دات نت نیوک

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های مدیریت در سازمان مدرس فروش، مدرس بازاریابی ، مدرس منابع انسانی ، مدرس اصول و فنون مذاکره ،زبان بدن، مدرس مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مشاوره عارضه یابی تیم فروش و بازاریابی |مشاوره عارضه یابی منابع انسانی |مشاوره فروش|مشاوره بازاریابی|مشاوره تبلیغات|مشاوره راه اندازی کسب و کار| تلفن تماس:09121724677

مزایای خود ارزیابی مدیریت

مزایای خودارزیابی تعالی

به‌کارگیری مدل‌های تعالی سازمانی برای خودارزیابی تعالی، سازمان‌ها می‌توانند از مزایای خودارزیابی تعالی بهره مند شوند در فرآیند خودارزیابی EFQM ، سازمان تصویر واقعی خود را ارزیابی نموده و نقاط قوت و فرصت‌های بهبود را مشخص می‌نماید.
اکثر مدل‌های تعالی سازمانی مطرح‌شده در ایران از مدل EFQM الگوبرداری شده است، در این مطلب مزایای خودارزیابی تعالی با مدل تعالی EFQM تشریح می‌شود.

مهم‌ترین مزایای خودارزیابی تعالی

–   نقاط قوت و فرصت‌های بهبود سازمان توسط افراد آموزش‌دیده تعیین و شناسایی می‌شود.
–   ایجاد یک رویکرد ساخت‌یافته و مبتنی بر واقعیت سازمانی تا سازمان توسط آن به‌درستی خود را شناخته و ارزیابی نماید و روندهای پیشرفت را به‌صورت دوره ای و مستمر اندازه‌گیری نماید.
–   زبان مشترک و چارچوب مفهومی در شیوه مدیریت و انجام بهبودها در سازمان ایجاد می‌شود.
–    به کارکنان سازمان، مفاهیم تعالی و چگونگی ارتباط این مفاهیم با مسئولیت هایشان را آموزش می‌دهد.
–    کارکنان را در تمامی سطوح و کلیه واحدها در فرآیند بهبود دخالت می‌دهد.
–   سازمان را به شیوه ای هماهنگ و ساخت‌یافته در سطح خرد و کلان ارزیابی می‌نماید.
–   تجربیات مفید را در سازمان شناسایی نموده و اشاعه می‌دهد.
–   با به‌کارگیری مجموعه ای از معیارهای فراگیر، مقایسه سازمان را با دیگر سازمان‌هاها ( مدل الگوبردای ) تسهیل می‌نماید.
–  اقدامات خودجوش را برای بهبود عملیات روزمره سازمان هماهنگ و یکپارچه می‌نماید.
–   منجر به بهبود در توسعه استراتژی و برنامه کلان کسب‌وکار می‌شود.
–  از طریق شکل‌دهی پادش های درون‌سازمانی، فرصت‌های مناسبی را به وجود می‌آورد تا هم از پیشرفت‌های مناسب در بهبود سازمان و هم از نتایج برجسته عملکردی قدردانی نماید.

فرآیند خودارزیابی تعالی ، یک رویکرد ساخت‌یافته می‌باشد و سازمان هایی که می‌خواهند در مسیر سرآمدی سفر خود را آغاز نمایند واز مزایای خودارزیابی تعالی بهره مند شوند باید به‌صورت دوره ای حداقل سالانه با یکی از روش‌های خودارزیابی تعالی، خودارزیابی را اجراء نمایند.

متاسفانه بسیاری از سازمان‌های ایرانی فقط به خاطر حضور در فرآیند جوایز تعالی از فرآیند خودارزیابی تعالی استفاده می‌نمایند .
بهزاد حسین عباسی 
مدرس مربیگری (کوچینگ) و مدیریت ارتباط با مشتری ،در سازمان

.

06
آزمون ارزیابی کارآیی مدیریت
شما همواره با افراد مختلفی کار کرده­اید. در سازمان، در باشگاه، در پروژه­های دانشجویی یا هر جای دیگر همکارانی داشته­اید. درمیان همکاران شما افرادی وجود...

[خواندن ادامه خبر...]

06
پرسشنامه LPC  سبک رهبری افراد
پرسشنامه LPC  سبک رهبری افراد  این ابزار برای ارزیابی سبک رهبری افراد (کارگرا-انسانگرا) با استفاده از نظریه فیلدر بکار میرود. نحوه تکمیل: ...

[خواندن ادامه خبر...]

06
خود ارزیابی هراس و اضطراب
چقدر هراس و اضطراب دارید؟ آیا دچار هراس و اضطراب می شوید؟ آیا می دانید چقدر دچار هراس و اضطراب می شوید؟ مطلب زیر به شما کمک می کند تا بدانید چقدر دچا...

[خواندن ادامه خبر...]

06
تست اعتیاد به اینترنت IAT
تست اعتیاد به اینترنت (IAT) یكی از معتبرترین تست‌های مربوط به سنجش اعتیاد اینترنتی است كه توسط دكتر كیمبرلی یانگ (Kimberly Young) ابداع شده است ...

[خواندن ادامه خبر...]

06
خودشناسی در ده مرحله
خودشناسی در ده مرحله بگو که هستی، بگو! به این تست شک نکنید. این آخرین و استانداردترین تست شخصیت‌شناسی است که این روزها در اروپا بین روانشناسان ...

[خواندن ادامه خبر...]

06
خودارزیابی مهارت فروش خودسنجی
ارزیابی مهارت فروش آیا فکر می‌کنید به راحتی می‌­توانید درباره محصول خود با مشتریان صحبت کنید؟ توانایی ارایه یک پیام واضح فروش با اطمینان ک...

[خواندن ادامه خبر...]

06
خود ارزیابی آمادگی برای راه‌اندازی کسب و کار خودسنجی
ارزیابی آمادگی برای راه‌اندازی کسب و کار آیا آماده هستید که خویش‌فرمای خود باشید؛ پرسشنامه زیر را با پاسخ‌های بله یا خیر تکمیل کنید. س...

[خواندن ادامه خبر...]

06
خود ارزیابی مدیریت روانشناسی رنگ ها خود سنجی مدیریت
روانشناسی رنگ ها برخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. نوشتار زیر چکیده ا...

[خواندن ادامه خبر...]

آموزش بازاریابی آموزش فروش


مدرس بازاریابی فروش مذاکره برند کوچیبنگ زبان بدن

مدرس فروش بازاریابی برند مذاکره تبلیغات