آموزش مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی با بهزاد حسین عباسی
آموزش استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی ایده های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران بسیار زیاد هستند و از طرفی شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از ایده هایی که از کسب و کارهای دیجیتال در خارج کشور گرفته شده، به خوبی در ایران پیاده سازی نشده است و به این ترتیب اگر یک گروه حرفهای بتواند به آن عرصه وارد شود، می تواند موقعیت های بسیار مناسبی را پیش روی خود ببیند. البته باید در نظر داشته باشید که هر ایده مانند بذری است که شما آن را میکارید و در صورتی این بذر به شما محصول خواهد داد یا به عبارتی شما را به سود میرساند که توانسته باشید برنامه ریزی و هدفگذاری کوتاه مدت درست داشته باشید و با دید درست نسبت به آینده و پشتکار کسب و کار خود را پیشرفت دهید. در ادامه این مطلب از پونه مدیا ایده های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران را با هم بررسی می کنیم.
ایده های ناب کسب و کار اینترنتی در ایران
ایده های ناب کسب و کار اینترنتی در ایران که در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم،
برای افرادی که به دنبال فرصتی مناسبی هستند تا کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند گزینه های بسیار خوبی هستند.
قبل از این که به سراغ معرفی این ایده ها برویم بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است
برخی از این ایدها در ایران اجرا شده باشند، اما مطمئن باشید کیفیت اجرایی آنها به حدی نبوده است
و گاهی حتی نمیتوان اسم کسب و کار اینترنتی را روی آنها گذاشت.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
هایپر مارکت اینترنتی
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی هایپر مارکت اینترنتی می تواند
یک کسب و کار خوب برای شما باشد
که امکان رشد و پیشرفت زیادی هم دارد.
مخصوصا در دنیای امروزی که زمان حرف اول را میزند و با استفاده از این ایده شما به مشتریان خود کمک میکنید
که برای تهیه مایحتاج خود نیازی به خارج شدن از خانه و درگیر رفت و آمد، ترافیک، شلوغی و… نشوند.
برای این کسب و کار شما باید از منطقه اطراف خود شروع به کار کنید
و مانند یک سوپرمارکت معتبر باشید
که هر شخصی می تواند به راحتی از شما خرید کند
و از طرفی در کمترین زمان ممکن بتواند سفارشات خود را تحویل بگیرد.
البته باید در نظر داشته باشید که برای پیاده سازی این ایده شما نیاز به تعداد زیادی پیک موتوری و یک تیم قوی برای اداره سایت یا اپلیکیشن دارید.
در حال حاضر کسب و کارهایی مشابه با این ایده وجود دارد
که نتوانسته اند پیشرفت خوبی داشته باشند.
و اگر شما پرقدرت وارد بازار شوید، با یک کمپین تبلیغاتی می توانید مشتریان خود را پیدا کنید.
فروش یا کرایه لباس عروس
راه اندازی یک سایت برای تهیه لباس عروس به تازه عروسان این امکان را می دهد
که بتوانند به راحتی نمونه لباس های مورد علاقه خود را ببینند و آن ها را با هم مقایسه کنند تا به لباس عروس مورد نظر خود برسند.
برای راه اندازی این ایده شما می توانید با تمام مزون های شهر خود به صورت حضوری قرار داد ببندید
و حتی برای هر مزون، یک بخش جدید در وب سایت خود ایجاد کنید.
تا افراد فعال در این زمینه بتوانند به صورت داوطلبانه در سایت شما ثبت نام کنند
و محصولات خود را به نمایش عموم بگذارند.
از طرفی این امکان را در اختیار دارید که اطلاعات مربوط به هر مزون و نظرات کاربران را در مورد آنها برای سایر افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند، به نمایش بگذارید
و به آنها کمک کنید که انتخاب بهتری داشته باشند.
شما فقط با مدیریت و ارتباط سازی موثر می توانید با مزون های مورد نظر خود قراردادی مبنی بر رقابت ببندید.
اما این نکته بسیار مهم را باید در نظر داشته باشید که بر روی سئو وب سایت خود به صورت تخصصی کار کنید
تا مشتریان واقعی بتوانند شما را به سادگی پیدا کنند.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
برنامه ریزی برای سوپرایز کردن
همیشه افرادی هستند که در زمینه سوپرایز کردن دوستان و آشنایان خود مشکلات اساسی دارند.
و اصلا هیچ ایده ای ندارند که چطور این کار را انجام دهند یا شاید هم وقت لازم برای این کار را ندارند.
شما می توانید سایتی راه اندازی کنید که افردی که مشتریانتان درخواست میکنند را به دلایل مختلف سوپرایز کنید.
نکته مهمی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که برای راه اندازی این ایده شما نیاز به یک سایت قوی دارید
که آپشن هایی مانند هدیه های مختلف، بسته بندی های متنوع و همچنین ارسال بسته های هدیه خریداری شده توسط مشتریان در زمان و مکان مناسب است.
برای اینکه شما بتوانید امکانات سایت خود را به درستی افزایش دهید
باید در نظر داشته باشید که هدایا و برنامه های غافلگیری شما باید برای تمامی سنین باشد.
سایت خشکشویی آنلاین
سایت خشک شویی آنلاین یکی از ایده های ناب کسب و کار اینترنتی در ایران است
که شما می توانید با هزینه کمی آنرا در منطقه یا شهر خود راه اندازی کنید.
این ایده در شهر های بزرگ که مشغله افراد بالاست و زمان کافی برای رسیدگی به کارهای خانه وجود ندارد
می تواند گزینه بسیار خوبی باشد
چون معمولا شرایط برای این افراد بوجود می آید که یک سبد پر از لباس های کثیف از هفته پیش باقی مانده
و زمانی برای شستشوی آنها نیست.
برای انجام این کار کافیست که با خشکشویی های اطراف خود قرار داد ببندید
و با استفاده از یک سایت مناسب مشتریان را به سمت خود بکشید
و در این میان نقش بازاریاب آنلاینی که برای آوردن هر مشتری پورسانت می گیرد را ایفا کنید.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
درست کردن پرتال مقایسه کالا و خدمات
آموزش استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی و خدمات یکی از ایده های کمتر اجرا شده در ایران است
که در آن شما می توانید محصولات و خدمات مختلف را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید.
نکته ای که باید در مورد این کسب و کار در نظر داشته باشید
این است که راه اندازی چنین سایتی می تواند برای شما بسیار سودمند باشد،
البته به شرط این که تمام اصول مربوط به سئو و نگهداری مخاطب در سایت خود را به درستی انجام دهید
تا مراجعه کنندگان به سایت شما احساس راحتی کنند.
و بتوانند نظرات خود را در مورد سایر مواردی که در مورد آنها بحثی در جریان است انجام دهند.
شما تا مدتی به عنوان یک پرتال نظردهی برای مخاطبان شناخته می شوید
و در صورتی که پشتکار و خلاقیت داشته باشید، کم کم به یک پایگاه مشاوره آنلاین تبدیل خواهید شد.
مشاوره استارتاپ
از آنجاییکه ماهیت یک استارتاپ کشف و یافتن است، تیم های استارتاپی و استارتاپ ها معمولا برای توسعه کار و محصول و بازار خود دائما در حال تحقیق و اکتشاف هستند.
و برای اینکه بتوانند در دنیای رقابت جلوتر از دیگران باشند،
همواره دانش و اطلاعات خود را در مسائل مربوط به خود به روز کنند.
همچنین استارتاپ ها نیاز به آموزش و یادگیری مفاهیم جدید کسب و کار دارند.
و جستجو برای یافتن مفاهیم کسب و کار شاید فرصت زیادی را از آنها بگیرد و نتوانند بر روی آنچه که باید، تمرکز کنند.
یک مشاور استارتاپ یا مشاور کسب و کار نوپا، ضمن تسهیلگری در یافتن راهکارها، به تیم استارتاپی کمک می کند.
تا ایرادات خود را یافته و از بین انتخاب هایی که در زمینه های مختلف دارند، بهترین را برگزینند.
مشاوره استارتاپ در چه حوزه هایی می تواند انجام پذیرد؟

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
طرح کسب و کار استارتاپی
طراحی و سازماندهی یک طرح کسب و کار – بیزنس پلن (Startup Business Plan) استارتاپی خوب و قوی که بتواند مفاهیم استارتاپ شما را توضیح داده
و جزئیات آنرا در قالب یک طرح تجاری قابل ارائه به جامعه سرمایه گذاران به رشته تحریر درآورد.
استارتاپ شما دقیقا چیست و چه مسئله ای را حل می کند؟
تحلیل و توسعه استارتاپ شما به طوری که عمیقا درک کنید
که دقیقا نیاز بازاری که هسته استارتاپ شما آنرا کشف کرده است چیست.
و ارزش قابل ارائه شما به چه صورت است و همچنین چه بازاری را پوشش می دهید.
مخاطبان شما چه افرادی هستند و چکونه باید آنها را توصیف کنیم.
در واقع در این بخش، آنچه که در ذهن خود از استارتاپتان داشته اید شفاف تر می شود.
ارائه قوی از استارتاپTV
راهکارهای داشتن یک ارائه یا Pitch خوب و قابل قبول برای داور، سرمایه گذار یا افرادی که قرار است به تیم شما بپیوندند.
یک پیچ خوب و یک ارائه قوی که بتواند استارتاپ و جزئیات آنرا به خوبی بیان کند،
کمک بسیار زیادی به جذب نیروی انسانی و هم تیمی کرده
و همچنین به راحتی سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در استارتاپ شما قانع می کند. مشاوره CRM

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
یافتن یک مسیر خوب برای جذب سرمایه
بسیاری از موسسین استارتاپ ها، جذب سرمایه را یکی از راه های سریع و قوی برای توسعه و گسترش کار خود می دانند که البته همینطور هم هست.
اما اینکه چگونه یک سرمایه گذار را پیدا کنیم، چگونه او را قانع کنیم و چطور توافقی با او داشته باشیم،
سوالاتی است که دائما در ذهن بنیانگذاران استارتاپ ها می گذرد.
استراتژی ورود به بازار
تحلیل و یافتن مناسبترین راهکار برای ورود به جامعه هدف و ارائه محصول یا خدمت به مخاطبان یکی از مسائل بسیار مهم برای استارتاپ هاست
که نیاز به بررسی تخصصی و همفکری دارد و باید با استراتژی جلو رفت.
مشاوره در این حوزه بسیار کاربردی و راه گشا است و کمک زیادی به استارتاپ ها می کند.
جریان درآمدی و هزینه های استارتاپ
بسیار پیش آمده که استارتاپ ها نمی دانند جریان درآمدی شان چگونه باید باشد یا بهتر بگوییم در پیدا کردن راهکاری برای درآمد خوب و راحت گیج هستند.
برای یافتن بهترین جریان درآمدی باید با حوزه های مختلف تجارت الکترونیک و همچنین کسب و کار آنلاین آشنا بود.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
برنامه بازاریابی یا مارکتینگ
یک استارتاپ موفق برنامه بازاریابی قوی دارد.
برنامه بازاریابی صرفا این نیست که چگونه محصول خود را بفروشیم!
بلکه برنامه بازاریابی برای یک کسب و کار بخصوص نوپا، شامل راهکارهای ورود به بازار، برنامه معرفی محصول، یافتن صحیح مخاطبین هدف، انتخاب رسانه مناسب، انتخاب پیام مناسب و چندین مساله با اهمیت دیگر است.
در مشاوره استارتاپ، برنامه بازاریابی نیز تدوین خواهد شد.
راهکارهای هک رشد
استارتاپ ها در حالت عادی مسیر رشد یکسانی را دارند. اما آنها که بتوانند تکنیک های هک رشد را به کار بسته و در مسیر توسعه خود از مشاورین رشد بهره بگیرند، خیلی سریعتر به درآمد رسیده و توسعه خوبی خواهند داشت.
توسعه مشتری
یافتن مشتریان جدید در بازار و کسب سهم بازار بیشتر از جمله مواردی است که استارتاپ ها به آن توجه کافی نداشته و یا فرصت بررسی آنرا ندارند.
یک مشاور استارتاپی خوب می تواند در این حوزه راهکارهای خوبی را ارائه دهد.
ارزش گذاری استارت آپ
استارت آپ ها برای اینکه بدانند چقدر پیشرفت کرده اند و چگونه می توانند پیشنهاد سرمایه گذار را با عدد مناسبی پاسخ دهند، نیاز به مشاوره و بررسی دقیق و تخصصی دارند.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
با بهترین مرکز مشاوره استارتاپ آشنا شویم! مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی
رشد روزافزون کسبوکارهای نوپا نیاز به خدمات مشاوره استارتاپ و منتورینگ را بیش از پیش کرده است.
شکست پی در پی ایدههای استارتاپی و مشکلاتی که صاحبان آنها در راهاندازی و تیمسازی دارند، باعث شده تا بسیار از آنها به سرانجام خاصی نرسند.
واژه «اینترنت» از جمله اصطلاحاتی است که به دنبال خود اسامی متفاوت زیادی را به یدک میکشد.
از خرید و فروشگاه اینترنتی گرفته تا کسبوکار اینترنتی و استارتاپها.
کسبوکارهای اینترنتی اگرچه در ابتدا با مقاومت ارگانهای دولتی و کسبوکارهای سنتی روبرو شدند،
اما در نهایت توانستند با تکیه بر قدرت تخریب خلاق، خود را به آنها بقبولانند.
در ایران نیز با نفوذ و گسترش اینترنت در چند سال اخیر، کمکم انواع و اقسام استارتاپهای مختلف شکل گرفتند.
راهاندازی و مدیریت این نوع از کسبوکارها دارای تفاوتهای اساسی با مدلهای قدیمی است.
مطالعه بیشتر: چرا شرکتها به مشاوره کسبوکار نیاز دارند؟
کافی است دیجیکالا یا یک فروشگاه اینترنتی دیگر را با فروشگاههای فیزیکی معمولی در سطح شهر مقایس کنیم،
میبینیم که روش راهاندازی، فروش، بازاریابی و به طور کل مدیریت آنها متفاوت است.
با ظهور الگوهای موفق از کسبوکار اینترنتی و ایجاد روشهای مختلف برای کسب درآمد از اینترنت، بسیاری از افراد به این حوزه ورود پیدا کردند، اما غالبا با چالشهای مختلف روبرو شدند.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
چگونگی راهاندازی استارتاپ، روشهای کسب درآمد از اینترنت، مسائل حقوقی استارتاپها، جذب سرمایهگذار، تیمسازی، ارتباط با سرمایهگذار و برخی مسائل دیگر از جمله مهمترین چالشهای فعالان اکوسیستم استارتاپی به شمار میروند.
این مسائل و چالشها باعث شده تا اکثر فعالان اکوسیستم برای پیشبرد اهداف خود به مشاوره استارتاپی نیاز پیدا کنند.
اما مساله این است که چگونه میتوان برای دریافت اینگونه خدمات اقدام کرد؟
مشاوره استارتاپ شامل خدماتی از قبیل مشاوره حقوقی، مشاوره جذب سرمایهگذاری، راهاندازی و برخی موارد دیگر است.
شرکتها و کسبوکارهای سنتی غالبا با همان روشهای گذشته برای دریافت مشاوره کسبوکار اقدام میکنند.
معمولا شرکتهای مشاوره کسبکار از جمله مهمترین مراکزی هستند که این کسبوکارها برای دریافت خدمات مشاورهای به آنها مراجعه میکنند.
اما کسبوکارهای اینترنتی غالبا راه دیگری برای این کار میپیمایند.
چابکی و آنلاین بودن این نوع از کسبوکارها باعث شده تا در بسیاری از فرایندها و فعالیتها از جمله دریافت مشاوره، متفاوت عمل کنند.
استفاده از مشاوره کسبوکار اینترنتی، معمولا بهترین گزینه برای دریافت خدمات استارتاپی محسوب میشود.
آنها میتوانند از یک مشاور استارتاپ به عنوان منتور استفاده کرده و حتی از آن به عنوان یکی از همتیمیهای خود دعوت کنند.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
چرا شرکتها به مشاوره کسبوکار نیاز دارند؟
دسترسی به طیف زیادی از مشاوران و سهولت در دریافت مشاوره از جمله مزایای استفاده از این کار به شمار میرود.
اما مساله این است که چه خدماتی غالبا توسط آنها به کسبوکارهای نوپا ارائه میشود؟
خدمات استارتاپی که مشاوره کسبوکار اینترنتی ارائه میدهد
اصول اداره و مدیریت کسبوکارهای نوپا در بسیاری از موارد برای افراد عادی و حتی بنیانگذاران آنها دارای ابهام و مساله است.
به همین دلیل غالبا فعالان این حوزه در برخی زمینهها نیاز به دریافت خدمات استارتاپی دارند.
خدماتی که یک منتور استارتاپ در این حوزه ارائه میدهد معمولا شامل:
مشاوره راهاندازی استارتاپ
شکلگیری این دسته از کسبوکارها برخلاف شرکتهای سنتی، غالبا دو مشخصه بارز دارند که شامل فناور محور بودن و ریسکپذیر بودن است.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
ریسکپذیری به این معنا که یک کسبوکار اینترنتی قبل از شکلگیری رسمی و حتی قانونی، باید یک سری مراحل را پشت سر گذاشته باشد.
مراحلی که در آن سودآور بودن ایده مربوطه به اثبات رسیده باشد تا بتواند برای مراحل دیگر جذب سرمایه کند.
ویژگی فناور بودن نیز ایجاب میکند تا صاحبان آنها با اصول حاکم بر یک کسبوکار اینترنتی آشنا باشند.
برای بسیاری از صاحبان این استارتاپها، کسب اطلاع از تمامی این حوزهها وجود ندارد.
از همین رو آنها به معمولا به یک منتور استارتاپ نیاز دارند تا در صورت نیاز و در مراحل مختلف از تجربیات وی استفاده کنند.
مساله دیگر در خصوص راهاندازی استارتاپ و مجوزهای لازم برای شروع این نوع کسبوکارها است که اکثر فعالان این حوزه نسبت به آن ناآشنا هستند.
در اینجاست که مشاوره کسبوکار اینترنتی میتواند در تمامی این موارد به افراد کمک کند.
مشاوره حقوقی استارتاپ
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی در سالیان اخیر مسائل حقوقی به مهمترین دغدغه صاحبان کسبوکارهای جدید تبدیل شده است.
از آنجا که فعالیتهای مرتبط با این حوزه اکثر جدید بوده و سابقه آنها در دنیای کسبوکار و در کشورهای مختلف از جمله ایران وجود نداشته، به همین دلیل بسیاری از قوانین و مقررات لازم برای آنها هنوز شکل نگرفته است.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
مطالعه بیشتر: مشاوره حقوقی حضوری و تلفنی
این مساله مدیران را ناگزیر میکند تا از خدمات یک وکیل حقوقی استارتاپ بهره بگیرند.
چنین فردی کمک میکند تا کسبوکارهای اینترنتی نوپا بتوانند در درجه اول مقدمات قانونی بودن فعالیت خود را فراهم آوردند.
ضمن آنکه بتوانند مجوزهای لازم را برای شروع و ادامه فعالیت از نهادهای مربوطه دریافت کنند.
از طرفی انجام بسیاری از فعالیتها در سطح کسبوکار نیازمند استفاده از خدمات مشاوره حقوقی است.
به عنوان مثال، امکان دارد یک کسبوکار اینترنتی نیز همانند سایر شرکتها نیازمند ثبت اختراع داخلی و بینالمللی یا ثبت طرح صنعتی باشد.
مشاوره حقوقی استارتاپ به افراد تازهکار کمک میکند تا با الزامات حقوقی راهاندازی کسبوکار اینترنتی بیشتر آشنا شده و بتوانند نکات مهم در این خصوص را رعایت کنند.
مشاوره مدیریت استارتاپ
نحوه اداره کردن یک کسبوکار جدید دارای برخی مسائل ویژه و مختص به خود است.
به عنوان مثال، بحث تیمسازی در استارتاپها یا چگونگی استخدام افراد و انعقاد قرارداد کاری با آنها از جمله مسائلی هستند که حداقل هماکنون برای بسیاری از فعالان این حوزه دارای ابهام است.
مشاوره استارتاپ کمک میکند تا در برخورد با این مسائل بتوان بهینهترین تصمیم را گرفت.
ضمن آنکه طراحی ساختار و چگونگی فعالیت اعضا نیز یکی دیگر از خدماتی است که در این خصوص ارائه میشود.
مدیریت این نوع از کسبوکارها به لحاظ اداری و مالی مسائل خاص خود را دارد و نیاز است از فردی باتجربه در خصوص برخی مسائل مشورت گرفت.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
مشاوره مالی استارتاپ
یکی از مهمترین دغدغههای صاحبان کسبوکارهای آنلاین در زمینه جذب سرمایه، ارزشگذاری استارتاپها، مذاکره با سرمایهگذار و مسائلی از این قبیل است.
چرا که نحوه تامین مالی این کسبوکارها با مدلهای سنتی بسیار متفاوت است.
مشاوره مالی استارتاپ فردی است که دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه تامین مالی و جذب سرمایه کسبوکارها است.
ضمن آنکه الزامات مربوط به جذب سرمایه کسبوکارهای نوپا را داشته باشد.
راهنمای مطالعه متن
- استارت آپ های پرهزینه اجرا نشده در ایران
- استارت آپ با هزینه کم در ایران
استارت آپ های مورد نیاز ایران که در این مطلب از پونه مدیا خدمت شما معرفی میکنیم، به طور کلی در دو دسته تقسیم شده اند که دسته اول استارت آپ هایی هستند که برای راه اندازی آنها باید هزینه زیادی را متحمل شوید،
این ایده ها قطعا برای شما سودآورتر و بهتر خواهند بود، اما این موضوع را باید در نظر داشته باشید که سرمایه اولیه زیادی لازم دارند.
دسته دوم ایده های مربوط به استارت آپ هایی هستند که برای راه اندازی آنها نیاز به هزینه اولیه کمتری دارید.
و برای رسیدن به سود بالا باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید.
قبل از شروع این نکته را در نظر داشته باشید که بخشی از این استارت آپها در کشورهایی انجام شده است
که فعالیت بسیار قوی در زمینه کسب و کار دیجیتال دارند.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
استارت آپ های پرهزینه اجرا نشده در ایران
کفش های هوشمند
این کفش ها مانند سایر وسایل تکنولوژیکی پوشیدنی دارای سنسور هایی است که اطلاعاتی را به کاربران دیگر میفرستد.
این کفش ها گزینه های بسیار خوبی برای کودکان و افراد سالمند هستند که امکان گم شدن آنها وجود دارد.
سیستم وام دهی به جوان حرفه ای
این استارت آپ اولین بار در سال 2015 راه اندازی شد و با استفاده از الگوریتم های خاصی، میزان حرفه ای بودن افرادی که نیازمند وام برای راه اندازی کسب و کار بودند را اندازه گیری میکرد.
و در صورتی که این افراد از این آزمون سربلند بیرون می آمدند، آنها رابه سرمایه گذاران دیگری ارجاع می داد.
این استارت آپ توانست در 2 سال رشد بسیار بالایی داشته باشد.
و به عنوان یکی از استارت آپ های قوی در سال های اخیر شناخته شود که ایده بسیار سازنده و جالبی هم داشت.
راه اندازی داروخانه آنلاین
یکی از استارت آپ های خلاقانه ای که در سال های اخیر در کشور هند انجام شد و توانست موفقیت بسیاری کسب کند، داروخانه آنلاین بود.
این داروخانه آنلاین 10 دقیقه بعد از ثبت سفارش دارو را درب خانه تحویل می دهد.
برای راه اندازی این ایده باید در نظر داشته باشید که اگر قصد انجام چنین کاری را دارید باید مجوز ها مربوط را اخذ کنید و برای رساندن محصولات خریدارای شده به دست مشتری، برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
آماده سازی نرم افزار مدیریت لجستیک
شما می توانید با این کار به تمامی کسب و کارها برای ساده سازی بخشی از عملیات مربوط به کسب و کارشان کمک کنید.
به عنوان مثال شما می توانید پرسنل فروش حرفه ای که قبلا آنها را استخدام کرده اید به شرکت های دیگر متصل کنید.
این استارت آپ در سال 2014 با نام FarEye استارت زده شد و توانست توجه سرمایه گذاران زیادی را در سال 2016 به خود جلب کند.
در حال حاضر این شرکت در صدد رشد جهانی است و قصد دارد که خدمات خود را در تمام نقاط دنیا گسترده کند.
تحلیل اطلاعات و داده های بزرگ
یک شرکت به نام Peelworks که در سال 2010 در بمبئی تاسیس شد با در اختیار داشتن 3000 خرده فروش در کل کشور هند در سایر استارت آپ ها مشارکت کرد.
تا بتوانند تجربیات خود را در خصوص عملکرد و مهارت کارکنان، تبلیغات و مشوق های موجود برای مشتری را در اختیار کسب و کارهای مختلف بگذارند و اطلاعات مربوطه را تجزیه و تحلیل کنند
و راه حل های علمی و عملی مناسب پیش روی آنها قرار دهند.
این استارت آپ توانسته تا امروز 5 میلیون دلار سرمایه جذب کند و قصد دارد که به درآمدی برابر سرمایه یعنی 5 میلیون دلار برسد.
با توجه به این که کسب و کارهای نوپا در ایران در رقابت شدیدی هستند،
این استارت آپ می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.
استارت آپ های پرهزینه اجرا نشده در ایران
یک پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن داستان های سفر
استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی مسافرت برای همه جالب است و تقریبا همه به دنبال کشف مکان های جدید و دیدن دنیای جدید هستند.
شما با راه اندازی استارت آپ مناسبی در این زمینه می توانید افراد زیادی که به مسافرت علاقمند هستند را به سمت خود جذب کنید و این امکان را به آنها بدهید که تجربیات سفر خود را با سایر خوانندگان شما به اشتراک بگذارند.
برای اینکه در این زمینه موفق شوید باید حتما روی سئو و سایر روش ها (مانند استفاده از شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر) به صورت جدی کار کنید تا مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشانید.
در ضمن سایت هایی هستند که فعالیتی مشابه با چیزی که گفته شد دارند، اما کیفیت کاری این گروه ها به صورتی است که رقابت با آنها “فعلا” راحت می باشد.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
اجاره لباس
در شرایط فعلی که خرید لباس برند و شیک تا حدودی سخت شده، استفاده از سیستم های کرایه لباس می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.
برای این کار شما می توانید با برند های مختلف و طراحان لباس یا حتی فروشگاه های لباس قرارداد ببندید و از طرفی با تبلیغات و سایر ترفندها مشتریان این بازار را جذب کنید.
ترویج سبک زندگی خوب
شما می توانید با طراحی یک وب سایت و اپلیکیشن به استفاده کنندگان از خدمات خود کمک کنید که موارد مهمی مانند میزان کالری غذاها، خواص مختلف خوراکی ها، مشاوره های لازم برای تغذیه را دریافت کنند.
یک شرکت در هند که این استارت آپ را شروع کرده به این صورت عمل می کند که بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران میگذارد
و در صورتی که بخواهید از امکانات پیشرفته آن استفاده کنید باید هزینه های مربوط به آن را پرداخت کنید.
سیستم توصیه محصولات آنلاین و بررسی کالاهایی که در دنیای دیجیتال عرضه می شود.
کلیت این استارت آپ بسیار ساده است، چرا که کاربران سایت شما به سایر بازدیدکنندگان برای خرید محصولات مختلف کمک میکنند.
البته باید در نظر داشته باشید برای ترویج استفاده از چنین پلتفرمی باید زیر ساخت های لازم را فراهم کنید .
و از طرفی با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال تعداد زیادی مخاطب فعال را به سمت استفاده از سایت خود بیاورید.
فروشگاه گوشت و ماهی آنلاین
چنین استارت آپ هایی در ایران انجام شده و بعد از مدتی با شکست مواجه شده اند.
ماهیت کلی این کار نیاز به توضیح بیشتری ندارد، اما نکته مهمی که شما باید در نظر داشته باشید این است که حتما تحقیق کنید
که سایر استارت آپ هایی که در ایران بوده به چه دلیل شکست خورده اند و از اشتباهات آن ها درس بگیرید.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
استارت آپ با هزینه کم در ایران
استارت آپ با هزینه کم در ایران ممکن است در کوتاه مدت نتوانند برای شما سود قابل توجهی به همراه داشته باشند، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید
که اگر ایده خوبی را انتخاب کنید و انرژی و زمان خود را در مسیر درستی مصرف کنید، می توانید در طولانی مدت به سود برسید.
در ادامه این قسمت ایده هایی که می توانید با هزینه مالی کم در آنها فعالیت کنید را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم
مشاوره در زمینه مصرف انرژی خورشیدی
استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی برای انجام این کار نیاز دارید که آموزش های لازم را ببینید و نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای این کار اقدام کنید.
با استفاده از یک سایت و صفحات شبکه های اجتماعی می توانید مشتریان خود را به مرور زمان پیدا کنید و در زمینه مصرف انرژی خورشیدی برای قسمت های مختلف خانه یا مکان مورد نظرشان، به آنها مشاوره دهید.
در نظر داشته باشید که شما در کنار مشاوره می توانید در زمینه تهیه تجهیزات و نصب آنها نیز فعالیت کنید.
تعمیر موتورهای کوچک
همیشه تعمیر موتور وسایلی مانند ماشین چمن زنی، ژنراتورهای تولید برق، اره، تخته های برف نوردی و… برای دارندگان این وسایل مشکل و پیدا کردن یک تعمیر کار مناسب برای گرفتن سرویس های لازم بسیار سخت و زمان بر بوده است.
شما می توانید با دریافت آموزش های لازم و گرفتن مجوز مربوط به این کار، یک وب سایت ساده و یا صفحاتی را در شبکه های اجتماعی مختلف آماده کنید
تا مشتریان به سمت شما هدایت شوند. البته در این زمینه نباید از روش های بازاریابی فیزیکی نیز غافل شوید.
استارت آپ با هزینه کم در ایران

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
مدیریت املاک
شما می توانید به عنوان یک واسطه بین دارندگان ملک و خریداران یا کسانی که قصد اجاره ملک دارند عمل کنید و در این میان پورسانت خود را دریافت کنید.
مربی شخصی آنلاین
در صورتی که شما تخصص و دانش کافی برای انجام مربیگری (به خصوص در زمینه تناسب اندام و تغذیه) را دارید، می توانید با آماده کردن یک وب سایت و صفحات موجود در شبکه های اجتماعی، کسب و کار آنلاین خود را کم کم راه اندازی کنید.
برای این کار باید در نظر داشته باشید که در قدم اول اعتماد مخاطب را به عنوان یک مربی خوب و مطمئن به خود جلب کنید.
نویسنده متن های بازاریابی
برای انجام این کار شما باید داری اطلاعاتی در خصوص برانگیختن مخاطب، ذوق و سلیقه، خلاقیت و استعداد در نوشتن باشید.
در صورتی که این فاکتورها را دارید می توانید در سایت های کاریابی به عنوان نویسنده ثبت نام کنید و به دنبال شغل مناسب خود باشید.
شرط اولیه ورود به این عرصه به روز بودن و قدرت یادگیری بالاست، چرا که در بازار رقابتی امروز همیشه شاهد ترفندهای جدیدی از سوی تولید کنندگان محتوای بازاریابی هستیم.
طراحی دکوراسیون داخلی
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی برای انجام این کار شما باید دانش کافی و مجوز های لازم را داشته باشید
و با سلیقه و استعداد خود نمای داخلی یک ساختمان را طراحی کنید.
شما می توانید از طریق وب سایت یا صفحه خود در شبکه های اجتماعی مشتریانتان را جذب کنید.
همچنین در نظر داشته باشید که اگر می خواهید در این زمینه پیشرفت کنید باید نسبت به رقیبان خود خلاقتر و بهتر عمل کنید.
نکته پایانی که باید حتما مد نظر داشته باشید این است که هیچ کسی نمیتواند تمامی ایده های ناب برای استارت آپ های مورد نیاز ایران را در یک مطلب به طور خلاصه برای شما توضیح دهد.
و در نهایت این خود شما هستید که با خلاقیت، تحقیق و آینده نگری در خصوص بازار می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و با پشت کار و جدیت آن را در مسیر موفقیت قرار دهید.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
۴ نکته طلایی در مصاحبه با یک استارت آپ
مشاوره استارتاپ
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی مصاحبه برای هر موقعیت شغلی در واقع خیابانی دو طرفه است:
مصاحبه کننده در تلاش است تا دریابد آیا شما مناسب این شغل هستید
و همچنین در پی آن است تا بداند آیا شما همان کسی هستید که بیش از ۴۰ ساعت در هفته را با کار در آن شرکت بگذرانید.
اینها در تمام مصاحبهها صدق میکند، اما هنگام مصاحبه با استارتآپ جلوه بیشتری مییابد.
مصاحبهکننده شما میخواهد بداند میزان مشارکت شما در دو روز، دو ماه و دو سال چقدر است.
او میخواهد بداند چگونه میخواهید خود را با شرکتی کوچک و اعضای تیم آن وفق دهید.
خلاصه، لازم است بداند که آیا کار در شرکت برای شما آن قدر لذتبخش است که حاضر باشید
مدت طولانی با حقوق کمتر از عرف معمول کار کنید. همچنین میخواهد از تفکر شما برای موفقیت شرکت بداند.
آیا گزینههای شما مربوط به ۵ سال آتی است یا فقط این شغل را برای پنج ماه میخواهید؟
در ادامه چهار مرحله آمده که به شما کمک میکند به طور همزمان خود را داوطلبی شایسته نشان دهید و نشان دهید که واقعاً خواهان این شغل هستید.
۱- استفاده از محصولات
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی صرف نظر از اینکه بابت چه شغلی مصاحبه میشوید،
مهندس، فروشنده، بازاریابی، باید همیشه از محصولات آن شرکت پیش از نخستین مصاحبه استفاده کرده باشید.
اگر استخدام شدید، هدف شما ارزشآفرینی برای افرادی است که میخواهند از آن محصول استفاده کنند
و تبدیل شدن به کاربر در مرحله اول است.
این کار را انجام دهید تا به شما کمک کند به شرکت و محصولات آن اشتیاق پیدا کنید و این اشتیاق را به مصاحبهگر نیز منتقل کنید.
در دموگرافی هدف نیستید؟
صرفاً به این خاطر که شما فرد ۲۵ ساله مجردی هستید که در مکان طراحی شده برای والدین مصاحبه میشوید به این معنا نیست که نمیتوانید این شغل را به دست آورید.
در InstaEDU، مشتریان هدف دانشجویان هستند
اما برخی از آنها بهترین داوطلبین هستند که سوالات کار در منزل را از اینترنت برداشتهاند
و وانمود کردهاند که با دانشگاه در ارتباط بودهاند.
اگر نمیتوانید از محصولات استفاده کنید (برای نمونه، محصولات مربوط به شرکت های بزرگ است یا هزینههای چندصد دلاری دارند)
میتوانید تحقیق در مورد آن محصول را انجام دهید.
به مفاهیم موجود در وبسایتها مراجعه کنید،
مقالات و بررسیهای جدید را بخوانید و با کسانی که میدانید از آن استفاده کردهاند صحبت کنید.
مضاف بر این، قطعاً در مییابید که چه کسانی رقبای شرکت شما هستند و چرا محصولات آنها برتر است.
۲- ایدههای خود را مطرح کنید
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی اکنون که با محصولات شرکت آشنا شدید، میتوانید ایدههای خود را در مورد بهبود نقش خود آماده کنید.
ایجاد کدام ویژگیهای جدید میتواند شما را هیجان زده کند؟ چگونه با کاربران تعامل مییابید؟
چگونه میتوانید مناسبات شرکت را افزایش دهید؟ چگونه خدمات مشتری بهبود مییابد؟
شما نیازی به درک استراتژی چهار ساله شرکت ندارید، اما میتوانید افکار خود را به اشتراک بگذارید
و از همه مهمتر نشان دهید تا چه میزان به این شغل علاقمند هستید و در آن تخصص دارید.
آگاهی از اینکه موقعیتهای پیشین شما چه بوده است مهم است،
اما به خاطر داشته باشید که مصاحبهگر در تلاش است تا بداند شما چه کارهایی انجام خواهید داد
و چگونه از مهارتهای خود در شرکت استفاده میکنید.
خلاصه اینکه، نشان دهید فعالیتهای روزانه شما با شغل مورد علاقه شما در ارتباط است.
شما ممکن است عاشق بازاریابی رسانهای باشید
اما تخصص شما به گونهای باشد که شرکت بیشتر از فروش مستقیم بهرهمند شود
و این همان چیزی است که باید مدنظر قرار گیرد.
۳- آماده زمانهای واپسین مصاحبه باشید
اکثر مصاحبه کنندگان معمولاً در انتهای مصاحبه زمانی را به سوالات شما اختصاص میدهند.
اگر در حال مصاحبه با یک موسس هستید، در مورد دیدگاه او نسبت به شرکت، چگونگی تعریف موفقیت و برنامههای او برای رسیدن به آنجا سوال کنید.
از سوال کردن در مورد برنامههای کسب و کار، موقعیت تامین مالی و نیز موانع بالقوه نترسید.
اگر با کسی که همتای شما خواهد بود سوال میکنید،
در مورد بخشهای مورد علاقه او در شرکت، بزرگترین چالشهای پیش روی او و چگونگی کارکردن او با تیم سوال کنید.
این مکالمات نه تنها اطلاعات مفیدی در مورد شغل پیشنهادی خواهد داد،
بلکه به مصاحبه کننده نشان میدهد که به صورت جدی شرکت را ارزیابی کردهاید.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
۴- پیگیری
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی این توصیه خود قدمتی همانند فرآیند مصاحبه دارد
اما بسیاری از داوطلبین در آن به ویژه در دنیای گاه به گاه استارتآپهای فناوری ناکام میمانند:
یک یادداشت تشکرآمیز بفرسید. ارسال ایمیل تشکرآمیز شما یک روز پس از مصاحبه، نشان دهنده ادب شما است
و نشان میدهد که فردی هستید که موارد را پیگیری نموده و به واقع به این شغل علاقمند هستید.
همچنین موجب ایجاد فرصتی برای تقویت حوزه مصاحبهای میشود که در آن احساس ضعف میکنید.
ممکن است استراتژی وب بازاریابی در راه رسیدن به خانه به نظر شما بیاید؟
در افزودن پاراگرافی برای ذکر ایدههای جدید خود آزادانه عمل کنید.
هنگامی که با یک استارتآپ مصاحبه میکنید،
هدف شما اطمینان از این مسئله است که از تناسب مناسبی با شما برخوردار است.
و اینکه این تناسب را به مصاحبهکننده نیز انتقال دهید.
هنگامی که این کار را انجام دهید، در بهترین موقعیت مذاکره برای شغل پیشنهادی قرار دارید،
شما پر از ایدههایی هستید که میتوانند تلنگری برای خیز برداشتن باشند.
انواع تجارت الکترونیک
انواع مدل های تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک بسته به نوع ارایه دهنده خدمت و بستر آن انواع متفاوتی دارد که در زیر به 6 مورد از انواع مدل های تجارت الکترونیک اشاره کرده ایم:
1- تجارت الکترونیکی (Business to Business (B2B
2- تجارت الکترونیکی (Business to Consumer (B2C
3- تجارت الکترونیکی (Consumer to Consumer (C2C
4- تجارت الکترونیکی (Consumer-to-Business (C2B
5- تجارت الکترونیکی (Business-to-Administration (B2A
6- تجارت الکترونیکی (Consumer-to-Administration (C2A

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
تجارت الکترونیک B2B
تجارت الکترونیک B2B به صورت ساده، تجارتی است که بین شرکت ها تعریف می شود.
یعنی معاملات و خدماتی که شرکتی(کارخانه ای) به شرکت دیگر ارائه میدهد.
در مدل B2B یک شرکت یا بنگاه تجاری برای ثبت سفارش به تولیدکنندگان, دریافت پیشفاکتور, فاکتور خرید, پرداخت مبلغ خرید و هزینههای مربوطه از طریق شبکه اقدام مینماید.
تجارت الکترونیک B2C
تجارت الکترونیکی بنگاه ـ مشتری شامل تجارت خردهفروشی میشود.
این نوع تجارت بین فروشنده و مشتریان ایجاد میشود.
یعنی مشتریان با استفاده از شبکه میتوانند به فروشگاه دسترسی پیدا کرده
کالای مورد نیاز خود را انتخاب نموده، سفارش خرید دهند و وجه آن را پرداخت نماید.
این نوع تجارت با گسترش اینترنت به سرعت افزایش مییابد.
امروزه در کشورهای پیشرفته انواع کالاها از اقلام مصرفی مثل مواد غذایی تا اقلام بادوام مثل اتومبیل از طریق اینترنت قابل خرید و فروش میباشد.
تجارت الکترونیکی B2C دارای مزایای فراوانی هم از نظر خریداران و هم از نظر فروشندگان میباشد.
خرید خرده فروشی اینترنتی در مقایسه با تجارت سنتی، مصرف کننده ها با خرید از فروشگاه های اینترنتی می توانند ویژگی های زیر را دریافت کنند:
1ـ کاتالوگ و مشخصات کالا به سهولت قابل دسترسی میباشد
و مصرف کننده می تواند اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول دریافت کند.
2ـ خرید از فروشگاه به طور ۲۴ ساعته امکانپذیر است.
3ـ فشارهای روانی هنگام خرید وجود ندارد.
4ـ مقایسه انواع کالاها در انواع فروشگاهها به راحتی امکانپذیر است.
5ـ خریدار به راحتی میتواند مناسبترین قیمت را انتخاب نماید.
6ـ خریدار پس از انتخاب کالا و پرداخت مبلغ و هزینههای آن سریعاً کالا را در منزل دریافت نماید.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
تجارت الکترونیک C2C
تجارت الکترونیکی مشتری ـ مشتری هم اخیراً به وجود آمده است.
حجم مبادلات این نوع تجارت الکترونیکی در مقایسه با دو نوع فوقالذکر بسیار پایینتر است.
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرام به طور کلی، این معاملات از طریق یک شخص ثالث انجام می شود
که پلت فرم آنلاین را فراهم می آورد که در آن انجام معاملات واقعی انجام می شود.
این نوع تجارت الکترونیکی بیشتر برای برگزاری مناقصات و مزایدهها و حراجها مورد استفاده قرار میگیرد.
در این نوع تجارت مشتریان کالای خود را همراه با مشخصات و قیمت آن آگهی می کنند
و سایر مشتریان می توانند محصولات را مشاهده نموده و خریداری نمایند.
اپلیکیشن دیوار از چنین مدل تجاری برخوردار است.
تجارت الکترونیک C2B
تجارت مصرف کننده با فروشنده، در تجارت C2B، یک مبادله معکوس مبادله سنتی اتفاق می افتد.
در این نوع تجارت الکترونیک، تعداد زیادی از افراد خدمات و یا محصولات خود را در اینترنت قرار داده
تا شرکت هایی که به دنبال دقیقا این نوع خدمات و یا محصولات هستند، خرید انجام دهند.
نمونه هایی از این شیوه ها، سایت هایی هستند که طراحان چند پیشنهاد برای یک لوگو شرکت ارائه می دهند
و تنها یکی از آنها انتخاب شده و به طور موثر خریداری می شود.
تجارت الکترونیک B2A
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی تجارت فروشنده با اداره، تجارت الکترونیکی است که شامل تمامی مبادلات تجاری ــ مالی بین شرکت ها و سازمان های دولتی است.
تأمین نیازهای دولت توسط شرکت ها و پرداخت عوارض مالیات ها از جمله مواردی است که می توان در این گروه گنجاند.
تجارت B2A در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
تجارت الکترونیک C2A
تجارت مصرف کننده با اداره شامل تمام معاملات الکترونیکی بین افراد و ادارات دولتی می باشد.
دولت ها مبادلات الکترونیکی را به حیطه هایی همچون جمع آوری کمک های مردمی، پرداخت مالیات بر درآمد و هر گونه امور تجاری دیگری که بین دولت ها و مردم انجام می شود، گسترش خواهند داد.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
نمونه هایی از برنامه ها عبارتند از:
آموزش و پرورش – انتشار اطلاعات، آموزش از راه دور و غیره
امنیت اجتماعی – از طریق توزیع اطلاعات، پرداخت و غیره
مالیات – بازپرداخت مالیاتی، پرداخت و غیره
سلامتی – قرار ملاقات، اطلاعات در مورد بیماری، پرداخت خدمات بهداشتی و غیره
هر دو مدل اشاره شده، شامل تجارت الکترونیک با ادارات دولتی (B2A و C2A) به شدت به ایده بهره وری و استفاده آسان از خدمات ارائه شده
به شهروندان توسط دولت با حمایت از فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط است.
مزایای تجارت الکترونیک
– حذف محدودیت های مکانی و زمانی
دسترسی تمام مردم جهان به اینترنت و گسترش روابط الکترونیکی از طریق وب سایت ها، باعث به وجود آمدن تجارتی پر سود و بدون محدود های جغرافیایی و مکانی و فیزیکی شده است.
در طراحی سایت که امروزه کار تجارت را انجام می دهند، جذب مخاطب و مشتریان تبدیل به رقابتی برای کسب درآمد در اینترتی شده است.
– افزایش درصد فروش و دسترسی آسان به اطلاعات لازم
مزیت اصلی تجارت الکترونیک توانایی آن در دستیابی به یک بازار جهانی است
و لزوما به معنی سرمایه گذاری بزرگ اقتصادی نیست.
محدودیت های این نوع تجارت به لحاظ جغرافیایی تعریف نشده است،
که به مشتریان اجازه می دهد تا انتخاب جهانی را به دست آورند، اطلاعات لازم را بدست آورند.
و پیشنهادات را از همه تامین کنندگان بالقوه بدون در نظر گرفتن موقعیت آنها مقایسه کنند.
– حذف دلال ها و واسطه ها
حذف واسطه ها یکی دیگر از ارزشمندترین دستاوردهای تجارت الکترونیکی می باشد که باعث کاهش بی سابقه قیمت کالاها و خدمات در جهان شده است.
براساس برآوردهای انجام شده، حذف واسطه ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان بین ۱۵ تا ۵۰ درصد موجب کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات برای مشتریان شده است.
– کاهش هزینه های معاملاتی و زمان انجام کار
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی مزیت دیگر تجارت الکترونیکی آن است
که شما قادر خواهید بود که محصولات مورد درخواست خود را به صورت سفارش و مطلوب خود خرید کنید.
نهایتاً مشتری می تواند با دادن اطلاعات مختلف در مورد کالاهای خریداری شده و برقراری ارتباط الکترونیکی با شرکت تولیدکننده نسبت به رفع نقص کالای مورد نظر اقدام نماید.
شرکت هایی که از این طریق به فروش محصولات و خدمات خود اقدام می کنند
به طور دائم از طریق روش های مختلف، سریع و کم هزینه در ارتباط با مشتریان خود هستند
و پشتیبانی قوی باعث ترغیب مردم به خرید از اینترنت می شود.
معایب تجارت الکترونیک
– حریم خصوصی و امنیت
پیش از انجام تراکنشها به صورت آنلاین، ابتدا گواهیهای امنیتی (نظیر نماد اعتماد الکترونیکی و …) آن وبسایت را بررسی کنید.
درست است که خرید آنلاین ساده و راحت است، ولی هیچکس دوست ندارد اطلاعات شخصیاش به سرقت برود. بسیاری از
سایتها قابل اطمینان هستند، ولی باز هم همیشه باید تحقیق کنید و سایتهایی را که از امنیت کافی برخوردار نیستند، شناسایی کنید.

مشاوره استارتاپ و کسب و کار
– کیفیت
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی با وجود اینکه در تجارت الکترونیک، همه چیز به راحتی در دسترس قرار گرفته است،
مشتری فقط پس از تحویل گرفتن محصولات میتواند آنها را واقعا ببنید و لمس کند.
بنابراین حتما باید پیش از خرید، روش بازگرداندن کالا در صورت عدم رضایت از آن را بررسی نمایید.
همیشه پیش از خرید مطمئن شوید که گزینهای برای بازگرداندن کالا وجود دارد.
– هزینههای پنهان
مشتری در زمانِ خرید، از قیمت کالا، هزینهی حملونقل، بارگیری و مالیات آگاه میشود.
ولی باید مراقب باشید، زیرا ممکن است هزینههای پنهانی وجود داشته باشد که بر روی صورتحساب خرید شما ذکر نشدهاند، ولی بر روی فرم پرداخت ظاهر میشوند.
ممکن است هزینههای اضافهای برای جابجایی و بارگیری در محل فروشندهی کالا (handling fee) وجود داشته باشد (به ویژه در مورد خریدهای بینالمللی).
– نیاز به اینترنت
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی استفاده از اینترنت، رایگان نیست
و اگر شما از وایفای رایگان استفاده میکنید،
این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما بر روی وبسایتی ناامن به سرقت برود.
اگر نمیخواهید از اینترنت رایگان استفاده کنید یا نمیتوانید در منزلتان اینترنت یا رایانه داشته باشید،
بهتر است خریدهایتان را حضوری انجام دهید.
– نبود تعامل شخصی
با وجود اینکه قوانین و مقررات هر کسبوکار در تجارت الکترونیک، برای مطالعهی شما در دسترس قرار گرفته است، مطالب بسیار زیادی وجود دارد که باید مطالعه کنید.
و ممکن است مسائل قانونی برای شما گیجکننده باشد.
در مورد سفارشهای بزرگ یا مهم نیز کسی وجود ندارد که بتوانید در مورد پرسشها یا نگرانیهای خود، رو در رو با او صحبت کنید.
مشاوره رایگان استارتاپ
مرکز مشاوره استارتاپ شغل نت سرویس مشاوره اینترنتی خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده تا بدون نیاز به پرداخت هزینه و یا ثبت نام بتوانید سوالات خودتان را بپرسید.
- کارآفرینی
- مدیریت
- مشاوره تلفنی استارتاپ
مشاوره تلفنی استارتاپ در شغل نت بعد از تلاش های زیاد تیم آن راه اندازی شد
تا در ارائه بهترین سروی س مشاوره در اختیار شما عزیزان باشیم.
ایده برای شروع استارتاپ
هر استارتاپی برای شروع کار نیاز به ایده دارد.
اما هر ایده ای که جذاب بود مورد قبول نیست و ممکن است شکست بخورد.
بررسی مناسب بودن ایده از مهم ترین و پیچیده ترین مراحلیک استارتاپ است.
- موفقیت
- استخدام
- اصول راه اندازی استارتاپ
استارتاپ ها نیز مانند سایر پروژه ها اصول خاصی برای خود دارند. نمی توان گفت کار را شروع می کنیم سپس برای مراحل بعدی برنامه می ریزیم.
باید از ابتدای کار برنامه ای دقیق و اصولی برای فرایند رایه اندازی استارتاپ داشت.
همه چیز درباره مشاوره استارتاپ
مرکز مشاوره استارتاپ
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامیقبل از این که به مشاوره راه اندازی استارتاپ بپردازیم، ب
هتر است بدانیم که از یک مرکز مشاوره استارتپ خوب چه انتظاری می رود؟
یک مرکز مشاوره استارتاپ در وهله اول از شما می خواهد که دقیقا شرح دهید می خواهید چه کاری انجام دهید
و در پی راه اندازی چه استارت آپی هستید.
معمولا از شما می خواهند که ایده استارتاپ تان را در یک جمله کوتاه بگویید
و شما باید بتوانید این کار را انجام دهید.
بعد از این که ماهیت پروژه مشخص شد سعی می کنند
تا در نیازسنجی جامعه برای استارتاپ شما بررسی های لازم را به عمل آورند.
این کار مهم ترین قسممت کار یک مشاوره استارتاپ است.
سپس در صورت تایید استارتاپ مراحل پیاده سازی آن را برای شما طراحی و تا اجرای کامل آن و رسیدن به هدف شما را همراهی خواهند کرد.
مشاوره راه اندازی استارتاپ
وظایف یک مرکز مشاوره استارتاپ را توضیح دادیم. اما مشاوره راه اندازی استارتاپ دقیقا به چه صورت است.
شما در هر مرحله ای که از انجام استارتاپ تان باشید می توانید به یک مشاور کاربلد مراجعه کنید
تا بررسی نماید تا نقطه کنونی اشتباهاتی داشته اید یا خیر؟
همچنین برای ادامه راه و راه اندازی کامل پروژه به چه کارهایی نیاز دارید.
بررسی منابع مالی و منابع انسانی و همچنین زمان مورد نیاز انجام کار تماما در زمره راه اندازی استارتاپ قرار دارند.
ایده برای شروع استارتاپ
شاید مهم ترین بخش یک استارتاپ ایده آن می باشد.
این که چه سرویسی را قرار است به کاربرانتان ارائه دهید حرف اول را می زند در موفقت شما.
بسیاری از مردم واژه استارتاپ را شنیده اند
و سعی می کنند موسس یک استارتاپ باشند، اما ممکن است این اشتباهی بزرگ باشد.
راه اندازی یک استارتاپ به همین سادگی و بدون پشتوانه قبلی نیست.
باید بررسی کنید که ایده شما جدید باشد و یا رقبای قابلی را پیش روی خودتان نبینید.
چرا که کار برای شما بسیار سخت خواهد بود. پس ایده ای را انتخاب کنید که از تمام شرایط به خوبی برخوردار باشد.
اصول راه اندازی استارتاپ
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی راه اندازی یک استارتاپ نیز مانند هر کار و پروژه ای اصول خاص خود را دارد. اول هر چیز باید به چشم یک کار جدی و نگاه کنید.
چرا که در بسیاری از استارتاپ ها هزینه هایکلانی می شود
و یا زمان های زیادی را می طلبند و بعد از بررسی مشکلات اجرایی و یا مناسب نبودن ایده کار، تمام آن ها به هدر خواهد رفت.
شاید بهتر باشد بدانید که آمار استارتاپ های شکست خورده بسیار بالاتر از استارتاپ های موفق می باشد.
پس آگاهی از اصول راه اندازی استارتاپ را به یک مشاور متخصص واگذار نمایید.
هزینه راه اندازی استارتاپ
اجرای هر استارتاپی هزینه های زیادی را دربر خواهد داشت. اما این هزینه ها شامل چه مواردی می شود؟
از هزینه های خرید و یا اجرای لوازم و دستگاه ها و همچنین مکان پیاده سازی پروژه گرفته تا هزینه حقوق و دستمزد تیم اجرایی و همچنین تبلیغات و بازاریابی همگی در محاسبات هزینه راه اندازی استارتاپ دخیل هستند.
برآورد هزینه ای بسیار با اهمیت است چرا که در صورت اشتباه در این محاسبات ادامه کار پروژه امکان نخواد داشت.
مشاوره رایگان استارتاپ
مرکز مشاوره شغل نت سرویسی را تحت عنوان مشاوره رایگان استارتاپ راه اندازی کرده که به صورت اینترنتی و بدون نیاز به ثبت نام انجام می گیرد.
هدف از این سرویس پاسخ به سوالات نسبتا سطحی و همچنین بررسی مشاوره حول این محور می باشد.
مشاوره تلفنی استارتاپ
مرکز مشاوره شغل نت سرویس مشاوره تلفنی استارتاپ را نیز راه اندازی نموده تا کاربران خود را به صورت تخصصی و در بهترین شکل ممکن راه نمایی کند.
بررسی ایده، طراحی مراحل کار و بیزینس پلن پروژه و تمام کارهای لازم را به صورت تخصصی در این سروییس برای شما انجام خواهد شد.
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی پیشتر در مطلب منتور استارتاپ درباره ویژگیهای یک منتور خوب استارتاپ صحبت کردهایم.
در این مطلب درباره اهمیت مشاور و مشاوره استارتاپ بحث کوتاهی میکنیم.
همان طور که میدانید مابین یک منتور و مشاور قدری تفاوت وجود دارد.
منتورها بلندمدت در کنار یک استارتاپ هستند
اما مشاوران ممکن است در حد یک یا چند پرسش و پاسخ ساده به راهنمایی تیمها و استارتاپها بپردازند.
منتورها عموماً با یک یا چند تیم محدود کار میکنند
اما مشاوران سعی دارند تا تعداد مشتریان خود را گسترش دهند.
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی منتورشیپ یک فرایند است
و هدف دارد تا منتی (Mentee) را از نقطه موجود به نقطه مطلوب برساند و عموماً رایگان است
اما مشاوران از این جهت نیز متفاوت هستند.
یک مشاور استارتاپ نیز مانند یک منتورمشاور استارتاپ در نظر دارد تا آن استارتاپ را راهنمایی کرده
و با کمکهای فکری و گاهاً اجرایی خود، مسیر موفقیت را هموارتر کند.
حال ممکن است تحت عنوان Advisory Board در هیئتمدیره جایگاهی داشته باشد
یا این که خیر به صورت حقالعمل کار کند یا ترکیبی از این دو مورد.
عموماً مشاوره استارتاپی در حوزههای تخصصی مختلف صورت میگیرد
و استفاده از آنها به صورت عمومی آن چنان راهگشا نخواهد بود مگر آن که شخصی را که از نوابغ هست یافته باشید.
حوزههای تخصصی مشاوره استارتاپی میتواند چنین مواردی باشد:
مشاوره حقوقی استارتاپها:
مشاوره در حوزه ثبت شرکتها، مالکیت فکری، قراردادها و…
مشاوره فنی استارتاپها:
مشاوره استارتاپی در حوزه تکنولوژی مورد استفاده استارتاپها، زبانها و الگوریتمهای مناسب برنامهنویسی و …
مشاوره مالی (تامین مالی و حسابداری) استارتاپها:
مشاوره در حوزه تامین مالی از سرمایهگذارها و کمک به تهیه مستندات لازم، مشاوره در حوزه حسابرسی مالیاتی و بیمه و قانون کار و …
مشاوره امنیتی استارتاپها:
مشاوره به استارتاپها در حوزه امنیت اطلاعات کاربران، نفوذناپذیری، جلوگیری از فیشینگها و …
مشاوره مارکتینگ دیجیتال و محیطی:
مشاوره مارکتینگ مبتنی بر داده و پرفورمنس، مارکتینگ دیجیتال و کمهزینه و بهصرفه برای استارتاپها
مشاوره استخدام، جذب و اخراج و منابع انسانی استارتاپها:
مشاوره به استارتاپ در حوزه تیمسازی اولیه صحیح و نیز جذب و اخراج درست و به موقع
مشاوره مدیریت و راهبری و فرهنگ سازمانی در استارتاپها:
مشاوره در جهت ساخت زیربنای فرهنگی درست در سازمان و آموزش راهبری به تیم مدیریتی
مشاوره روابط عمومی و مدیریت بحران در استارتاپها:
مشاوره به استارتاپها برای برندینگ درست و نیز روابط عمومی مبتنی بر ایجاد تصویر برند مثبت در افکار عمومی
مشاوره روانشناسی بنیانگذاران استارتاپ:
مشاوره روانشناسانی که به بنیانگذاران استارتاپها کمک میکنند تا تعادل کار و زندگی خود را بتوانند به خوبی حفظ کنند.
و …
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی به مرور که استارتاپها رشد کرده
و مراحل اولیه و میانی را پشت سر میگذارند نیاز به مشاورههای مختلفی را حس میکنند.
شاید در ابتدا نیاز به مشاوره حقوقی آنچنان برای یک استارتاپ موردنیاز نباشد
یا دانستن قوانین ثبتی و مالیاتی و داشتن مشاور استارتاپی در این زمینه آنچنان کارگشا نباشد
ولی به مرور و پس از گذراندن همخوانی بازار و محصول و هنگام مقیاس پذیری استارتاپ همه این موارد بسیار حیاتی خواهد شد
و چنین مشورتهایی بسیار موردنیاز قرار خواهد گرفت.
مشاوره استارتاپ و کسب و کار اینترنتی اینستاگرامی همانطور که برای منتورها یکی از شاخصهای مهم برای انتخاب، تجربه کاری و عملی است
برای مشاورها هم چنین فاکتوری بسیار مهم است. اما همه موضوع نیست.
ممکن است یک مشاوراستارتاپ خوب و بسیار متخصص وجود داشته باشد
که خودش در استارتاپی تجربه عملی نداشته و راهنماییهایش را تست نکرده باشد.
شاید مشابهش را در فوتبال دیده باشیم که یک مربی که پایش به توپ نخورده
ولی تیمش را میتواند به مراحل و مدارج بالایی برساند.
بنابراین علیرغم منتورها که فاکتور تجربه در آنها لازم و نه کافی است
در مشاورها ممکن است این فاکتور کافی باشد و نه لازم.
منبع: بهزادحسین عباسی
[…] مشاوره استارتاپ و کسب و کار […]