مشاوره crm مدیریت ارتباط با مشتری مداری
مشاوره CRM چیست؟ با هم چهار تعریف مدیریت ارتباط با مشتری را مرور کنیم
مشاوره تا اطلاع ثانوی ارائه نخواهد شد می توانید بسته های آموزشی را تهیه نمایید

منظور از مشاوره CRM که مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست های آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.
مشاوره CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان است. سی آر ام موفق، کسب و کار را از دید مشتری می بیند و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری را در نظر می گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می کند تا شکاف ها و فرصت های موجود در کسب و کارتان را مشاهده و استراتژی و فرآیند های موثرتری برای سازمان در نظر بگیرید.
باید این را در نطر گرفت که مشاوره CRM (سی آر ام) تنها یک نرم افزار نیست. امروزه برخی اوقات منظور از سی آر ام یک برنامه تحت وب یا نرم افزار است که به سازمان ها اجازه می دهد که بیشتر بر روی فعالیت ها و روابط مرتبط با مشتریان، خریداران، تامین کننده گان و همکاران خود تمرکز کنند در صورتی که مشاوره CRM از لایه استراتژی آغاز شده و در نهایت نرم افزارهای مشاوره CRM ابزاری هستند برای تسهیل در اجرای استراتژی های سازمان.


جهت دریافت (رزومه)سوابق بروز شده با شماره 09121724677 تماس حاصل فرمایید
مشاوره CRMمجموعه ای است از: فرایندهای سازمانی، افراد و تکنولوژی
Harvard Business Review بیان کرده که شرکت های موفق در پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری پیش از تصمیم به پیاده سازی چهار سوال را از خود پرسیده اند:
– آیا از منظر استراتژیک در حال حاضر پیاده سازی مشاوره CRM برای من اهمیت دارد؟
– دردهای سازمان من کجا هستند؟
– اکنون سازمان به مدیریت دقیق اطلاعاتش نیاز دارد؟
مشاوره CRMمخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM عبارت است ازمجموعه گامهایی که به منظور ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینهسازی روابط طولانیمدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته میشود. اصطلاح مشاوره CRM با مفهوم امروزی آن از دهه 1990 پدید آمد و در قالب یک راهبرد کسب و کار به منظور انتخاب و مدیریت ارزشمندترین ارتباطات با مشتریان تدوین شد. مدیریت ارتباط با مشتری به سازمان کمک میکند به شیوه ای سازمان یافته، ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند.
نمونه سادهای مشاوره CRM ، یک بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات مربوط به مشتریان یک سازمان است که مدیریت و کارکنان فروش یا خدمات سازمان به کمک آن میتوانند، نیازهای مشتریانشان را با محصولات خود تطبیق دهند، نیازهای خدماتی آنها را یادآور شوند و یا بتوانند مدیریتی صحیح بر زمان داشته باشد. بدین نحو که کاربران میتوانند فعالیتهای روزانه خود را به طور دقیقتر هماهنگ کنند. بر اساس مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری، هر شخصی در سازمان می بایستی روی مشتری و اطلاعات مربوط به او متمرکز بوده و لذا اطلاعات مشتریان یک سازمان یا یک بنگاه اقتصادی، بایستی به طور کامل و یکسان در اختیار تمامی بخشهای مرتبط با مشتری قرار داده شود. در این راستا، بخش بازاریابی در هر شرکت با تلاشی سازمان یافته می بایست در جهت جمع آوری و سازماندهی کردن اطلاعات مشتریان در درون مجموعه فعالیت کند. واحد فروش از این اطلاعات برای تماس با مشتری و ارائه خدمات و کالا به او استفاده می کند. همچنین این اطلاعات گنجینه ارزشمندی برای مدیران ارشد جهت تصمیم گیریهای کلان سازمان است.
مشاوره CRM مدیریت ارتباط با مشتری مداری چیست؟
هدف مشاوره CRM

ایده اصلی مشاوره CRM، کمک به بنگاهها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای

مشاوره تا اطلاع ثانوی ارائه نخواهد شد می توانید بسته های آموزشی را تهیه نمایید
مشتریان، رقبا و بازار است. در صورتی که یک سیستم CRM بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود:
• به مدیران ارشد در تصمیمگیریهای کلان شرکت کمک کند
• دانش مشتری را در سازمان ایجاد کند
• فرصتهای بازاریابی و فروش افزایش مییابد
• کارمندان فروش را در عقد سریع تر قراردادهای فروش یاری دهد
• فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند
• بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد
• مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند
• گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد
• پاسخگویی سریعتری به درخواستهای مشتریان داشته باشد
• دریافت بازخورد از مشتری دقیق تر انجام میشود و در نتیجه توسعه خدمات و محصولات جاری شرکت سریعتر انجام میشود.
• هزینههای تبلیغاتی را کاهش دهد
• ارایه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود
• شناخت عمیقتری نسبت به مشتری ایجاد میشود.
مشاوره تا اطلاع ثانوی ارائه نخواهد شد می توانید بسته های آموزشی را تهیه نمایید
معیارهای مورد استفاده در سنجش موفقیت مشاوره CRM
برخی معیارهای مورد استفاده در سنجش موفقیت مشاوره CRMعبارتند از:
رضایت مشتری: افزایش وفاداری مشتری به سازمان را می توان در تکرار خرید در یک دوره زمانی معین و افزایش ضریب نفوذ محصول مشاهده کرد.
منفعت مشتری: منفعت مشتری را می توان از طریق افزایش درآمد به ازای خرید مشتری، افزایش ارزش دوره عمر محصول و کاهش هزینه خدمات رسانی سنجید.
سهم بازار: میزان نفوذ در بازار را می توان به کمک مقایسه عملکرد سازمان نسبت به سایر رقبا سنجید.

تحلیل مالی: معیارهای مالی کمی برنامه CRM سازمان، مانند هزینه کل مالکیت، بازگشت سرمایه، ارزش فعلی خالص، نرخ بازگشت داخلی و نسبت درآمد به سهم است.
مشاوره تا اطلاع ثانوی ارائه نخواهد شد می توانید بسته های آموزشی را تهیه نمایید
حاشیه درآمد و سود: میزان افزایش سود و درآمد هر سه ماهه را نسبت به سه ماهه قبل و همچنین میزان افزایش سود و درآمد در هر سال نسبت به سال قبل را سنجید.
صرفه جویی در هزینه: میزان صرفهجوییهای ناشی از کنترل بهتر و افزایش کارایی عملیاتی و غیره را میتوان سنجید.
از آنجا که ممکن است این معیارها تصویر کاملی از موفقیت برنامه CRM ارایه نکند، باید یک راهبرد اندازهگیری جامع طراحی کنیم تا ارزیابی مناسبتری نسبت به عملکرد CRM به دست آوریم.
این صفحات مشاوره را نیز مطالعه فرمایید.

مشاوره بازاریابی
مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین بازاریابی اینترنتی
مشاوره فروش
مشاوره تبلیغات
مشاوره برندسازی برندینگ
مشاوره استارتاپ
مشاوره کسب و کار
مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری CRM