دات نت نیوک
X

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاوره crm مدیریت ارتباط با مشتری مداری

مشاوره CRM چیست؟ با هم چهار تعریف مدیریت ارتباط با مشتری را مرور کنیم

جهت مشاوره با شماره 09121724677 تماس حاصل فرمایید.هر ساعت مشاوره مبلغ 300 هزار تومان می باشد.

مشاور CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

منظور از مشاوره CRM که مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست های آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.

 

 

مشاوره CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان است. سی آر ام موفق، کسب و کار را از دید مشتری می بیند و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری را در نظر می گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می کند تا شکاف ها و فرصت های موجود در کسب و کارتان را مشاهده و استراتژی و فرآیند های موثرتری برای سازمان در نظر بگیرید.

باید این را در نطر گرفت که مشاوره CRM (سی آر ام) تنها یک نرم افزار نیست. امروزه برخی اوقات منظور از سی آر ام یک برنامه تحت وب یا نرم افزار است که به سازمان ها اجازه می دهد که بیشتر بر روی فعالیت ها و روابط مرتبط با مشتریان، خریداران، تامین کننده گان و همکاران خود تمرکز کنند در صورتی که مشاوره CRM از لایه استراتژی آغاز شده و در نهایت نرم افزارهای مشاوره CRM ابزاری هستند برای تسهیل در اجرای استراتژی های سازمان.

مشاور CRM مدیریت ارتباط با مشتری

مشاور CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

جهت دریافت (رزومه)سوابق بروز شده با شماره 09121724677 تماس حاصل فرمایید

مشاوره CRMمجموعه ای است از: فرایندهای سازمانی، افراد و تکنولوژی
Harvard Business Review بیان کرده که شرکت های موفق در پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری پیش از تصمیم به پیاده سازی چهار سوال را از خود پرسیده اند:
– آیا از منظر استراتژیک در حال حاضر پیاده سازی مشاوره CRM برای من اهمیت دارد؟
– دردهای سازمان من کجا هستند؟
– اکنون سازمان به مدیریت دقیق اطلاعاتش نیاز دارد؟

 

 

 

مشاوره CRMمخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM عبارت است ازمجموعه گام‏‌هایی که به منظور ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینه‌سازی روابط طولانی‌مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می‏‌شود. اصطلاح مشاوره CRM با مفهوم امروزی آن از دهه 1990 پدید آمد و در قالب یک راهبرد کسب و کار به منظور انتخاب و مدیریت ارزشمندترین ارتباطات با مشتریان تدوین شد. مدیریت ارتباط با مشتری به سازمان کمک می‌کند به شیوه ای سازمان یافته، ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند.

نمونه ساده‌ای مشاوره CRM ، یک بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات مربوط به مشتریان یک سازمان است که مدیریت و کارکنان فروش یا خدمات سازمان به کمک آن می‌توانند، نیازهای مشتریانشان را با محصولات خود تطبیق دهند، نیازهای خدماتی آنها را یادآور شوند و یا بتوانند مدیریتی صحیح بر زمان داشته باشد. بدین نحو که کاربران می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را به طور دقیق‌تر هماهنگ کنند. بر اساس مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری، هر شخصی در سازمان می بایستی روی مشتری و اطلاعات مربوط به او متمرکز بوده و لذا اطلاعات مشتریان یک سازمان یا یک بنگاه اقتصادی، بایستی به طور کامل و یکسان در اختیار تمامی بخشهای مرتبط با مشتری قرار داده شود. در این راستا، بخش بازاریابی در هر شرکت با تلاشی سازمان یافته می بایست در جهت جمع آوری و سازماندهی کردن اطلاعات مشتریان در درون مجموعه فعالیت کند. واحد فروش از این اطلاعات برای تماس با مشتری و ارائه خدمات و کالا به او استفاده می کند. همچنین این اطلاعات گنجینه ارزشمندی برای مدیران ارشد جهت تصمیم ‌گیری‌های کلان سازمان است.

مشاوره CRM مدیریت ارتباط با مشتری مداری چیست؟

هدف مشاوره CRM

مشاور CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

ایده اصلی مشاوره CRM، کمک به بنگاه‌ها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای

مشاور CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

جهت مشاوره با شماره 09121724677 تماس حاصل فرمایید.هر ساعت مشاوره مبلغ 300 هزار تومان می باشد.

مشتریان، رقبا و بازار است. در صورتی که یک سیستم CRM بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود:

•               به مدیران ارشد در تصمیم‌گیری‌های کلان شرکت کمک کند

•               دانش مشتری را در سازمان ایجاد کند

•               فرصت‏‌های بازاریابی و فروش افزایش می‌یابد

•               کارمندان فروش را در عقد سریع تر قراردادهای فروش یاری دهد

•               فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند

•               بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد

•               مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند

•               گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد

•               پاسخگویی سریع‌تری به درخواست‏‌های مشتریان داشته باشد

•               دریافت بازخورد از مشتری دقیق تر انجام می‌شود و در نتیجه توسعه خدمات و محصولات جاری شرکت سریع‌تر انجام ‌می‌شود.

•               هزینه‏‌های تبلیغاتی را کاهش دهد

•               ارایه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود

•               شناخت عمیق‌تری نسبت به مشتری ایجاد می‌شود.

 

 

 

جهت مشاوره با شماره 09121724677 تماس حاصل فرمایید.هر ساعت مشاوره مبلغ 300 هزار تومان می باشد.

معیارهای مورد استفاده در سنجش موفقیت مشاوره CRM

برخی معیارهای مورد استفاده در سنجش موفقیت مشاوره CRMعبارتند از:

رضایت مشتری: افزایش وفاداری مشتری به سازمان را می توان در تکرار خرید در یک دوره زمانی معین و افزایش ضریب نفوذ محصول مشاهده کرد.

منفعت مشتری: منفعت مشتری را می توان از طریق افزایش درآمد به ازای خرید مشتری، افزایش ارزش دوره عمر محصول و کاهش هزینه خدمات رسانی سنجید.

 سهم بازار: میزان نفوذ در بازار را می توان به کمک مقایسه عملکرد سازمان نسبت به سایر رقبا سنجید.

مشاور CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

تحلیل مالی: معیارهای مالی کمی برنامه CRM سازمان، مانند هزینه کل مالکیت، بازگشت سرمایه، ارزش فعلی خالص، نرخ بازگشت داخلی و نسبت درآمد به سهم است.

 

 

جهت مشاوره با شماره 09121724677 تماس حاصل فرمایید.هر ساعت مشاوره مبلغ 300 هزار تومان می باشد.

حاشیه درآمد و سود: میزان افزایش سود و درآمد هر سه ماهه را نسبت به سه ماهه قبل و همچنین میزان افزایش سود و درآمد در هر سال نسبت به سال قبل را سنجید.

صرفه جویی در هزینه: میزان صرفه‌جویی‌های ناشی از کنترل بهتر و افزایش کارایی عملیاتی و غیره را می‌توان سنجید.

از آنجا که ممکن است این معیارها تصویر کاملی از موفقیت برنامه CRM ارایه نکند، باید یک راهبرد اندازه‌گیری جامع طراحی کنیم تا ارزیابی مناسب‌تری نسبت به عملکرد CRM به دست آوریم.

این صفحات مشاوره را نیز مطالعه فرمایید.

مشاور CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

مشاوره بازاریابی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین بازاریابی اینترنتی

مشاوره فروش

مشاوره تبلیغات 

مشاوره برندسازی برندینگ 

مشاوره استارتاپ 

مشاوره کسب و کار 

مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری CRM

جهت مشاوره با شماره 09121724677 تماس حاصل فرمایید.هر ساعت مشاوره مبلغ 300 هزار تومان می باشد.

 

 

بهزاد حسین عباسی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ در ۲۷۳۰ سازمان خصوصی و دولتی بوده و همچنین مدرس دوره های مدیریت دانشگاه تهران - دانشگاه علامه - دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علمی کاربردی - دانشگاه تربیت مدرس دانشکده کارآفرینی - اتاقهای بازرگانی - پارکهای علمی و فناوری - مراکز آموزش بازرگانی - مدیریت تحقیقات صنعتی - بانکهای دولتی  و خصوصی 

و موسسات آموزش خصوصی و دولتی هستند که بخش کوچکی از این سوابق 18 ساله را در تصویر زیر شاهد خواهید بود.

 دکترای حرفه ای بازاریابی DBA و MBA بازاریابی -  فوق لیسانس تجارت الکترونیک- لیسانس تبلیغات - فوق دیپلم تبلیغات و بازاریابی - دیپلم کامپیوتر

مشاوره مدیریت مشاوره بازاریابی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش