سایت آموزش تولید محتوا. بازاریابی محتوا می‌تواند نقش یک معجزه را در رشد کسب و کار بازی کند. فقط یک مشکل کوچک وجود دارد. عصر ما، عصر انفجار اطلاعات است! اگر به شما بگوییم که در هر لحظه چند کلمه، چند جمله و چند مقاله در جهان تولید می‌شود؛ به احتمال قوی مغزتان سوت می‌کشد! اگر می‌گویید نه، سری به وب‌سایت WORLDOMETERS بزنید و آمار تعداد مقاله‌های وبلاگی که امروز نوشته شده‌اند را لحظه به لحظه ببینید. خب؛ حالا سوال این‌جاست که در بین این‌همه سروصدا، ما چگونه باید صدای خودمان را به گوش مخاطبان هدف برسانیم؟ اینجاست که بحث داشتن یک استراتژی خوب برای بازاریابی محتوا مطرح می‌شود. بدون داشتن یک استراتژی مناسب و البته، مدیریت درست، بازاریابی محتوا عملاً بی‌فایده است.

از اهمیت بازاریابی محتوا مطلع هستید؟

آیا می دانید حتی برندهای بزرگ هم به شدت به سمت تولید محتوا حرکت کرده اند؟

تفاوتی نمی کند چه کسب و کاری دارید، برای پیشرفت و رشد سریع تر باید به سراغ محتوا بروید.

تولید محتوا

از موضوعات مهمی که کسب و کارهای امروزی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، بازاریابی محتوا است.

امروزه بسیاری از شرکت ها به سراغ بازاریابی محتوا می روند.

و سعی می کنند از این طریق مشتریان مطلوب را به سمت خودشان جذب نمایند.

اما مسئله مهم اینجاست که فرایند تولید محتوا، خیلی ساده نیست

و خیلی از سازمان ها در مرحله تولید محتوا به مشکل می خورند

و یا قید تولید محتوا را می زنند یا این کار را به یک شرکت برون سپاری می کنند

که معمولاً خروجی مطلوبی را در این روش نمی بینیم.

اهمیت این موضوع باعث شده است که محصولی را ارائه کنیم

که به شما کمک کند تا یک محتوای کاربردی برای فضای مجازی خودتان تهیه کنید.

در این دوره از مراحل ابتدایی این کار، سعنی شناخت مخاطب و نوشتن استراتژی شروع کرده ایم

و تا انتهای دوره به شما آموزش می دهیم که چگونه با استفاده از روش های علمی، محتوای مناسب برای هر کدام از رسانه ها را تولید کنید.

با گذراندن این دوره، که بخشی از دوره آچار فرانسه بازاریابی اینترنتی است،

می آموزید که چگونه از پس کار دشوار تولید محتوا برای شبکه های مختلف خودتان بر بیایید.

این کارگاه مناسب چه کسانی است؟

کسب‌و‌کارهایی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند یا قصد شروع آن را دارند.

تولیدکننده‌های محتوایی که قصد پیشرفت در شغل خود را دارند.

کسانی که دوست دارند به‌عنوان مدیر و استراتژیست محتوا فعالیت کنند.

افرادی که به دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا علاقه‌مند هستند.

افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنند.

تمام کسانی که علاقه دارند فرآیند مدیریت و تدوین استراتژی محتوا را یاد بگیرند.

سایت آموزش تولید محتوا

این کارگاه مناسب چه کسانی نیست؟

در این کارگاه قرار نیست درباره نحوه تولید محتوا صحبت کنیم.

بلکه می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که محتوا چگونه می‌تواند باعث رشد یک کسب‌وکار شود.

پس اگر به دنبال یادگیری فرآیند تولید محتوا هستید، دوره دیگر نوین با این موضوع را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

استراتژی محتوا چیست؟

فرض کنید که یک شرکت فروش لوازم خودرو دارید و می‌خواهید از طریق بازاریابی محتوا، فروشتان را بیشتر کنید.

اکنون 2 راه پیش روی شماست:

هر محتوایی که فکر می‌کنید برای مشتری جذاب است را تولید کنید.

در این حالت، هیچ بعید نیست که سرمایه مجموعه شما خرج محتوایی شود که هیچ بازخوردی از مخاطبان نگیرد.

وقت بگذارید تا درک درستی از مشتری و رقبا پیدا کنید، سپس بر اساس دانش روز بازاریابی محتوا، یک رویکرد، مسیر و برنامه مشخص برای خودتان بچینید.

مشخصاً در حالت دوم، نتیجه‌ای که از بازاریابی محتوا خواهید گرفت، چندین و چند برابر حالت اول است.

یعنی همان حالتی که شما یک نگاه استراتژیک به محتوا دارید.

حالا شاید بپرسید که استراتژی محتوا شامل چه مباحثی است.

تصویر زیر می‌تواند دید بهتری در این زمینه به شما بدهد.

آیا داشتن یک استراتژی محتوا ضروری است؟

سایت آموزش تولید محتوا

در این که استراتژی محتوا، بخش جدایی‌ناپذیر بازاریابی محتواست، هیچ شکی نیست!

بدون استراتژی، مسیر بازاریابی شما باری به هر جهت خواهد شد. یعنی چه؟

یعنی شما می‌مانید و وبلاگی که نمی‌دانید در آن باید درباره چه چیزهایی حرف بزنید؛

تمرکزتان روی بخش‌های عموماً غیرضروی پراکنده می‌شود؛ اصلاً نمی‌دانید که مشتری شما کیست و چه می‌خواهد؛

نمی‌دانید با چه معیاری نتایج را اندازه بگیرد

و خیلی مشکلات دیگر که شما را از مسیر موفقیت بازاریابی محتوایی منحرف می‌کند.

به سوالات زیر فکر کنید!

محصولات شما چقدر شناخته شده هستند و چقدر توسط کاربران جستجو می‌شوند؟

کلمه‌های کلیدی مرتبط با لوازم خودرو چه هستند و چگونه باید از آن‌ها استفاده کنیم؟

رقبای شما که هستند و چگونه باید از آن‌ها متمایز شوید؟

مشتری لوازم خودرو چه کسی است و چه مسیری را تا خرید از شما طی می‌کند؟

شما باید کجاهای مسیر مشتری قرار بگیرید و چه محتواهایی را برای او ارائه کنید؟

در شبکه‌های اجتماعی، چگونه باید حضور داشته باشید؟

اگر هدف شما از تولید محتوا، برندینگ است، باید چه نوع محتوایی را تولید کنید؟

اگر هدفتان افزایش فروش است، باید روی چه محتواهایی بیشتر تمرکز کنید؟

ساختار سایت و دسته‌بندی مطالب باید به چه صورت باشد؟

چطور می‌توانید با محتوا، درگیری مشتری با محصول را بیشتر کنید؟

زمان‌بندی انتشار مقالات باید چطور باشد؟

اصلاً چه تیمی باید محتوا را پیش ببرد؟

و …

استراتژی محتوا، یک نقشۀ راه کامل است که جواب تمام این سوالات را به شما می‌دهد

و کمک‌تان می‌کند تجربه‌ای متفاوت برای مخاطبانتان خلق کنید.

سایت آموزش تولید محتوا

سرفصل چرایی و اهمیت محتوا

سرفصل آمارهایی مهم

سرفصل چه محتوایی تولید کنم؟

سرفصل داستان محتوا چیست؟

سرفصل صنعت محتوا و رسانه

سرفصل روند کار بازاریابی محتوا

سرفصل سایت یا رسانه های اجتماعی؟

سرفصل چگونه یک متن درباره ما بنویسیم؟

سرفصل استراتژی محتوا

سرفصل الگوی نوشتن استراتژی محتوا

سرفصل شناخت پرسونای مخاطب

سرفصل الگو تدوین و نوشتن پرسونا

سرفصل تقویم محتوا

سرفصل نکات و استانداردهایی برای تهیه عکس نوشته

سرفصل نمایش عملی ساخت یک عکس نوشته

سرفصل چگونه تصاویر را بهینه سازی کنیم؟

سرفصل چگونه از رنگ ها استفاده کنیم؟

سرفصل چگونه فایل صوتی تهیه کنم؟

سرفصل تولید و انتشار فایل های ویدئویی

سرفصل چگونه موشن گرافیک بسازیم؟

سرفصل آموزش ساخت اینفوگرافیک و چند قالب آماده

سرفصل کپی رایتینگ چیست؟

سرفصل چگونه یک مطلب اثرگذار بنویسیم؟

سرفصل چه چیزی بنویسیم؟

سرفصل چگونه از کوتاه کننده های لینک استفاده کنیم؟

سرفصل آشنایی با اخباررسمی و انتشار محتوا

سرفصل روابط عمومی دیجیتال

سرفصل نحوه ارسال فکس اینترنتی و آشنایی با آن

مباحث کارگاه:

– تعریف و مفهوم محتوا

– اهمیت و ضرورت تولید محتوا

– انواع محتوا

– فرایند تولید محتوا

– راهبرد و برنامه ریزی تولید محتوا

– قالب های محتوایی

– ویژگی های محتوای اثربخش

– تاثیر تکنولوژی بر محتوا

– تولید محتوا و مخاطبان

– انتشار و بازنشر محتوا

– ارزیابی محتوا

چه چیزهایی در این دوره یاد میگیرم؟

مبانی و مفاهیم بازاریابی محتوا
سفر مشتری، قیف و چرخ بازاریابی
مراحل مختلف بازاریابی محتوا
شناخت: برند، مشتری و رقبا
هرم بازاریابی محتوایی
برنامه‌ریزی کانال‌های محتوا
برنامه‌ریزی ساختار وبلاگی
برنامه‌ریزی محتوای وبلاگی
آشنایی با اصول سئو محتوا
برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی
برنامه‌ریزی مسیرهای محتوایی
نحوه ایده‌پردازی برای محتوا
ایجاد تقویم بازاریابی محتوا
نحوه ساخت و مدیریت تیم
ویژگی‌های محتوای با کیفیت
برنامه‌ریزی ترویج محتوا
اندازه‌گیری و تحلیل محتوا
بازرسی محتواهای قدیمی
ایجاد چرخه‌های محتوایی

منبع: بهزاد عباسی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

درخواست خود را جهت مشاوره تکمیل نمایید

  • اعداد با زبان انگلیسی وارد شود

جدیدترین مقالات

فهرست
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x