتژی از طریق آن ها به انجام می‫شود.

به همین خاطر، در میان این گونه شرکت ها که خدمات مشاوره ای می دهند،

تفاوت زیادی بین طراحی استراتژی و اجرای استراتژی است.

مدیر یکی از شرکت های مشاوره بازاریابی بین الملل در استانبول می گفت:

“به کرات دیده ام وقتی کسانی که در کار اجرای استراتژی (مانند شرکت های تبلیغاتی) هستند،

ادعای طراحی استراتژی می کنند، در واقع منظورشان همان طراحی تاکتیک های ساده است.

طراحی استراتژی نیاز به مدل ها و داده های دقیقی دارد که آن ها فاقد آن هستند.

طراحی استراتژی دانشی است که با تخمین و حدس نسبتی ندارد.”

به گفته ی ادوارد دمینگز : “اگر داده ای در میان نباشد، گفته های شما هیچ فرقی با یک نظر یا یک ادعا ندارند.”

آموزش برندینگ و برندسازی

مشاور برندسازی کیست

مشاور برند سازی کسی است که با داده های به روز سرو کار دارد

و از آن مهمتر استراتژی می داند، و مشاور برند کسی است که استراتژی برند و در نهایت استراتژی بازاریابی را طراحی می کند؛

زیرا بدون طراحی استراتژی بازاریابی (که باید بر اساس پژوهش کمی یا کیفی انجام شود) خلق برند امکان ندارد.

مشاور برند سازی باید حداقل ۱۰۰۰۰ ساعت سابقه کار اجرائی در زمینه برند داشته باشد

و با ابزار تحقیق و برنامه ریزی آشنا باشد.

مشاور برندسازی کارش را با پژوهش آغاز می کند ( از هر نوعی که لازم باشد) مخاطب هدف را به دقت شناسایی می کند،

بینش درونی سازمان را می شناسد، رقبا را به خوبی تحلیل می کند، نفشه بازار را می شناسد،

استراتژی جایگاه سازی برند را تعریف می کند و موقعیتی که برند باید در بازار در آن جا بنشیند را به خوبی تعیین می کند.

سپس روح برند را، شخصیت برند را، این که مونث است یا مذکر، این که برند با چه لحنی، چه شدتی، چه ادبیاتی باید صحبت کند را تعیین می کند،

بر اساس این داده ها، لوگو، رنگ، صدای برند و ده ها عنصر هویت‫ساز دیگر را به همراه تیم خلاقه خود یا آژانس تبلیغاتی برند طراحی می کند.

در مرحله بعد که فعالیت های بازاریابی (از قبیل برنامه های قیمت گذاری، کمپین تبلیغات و روابط عمومی، برنامه پخش، ترویج فروش و …) آغاز می شود.

مشاور برند سازی با کمک مدیر برند نظارت می کند که در کنار افزایش فروش، هویت برند صدمه نبیند.

و حتی ارزش برند در میان مخاطبان افزایش یابد.

در کنار انجام تمام اینها، پیوسته در جستجوی اطلاعات جدید از محققان جامعه شناسی، متخصصان CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، کارشناسان رسانه های اجتماعی و بسیاری از تخصص های مرتبط است

تا در توسعه محصول جدید هیچ کاری بر اساس سلیقه و به اشتباه صورت نگیرد،

زیرا سرنوشت یک برند و تعداد زیادی انسان به همین تصمیم ها وابسته است.

هیچ شرکت بین المللی و هیچ برند معتبری در دنیا از یک آژانس تبلیغاتی نمی خواهد که برایش استراتژی برند طراحی کند.

این کار را معمولا شرکت های برندسازی و یا مشاوران برند در دپارتمان مربوطه (با همکاری مدیر برند سازمان – اگر چنین موقعیت شغلی در آن سازمان موجود باشد) انجام می دهند.

اما در اکثر کشورهای در حال توسعه، شرکت های تبلیغاتی و حتی روابط عمومی در دوران رکود بازار، یک عنوان مشاوره و طراحی برند هم به اسمشان اضافه کردند و با این کار بازار خود را گسترش دادند.

آموزش برندینگ و برندسازی

به همین دلیل امروزه ما هر دو نوع آژانس های برندسازی را داریم:

۱. آژانس هایی که از ابتدا کارشان برندسازی بوده است
۲. آژانس های برندی که از دل آژانس تبلیغاتی بیرون آمدند.

مشاور برند چه وظایفی دارد؟

به غیر از همکاری با آژانس های تبلیغاتی و شرکت های مشاوره مدیریت، مشاوران برند در صنعت هم به طور مستقل فعالیت می کنند

و تخصص و خدمات خود را به شرکت‌هایی ارائه می‌کنند

که باید در زمینه بازاریابی، برندسازی و استراتژی ها پشتوانه محکمی داشته باشند.

زمانی که بخش‌های بازاریابی و برندسازی رفتاری جانبدارانه نسبت به برند پیدا کنند

و زمانی که اهداف کسب و کار به بهترین شکل ممکن محقق نشود، شرکت ها مجبور می شوند

نظر شخص سومی را بپرسند و به دنبال راه چاره باشند که درست همان نقشی است که مشاور برند ایفا می کند.

مشاور برند با درایت خود روی جنبه های بازاریابی و برندسازی نظیر استراتژی های روابط عمومی، قیمت گذاری محصول، نظارت ماهیانه، سه ماه و سالیانه بر بودجه بازاریابی و اهداف محقق شده فروش، کارهای خلاقانه، بسته بندی، توزیع، ارتباطات شرکت و کلیه استراتژی های برندسازی و بازاریابی تأثیر می‌گذارد.

چنانچه مشاور برند از فراست زیادی در حوزه کسب و کار و همچنین مهارت لازم برای تبلیغ و فروش محصولات شرکت برخوردار باشد، بخشی جدایی ناپذیر از تیم اتاق فکر شرکت به حساب می آید

زیرا می تواند استراتژی ها را برنامه ریزی و اجرا کرده، ایده های خلاقانه ارائه کند

و تضمین می‌کند که اهداف شرکت در راستای پارامترهای رقابت، ماهیت محصول، ترجیحات مشتری و شرایط در حال تغییر کسب و کار پیش برود.

مشاور برند کیست و چه وظایفی دارد؟

از آنجا که مشاور برند در لیست حقوق بگیران شرکت قرار ندارد،

پس در قبال قوانین و مقرراتی که برای کارمندان شرکت لازم الاجرا است، وظیفه ای ندارد

و می تواند دانش و مهارت خود را به بیش از یک برند یا شرکت ارائه کند.

هر چند که معمولاً یک قرارداد منعقد می شود تا نتواند به برند رقبا، پیشنهاداتی مشابه بدهد.

مشاور برند نه تنها باید مدرک فوق لیسانس در زمینه بازاریابی، برندسازی و استراتژی داشته باشد

و بلکه برای موفقیت در این عرصه باید تجربه ای پربار و غنی در صنعت (حداقل به مدت ۱۰ سال) کسب کند

تا بتواند به راحتی نیازها و الزامات برند مورد نظر را بفهمد.

موسسات آموزشی و دانشگاه‌های زیادی هستند که دوره های تخصصی مرتبط با برندسازی و بازاریابی ارائه می کنند

تا دانشجویان، دانش لازم را به صورت تئوری و تکنیک های عملی یاد بگیرند.

اما حتی پس از اخذ مدرک هم، خیلی مهم است که با شرکت های خوب در صنعت کار کند

تا هم با بازار آشنا شود و هم تجربه کاری به دست آورد.

ادامه به بررسی نقش های یک مشاور برند پرداخته می شود.

ماهیت و اهداف شرکت را درک کند.
زمانی که مشاور برند با یک شرکت همکاری می کند، مهم ترین مسئولیتش این است که درک عمیقی از ماهیت و اهداف شرکت به دست آورد

و برای این منظور باید جلسات و صحبت هایی با اعضای مهم مدیریت شرکت و بخش های بازاریابی و برندسازی داشته باشد.

به عبارتی باید ماموریت، دیدگاه، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، پیشنهادات منحصر به فرد فروش، ارزش های برند، نقاط قوت برند، بازار هدف، مشتری هدف، پیشینه برند و غیره را درک کرده

و استراتژی هایی برای پیشبرد اهداف شرکت ارائه کند.

مشکلات را تجزیه و تحلیل کند.

شرکت ها بنابر دلایل خاصی نظیر افزایش ارزش برند و سهم بازار، اقدام به استخدام مشاور برند می‌کنند.

نقش و وظیفه اصلی مشاور برند تجزیه و تحلیل مشکلات است

تا با برطرف کردن آنها بتواند به برند در جهت تحقق اهداف و آمال مورد نظرش کمک کند.

او باید بتواند بخش‌های دارای مشکل را شناسایی کند

و ببیند آیا مشکل در فرایند کسب و کار، نیروی فروش، انگیزه کارمندان، ابزارهای بازاریابی، استراتژی‌های برندسازی، رقابت در بازار یا ماهیت و ویژگی محصولات و غیره است یا خیر.

ممکن است شرکتی یک مشکل یا چندین مشکل داشته باشد

و این وظیفه مشاور برند است تا آنها را شناسایی و تحلیل کرده

و راهکارهایی عملی و کاربردی برای رفع آنها ارائه کند.

با طرز فکر مشتری، آشنا باشد.
مشتری بهترین سفیر برند به حساب می آید

و خیلی مهم است که مشاور برند با انجام یکسری تحقیقات اولیه و ثانویه بتواند با طرز فکر مشتری، آشنا شود.

او باید بتواند پاسخ یکسری سوالات را بدهد نظیر اینکه مشتری چطور درباره برند فکر می کند؟

پیشنهادات محصول چطور می تواند مشکلات مشتری را بر طرف کند؟ انتظارات بعدی آنها از برند چیست؟

آیا هیچ شکایتی دارد؟ چرا مشتری ترجیح می دهد محصولات برند رقیب را خریداری کند؟

با پاسخ دادن به این سوالات مهم، به برند کمک می‌کند مشتریانی با وفاداری طولانی مدت به دست آورد.

استراتژی های تبلیغات و بازاریابی را برنامه ریزی کند.

پس از آنکه مشاور برند موفق به درک ماهیت کسب و کار و ویژگی های محصولات شد،

باید استراتژی های تبلیغات و بازاریابی را به شکلی موثر برنامه ریزی کند و باعث افزایش فروش محصولات شود.

روی رقابت تحقیق کند.

خیلی مهم است که مشاور برند به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی رقابتی که برند در بازار دارد، مطالعه کند

تا به این ترتیب برنامه های بازاریابی، ابزارهای تبلیغاتی و فرایند ارتقای ارزش برند را برنامه ریزی کرده

و به شرکت در به دست آوردن مزیت رقابتی کمک کند.

آموزش برندینگ و برندسازی

منبع: بهزاد عباسی

2 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
trackback

[…] بیزینس اکانت بسازید: در قدم اول آموزش تبلیغات در اینستاگرام به شما توصیه می کنیم که پیجتان را کاری کنید (پیج تجاری یا بیزینس اکانت). اگر می خواهید مخاطب هدف به سرعت شما را پیدا کرده و با شما ارتباط برقرار کند لازم است که یک پیج کاری داشته باشید. البته تنها داشتن پیج کاری کافی نیست بلکه شما باید تمام اصول آن را نیز رعایت کنید به عنوان مثال گذاشتن عکس های شخصی هر چند که جذاب باشند اما در پیج کاری چندان عاقلانه نیست.برای تبلیغات هزینه کنید: یکی دیگر از کارهایی که برای تبلیغات موفق در اینستاگرام باید انجام دهید، تبلیغ کار در پیج های پر بازدید است. اگرچه این کار پر هزینه به نظر می رسد اما می تواند به رشد کسب و کار شما کمک شایانی کند.کلیپ های تبلیغاتی بسازید: کلیپ های تبلیغاتی باید کوتاه مفید و مختصر باشند و منظور را به مخاطب هدف برساند. هزینه این تبلیغات در پیج های پربازدید چندان زیاد نیست به عنوان مثال قیمتی در حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ برای هر ۱۰۰۰ بازدید است. اگر می خواهید دیده شوید کلیپ تبلیغاتی را هوشمندانه بسازید. مشاوره فروش […]

trackback

[…] مشاوره برندینگ ❤️ برند سازی ❤️ برند ❤️ […]

درخواست خود را جهت مشاوره تکمیل نمایید

  • اعداد با زبان انگلیسی وارد شود

جدیدترین مقالات

فهرست
3
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x